دسته ها
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

ازدواج با مرد بی پول و چالش های مهم این ازدواج

  • سحر هودانلویی
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
  • ۰

ازدواج فرایندی بسیار مهم در زندگی هر شخصی به شمار می آید که از هر نظر باید به نکاتی که در بر آن را می گیرد، توجه داشته باشید. با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه امروز، ازدواج با مرد بی پول امری رایج در بین دختران است که خود با فکر کردن و در نظر گرفتن همه شرایط باید با آن کنار بیایند.

طبیعی است که ازدواج با مرد بی پول برای هیچ خانمی خوشایند نیست. اما در این حالت باید عواملی را از جمله عشق و علاقه، خانواده، سطح اجتماعی و اخلاق را در نظر داشته باشید. اشتباهی که برخی از خانم های جوان انجام می دهند، آن است که تنها خواستگار خود را از نظر مالی و اقتصادی وی بسنجند و در نهایت به دیگر عواملی که چه در زندگی و چه رد کردن آن تاثیر گذار می باشند، توجهی نمی کنند. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا با نحوه ازدواج با مرد بی پول و شرایطی که در پس آن برایتان به وجود می آید، آشنا شوید.

ازدواج با مرد بی پول از جنبه های متفاوتی برخوردار است که هم در گروه مزایا و هم معایب قرار می گیرد و این تنها به دیدگاه شما نسبت به زندگی مربوط است که تا چه میزان به رفتار های ذاتی و تا چه اندازه به مسائل اقتصادی اهمیت می دهید.

ازدواج با مرد بی پول یعنی چه؟

چگونگی ازدواج با مرد بی پول

گفتنی است که برخی افراد بی عرضگی را با بی پولی اشتباه می گیرند و این در حالی است که آن ها دو موضوع کاملا جدا از یکدیگر می باشند و نباید آن ها را با یکدیگر قاطی کنید. گفتنی است که جوان های کمی در این جامعه نیستند که از تلاش و پشتکار خوبی برای برخورداری از زندگی پر آسایش تمام تلاش خود را می کنند و در نهایت می تواند تکیه گاه محکمی برای خانم آن زندگی به شمار آیند. به طور کلی خرج کردن و پز دادن با پول پدر به هیچ وجه خوشایند نیست و نمی توان به آن افتخار کرد، چرا که طعم پولی که با زحمت کشی خود به دست می آید، بسیار شیرین و بهتر از آن است.

توجه داشته باشید که روزگاری خواهد رسید که از نظر خانوادگی هیچ حمایت مالی دریافت نکنید و آن موقع است که بدون تلاش و کوششی که تا حالا انجام نداده اید، زندگی برایشان سخت می شود. توجه داشته باشید مردی که عرضه کار کردن و پول در آوردن داشته باشد و از جنبه های دیگر نیز تایید شده باشد، می تواند کیس مناسبی برای ازدواج به شمار آید. در این شرایط می توانید از پدر و مادر خود و یا شخصی با تجربه مشورت بگیرید و در صورت نیاز به یکی از مراکز روانشناسی مراجعه کنید تا در نهایت به خوبی در رابطه با این امر مهم در زندگی تصمیم گیری کنید.

راه حل های رفع مشکلات این نوع ازدواج

گفتنی می باشد که اگر این نوع ازدواج را قبول کردید باید با چالش هایی که در ادامه زندگی برایتان پدید می آید نیز باخبر باشید تا خود را برای این راه طولانی آماده کنید. توجه داشته باشید که زندگی تماما از مشکلات توام نشده است، بلکه باید به شیرینی و لذت های با هم بودن نیز توجه داشت که اگر همواره در کنار یکدیگر باقی بمانید، از بین خواهند رفت. با این حال می توانید برخی از این مشکلات را در ادامه مطالعه نمایید.

شرایطی که در خاستگاری و ازدواج باید در نظر داشته باشید

  •  آرون گروپس
  • مجالس عروسی

به طور کلی با این وضعیت جامعه باید چنین بیان کرد که خرج و مخارج برگزاری عروسی می تواند تا مدت ها زمان ببرد تا پس انداز خوبی برای انجام آن، ایجاد گردد. در شرایطی که میل با ازدواج مرد بی پول را دارید باید انتظار برگزاری یک جشن عروسی بسیار بزرگ و مجلل را به همراه لباس های پر زرق و برق را نداشته باشید. شاید آرزوی یک جشن عروسی بسیار بزرگ با امکانات جدید و به روز از آرزو دخترهای جوان به شمار آید اما از نظر عقلانی کاری که درست است، به این صورت می باشد که در حد یک مهمانی آبرومندانه پول خرج کرده و مابقی آن را صرف پس انداز و تهیه مایحتاج زندگی خود کنید.

  • کاهش توقعات

خانم هایی که ازدواج با مرد پول را ترجیح می دهند، باید خود را برای بسیاری از مشکلات آماده کنند و در ازای فکر کردن به رویایی که در مجردی به آن می پرداختند، کمی به مسائل اقتصادی و پس انداز فکر کنند. طبیعی است که هیچکس از ماه عسل و مسافرت های طولانی و ماجراجویی بدش نمی آید، اما باید توجه داشته باشید که این سفر ها از هزینه بالایی برخوردار است که باید قید آن ها برای آسایش های پس از آن بزنید.

پیشنهادی که بر آن بسیار تاکید داریم این است که به معیارها و توانایی های خود به خوبی فکر کنید که آیا می توانید با بسیاری از محدودیت های خرید و مسافرت در زندگی دو نفره برخوردار شوید و با دیگر شرایط مثبت آن ها را جایگزین نمایید تا پس از آن به تصمیم گیری درست در این رابطه بپردازید.

شرایط تاثیر گذار در ازدواج با مرد بی پول

  • به دیگران توجه نکنید

توجه داشته باید که در هیچ مرحله ای از زندگی حق ندارید که خود را با دیگران مقایسه کنید و فکر کنید که نسبت به بقیه زندگی را باخته اید. در این مرحله شما به چیزی که باید احترام بگذارید، انتخاب خودتان است. شما بسیاری از جوانب را در نظر گرفتید و با عقل و درک خویش راضی به این ازدواج و انتخاب آن مرد شدید، پس حق گلایه و شکایت بیش از حد به علت مقایسه خود با دیگران ندارید.

شاید در زندگی اطراف و دوستان خود ببینید که همواره به تفریح و مسافرت های آنچنانی می پردازند و فکر و دغدغه پس انداز مخارج را ندارند، اما شما باید توجه خوبی به این موضوع داشته باشید و یا مدتی است که از مسافرت و تفریح های دو نفره خبری نیست، در این شرایط ممکن است نسبت به زندگی و آن مرد دلسرد شوید که دیگر میلی به زندگی کردن با او نداشته باشید. به طور کلی مقایسه کردن زندگی ظاهر دیگران با باطن خود می تواند به مرور زمان شما را نسبت به آن زندگی دور و دیگر طاقت تحمل را از بین ببرد، از این رو پیش از ازدواج با مرد بی پول همه جوانب را در نظر بگیرید تا در نهایت به مشکل بزرگی برخورد نکنید.

در برخی مواقع بین زوجین دیده شده است که عشق و علاقه در بین آن ها بوده است، ولی احساس رقابت و خود نمایی که در هنگام مشاهده اطرافیان بروز می کند، غیر قابل کنترل باشد و نتوان خوبی های همسر خود را به خوبی ببینید و تنها چیزی که در آن زمان توجه می کنید، پول باشد.

  • عدم خرج های اضافه

پس از آنکه این شیوه ازدواج را قبول کردید باید در نظر داشته باشید که دیگر به مانند زندگی مجردی، نمی توانید هر طور که دلتان می خواهد خرج کنید و هر شب به تفریح و رفتن به رستوران و کافی شاپ بپردازید. چرا که در این موقعیت شما خود اداره کرد زندگی را بر عهده دارید که باید همه جوانب را در نظر داشته باشید.

هر تفریحی که به مانند دوران مجردی تلقی شود، طبیعی است که هزینه های اضافی در بردارد، از این رو باید حد تعال را نگه دارید و به در حد کافی به تفریح و در حد مناسب نیز به پس انداز و پرداخت مخارج بپردازید.

ازدواج با مرد بی پول با چه مشکلاتی همراه است

عوامل موثر در این ازدواج

اگر فکر می کنید که پول و موقعیت مالی برایتان در اولویت بالایی قرار ندارد و معیارهای دیگر در نظر دارید، طبیعی است که در انتخاب و تصمیم گیری مردد باشید که از این رو میل به مشورت و یا استفاده از تجارب دیگران را داشته باشید. از این رو در ادامه این مطلب به معرفی عوامل و شرایط بسیار تاثیر گذار در زندگی پرداخته ایم که می تواند جوانب بسیاری را در رابطه با ازدواج با مرد بی پول را در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که هر معیار به اندازه خود از اهمیت به خصوصی برخوردار است، اما پول تنها چیزی نیست که در این زمان به آن توجه کنید و از بقیه موارد به سادگی بگذرید. ادامه این مطلب را جهت مطالعه شرایط تاثیر گذار برای ازدواج با مرد بی پول را مطالعه کنید.

  • شور و اشتیاق

در صورتی که همسر آینده شما نیز نسبت به زندگی حال حاضر ناراضی است و به دنبال یک تغییر اساسی در این بین می گردد، باید خوشبخت باشید که چنین مردی به شما علاقه مند شده است. چرا که برخورداری از شور و اشتیاق برای رسیدن به هدف های والا می تواند فرد را در هماهنگی و ایجاد پشتکار همراهی کند. گفتنی است که در این موقعیت می تواند جهت حرکت زندگی خود را تغییر داده و در نهایت با بهبود وضعیت مالی از شرایطی که در آن قرار گرفته اید، لذت ببرید.

ازدواج با مرد بی پول چگونه است؟

  • معیار بر اساس پول

در ابتدا باید چنین در نظر بگیرید که پول برای زندگی و ازدواج شما در چه اولویتی قرار دارد و ارزش آن را در زندگی چگونه ارزیابی می کنید. توجه داشته باشید که در این زمان باید از افکار خواستگار خود نیز در این رابطه آگاهی داشته باشید تا با فکر کردن به خوبی متوجه شوید که تا چه اندازه افکار شما در یک سمت و سو قرار دارد و هدفی مشترکی خواهید داشت.

در صورتی که میان افکار شما و خواستگار تناقض هایی وجود داشت با به خوبی فکر کردن درباره یک عمر زندگی، اگر نتوانستید با او کنار بیاید، سعی کنید که شانس خود را با کسی دیگر امتحان کنید و بی نتیجه وارد زندگی شخصی دیگر نشوید.

گفتنی می باشد که مردان با پشتکار و علاقه مندی به زن و زندگی خود برای رسیدن به هر خوشبختی در زندگی دو نفره شان بی دریغ تلاش می کنند و در این زمان باید به خوبی تصمیم بگیرید که از نظر فکری تا چه اندازه تفاهم خواهید داشت.

  • ارزیابی تحمل و سازگاری

اگر شخصیت صبور و با حوصله ای دارید که فکر می کنید می توانید با توکل به خدا و صبری که پیش گرفته اید به هر خواسته و هدفی برسید، باید در این راه شریک زندگی تان نیز از این چهارچوب فکری برخوردار باشد تا به خوبی با تفاهماتی که در زندگی وجود دارد، این راه سخت و پیچیده را هموار سازید. توجه داشته باشید که همراه شدن با فردی که از نظر فکری و رفتاری درخور شما است می تواند زندگی تان را زیر و رو کرده و طعم خوشبختی را بر زیر زبانتان بنشاند.

همفکری و دست در دست یکدیگر گذاشتن برای پیمودن راهی که در انتهای تنها خود و او باقی می مانید، بسیار شیرین است و نکته ای که در این بین باید توجه داشته باید، آن است که او را کیس مناسب زندگی خود بدانید و کسی را با او مقایسه نکرده و جایگزین نکنید.

مشکلات بی پولی

  • به خانواده او توجه کنید

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، خانواده طرف مقابل می باشد و درست است که زندگی دو نفره یعنی خود شما و همسران که باید در این راه تلاش کرده و همه احتیاجات زندگی خود را فراهم کنید. اما توجه داشته باشید که خانواده تاثیر به سزایی در رهبری همسر شما و در نهایت نحوه زندگی تان دارد. اگر او از خانواده خوب و مناسبی در حد خود برخوردار باشد اما خوشحال باشید هم زندگی تان به سمت و سوی خوبی هدایت می شود و خانواده به او در رسیدن به موفقیت و خوشبختی شما نیز از هیچ کاری دریغ نمی کنند.

  • سطح دو خانواده

موضوع دیگری که باید در نظر داشته باشید آن است که خانواده هایتان از نظر فکری و مالی در سطح یکسانی قرار گرفته باشند تا در نهایت به ایجاد مشکل برنخورید. توجه داشته باشید که هم رتبه بودن سطح خانواده ها می تواند به ایجاد سازش و هماهنگی در بین زوجین و در نهایت خانواده منجر شود که به نوعی یکی شدن را تجربه می کنید و به راحتی با زندگی که در آن داخل شده اید، کنار خواهید آمد.

زمان مراجعه به روانشناس

در زمان این ازدواج باید همه موقعیت ها را بسنجید و توجه داشته باشید که اختلاف طبقاتی بسیار شدید در بین سطوح خانواده ها می تواند به ایجاد مشکلاتی در آینده منجر گردد. از این رو به خوبی فکر کنید و تمام مسائل را در نظر بگیرید که در نتیجه به انتخاب اشتباه مبتلا نشوید. مراجعه به روانشناس خانواده این زمان می تواند بسیار موثر باشد و با انجام مشورت های درست به تصمیم گیری خوب و مناسب منجر گردد.

نکات مرتبط با ازدواج با مرد بی پول

همچنین اگر مطالعه این مطلب برایتان مفید واقع گشت، می توانید با کلیک به روی دیگر لینک ها همانند ازدواج با افراد وابسته و اصلی ترین اشتباهات سال اول ازدواج این مطالب را نیز مطالعه نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *