دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

طبیعت آنتالیا از بهترین جاذبه های طبیعی ترکیه

  • فرهاد هاشمی
  • ۵ بهمن ۱۴۰۰
  • ۰

طبیعت آنتالیا شامل بهترین جاذبه های طبیعی ترکیه است که پیشنهاد می کنیم از آن ها بازدید کنید. نقاط مختلف جذاب در طبیعت آنتالیا را در این مطلب بررسی می کنیم.

شما می توانید شگفتی های طبیعی زیادی را در ترکیه و آنتالیا پیدا کنید. در کشور ترکیه، این جاذبه ها در سرتاسر ترکیه پراکنده‌اند و جاذبه های زیبای زیادی در آن وجود دارد. بازدیدکنندگانی که به شهر آنتالیا ترکیه می روند، سواحل بسیار محبوب برای تعطیلات و همچنین جاذبه های طبیعی زیادی را خواهند دید.

منطقه آنتالیا در ترکیه بسیاری از بهترین هتل ها و استراحتگاه‌های ساحلی این کشور را در خود جای داده است و جای تعجب نیست که میلیون‌ها بازدیدکننده هر سال از آنتالیا بازدید می‌کنند.

طبیعت آنتالیا از بهترین جاذبه های طبیعی ترکیه

نمایی از غار آلتین بشیک آنتالیا

آنچه از جاذبه های طبیعی آنتالیا باید دید

شگفتی های طبیعی زیادی در آنتالیا برای دیدن وجود دارد. آنتالیا به غیر از جاذبه های شهری، سواحل جذاب و تفریحات آبی، طبیعت زیبایی نیز دارد. این شهر زیبا با طبیعتی فوق العاده، سواحل فیروزه ای مملو مکان های دیدنی آنتالیا از جمله آثار باستانی، درختان نخل و بنادر زیبا، خانه های قدیمی و خیابان های کم عرض و زیبا معروف می باشد. در ادامه بهترین مکان های دیدنی در نزدیکی آنتالیا برای دوستداران طبیعت را گردآوری کرده ایم تا در برنامه سفر خود در تور آنتالیا قرار دهید.

آبشارهای زیبا در طبیعت آنتالیا

آبشارهای زیبای زیادی در داخل و اطراف آنتالیا وجود دارد که بسیاری از آن‌ها در تمام طول سال به روی بازدیدکنندگان باز است. اگر فقط دو روز در آنتالیا یا شاید حتی یک روز در آنتالیا وقت دارید، دیدن یک یا دو آبشار آنتالیا باید در اولویت باشد.

آبشار کورشونلو

آبشار کورشونلو یک نقطه عالی برای دوستداران طبیعت و پرندگان است، زیرا بیش از ۱۰۰ گونه مختلف پرنده در آن وجود دارد که این منطقه را جذاب تر کرده اند و تقریباً شبیه یک مکان استوایی است!

آبشار ماناوگات

آبشار ماناوگات یکی دیگر از گزینه های عالی است که به عنوان یکی از بهترین آبشارهای منطقه شناخته می شود و در حدود ۳ کیلومتری مرکز آنتالیا قرار دارد. این آبشار در ارتفاع ۳ متری آبشاری بسیار قدرتمند است و پاشش آب آن در روزهای گرم بسیار خنک است! شما می توانید از این منطقه برای پیک نیک لذت ببرید، همچنین رستوران های خوبی از جمله یک رستوران با غذاهای دریایی فوق العاده در اطراف آبشار نیز وجود دارد.

آبشارهای دودن

یکی از محبوب ترین آبشارهای آنتالیا، آبشار دودن است. این آبشار در فاصله ۱۵ دقیقه ای از فرودگاه آنتالیا قرار دارد. در اینجا دو گزینه خیره کننده برای بررسی پیدا خواهید کرد. دودن بالا و دودن پایین هر دو برای بازدیدکنندگان جذاب هستند.

آبشار دودن بالایی دارای یک محوطه برای شنا است که می توانید در زیر سایه درختان شنا کنید و خنک شوید، اما دودن پایینی از نظر زیبایی احتمالاً خیره کننده ترین است. این آبشار از صخره های ۵۰ متری به داخل دریای زیر آبشار می ریزد و شما می توانید صدای خروشان آن را بشنوید.

شما می توانید از این جاذبه های طبیعی در تمام ایام سال و همچنین در تور آنتالیا نوروز ۱۴۰۱ بازدید کنید. حتما سفر به آنتالیا را در فصل بهار تجربه کنید. آنقدر آنتالیا در این فصل زیبا است که اصلا نمی توان فکر مسافرت به این شهر را نداشت. با عبور از سرمای زمستان، شکوفه های زیبا، برگ های سرسبز درختان در حال دلبری کردن در نقطه به نقطه آنتالیا در میان بناهای باستانی این شهر هستند. همچنین آژانس هواپیمایی مهرپرواز مناسب ترین قیمت ها را برای تور آنتالیا در تمام سال ارائه می دهد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

طبیعت آنتالیا از بهترین جاذبه های طبیعی ترکیه

آبشار دودن آنتالیا

دره کوپرولو آنتالیا

دره کوپرولو یک دره و یک پارک ملی در استان آنتالیا است. این یکی از بهترین مکان های دیدنی آنتالیا است. این پارک ملی بسیار بزرگ است و در ماناوگات در فاصله کمی از مرکز آنتالیا قرار دارد. برای رفتن از آنتالیا به پارک، از گردنه‌های کوهستانی با خودرو خواهید رفت که این جاده مملو از مناظر خیره‌کننده است. این دره به خودی خود بسیار بزرگ است و حدود ۱۴ کیلومتر طول دارد و در امتداد رودخانه کوپروکای قرار دارد.

در درون دره، انواع گیاهان و جانوران، حیات وحش و درختان زیبایی را خواهید دید که قطعاً دوست دارید آنها را با دوربین خود ثبت کنید. این منطقه همچنین با داشتن درختان بزرگ بلوط، کاج قرمز، صنوبر سرو و کاج سیاه به عنوان یک نقطه خاص برای درختان شناخته می شود. جنگل سرو زیبا را نیز در اینجا خواهید یافت.

قایقرانی در آب‌های سفید را در داخل دره امتحان کنید، یا می‌توانید در مکان‌های باستانی آن، از جمله پل‌های رومی قدم بزنید. شما می توانید در اینجا کمپ بزنید، پیاده روی کنید و از حال و هوای خنک لذت ببرید.

طبیعت آنتالیا از بهترین جاذبه های طبیعی ترکیه

نمایی از دره کوپرولو

پارک ملی و غار آلتین بشیک

پارک ملی آلتین بشیک یکی از غارهای بزرگ زیرزمینی جهان را در خود جای داده است. با این حال، برای بسیار بیشتر از آن شناخته شده است. درختان بومی بی شماری، گیاهان و جانوران، و حیات وحش فراوانی از جمله بز وحشی، روباه، گرگ و گراز وحشی را خواهید دید.

وقتی وارد غار می شوید، ۲۰۰ متر اول به طور در زیر آب است. از آنجا به سمت یک بخش شیب دار پایین می روید که می توان گفت زیباترین قسمت آن است که با سنگ تراورتن سفید پوشیده شده است.

قسمت بالایی همیشه خشک است، اما سایر قسمت های آن مرطوب است و حوضچه های بزرگی را خواهید دید که در اطراف آن قرار دارند.

این پارک در روستای کوچکی به نام روستای اورونلو واقع شده است که در نوع خود زیبا است. می توانید از مرکز شهر آنتالیا رانندگی کنید که حدود ۲.۵ ساعت طول می کشد.

پارک ملی ترمسوس

اگر از طرفداران کوه‌های بلند و مناظر خارق‌العاده آن هستید، باید به پارک ملی ترمسوس بروید. این پارک که در حدود ۳۴ کیلومتری شهر قدیمی آنتالیا قرار دارد، درست در پایین کوه های با شکوه توروس واقع شده است. این منطقه همچنین محلی برای حیات وحش از جمله گوزن، بز کوهی وحشی و عقاب سیاه بزرگ است.

این پارک ملی همچنین بسیار نزدیک به شهر باستانی ترمسوس واقع شده است و می توانید این آثار باستانی را ببینید. اگر عاشق پیاده‌روی در طبیعت هستید، اینجا یکی از بهترین مکان‌های آنتالیا برای بازدید شماست و همچنین یک آمفی‌تئاتر باستانی بزرگ مربوط به روم باستان در آن وجود دارد که باید از آن دیدن کنید.

غار دیم و دریاچه زیرزمینی آنتالیا

غار دیم یکی دیگر از غارهای ترکیه است. این یکی در شهر آلانیا، یکی از استراحتگاه های ساحلی در استان آنتالیا، واقع شده است که فقط کمتر از ۲ ساعت با مرکز شهر آنتالیا فاصله دارد.

غار دیم از سنگ آهک تشکیل شده است و در طول قرن ها فرسایش یافته است و باعث ایجاد اشکال در غار شده است که بیش از یک میلیون سال قدمت دارند! شما می توانید در غارها قدم بزنید و آنها بسیار روشن هستند. همچنین می توانید از دریاچه کوچک زیرزمینی دیدن کنید.

به یاد داشته باشید که هنگام بازدید از غارها یک ژاکت همراه خود ببرید، حتی اگر گرم ترین ماه سال باشد در زیر زمین بسیار خنک تر است. تنها نکته منفی این است که غارها دارای پله های زیادی هستند که به آنها و در داخل آنها منتهی می شود که می تواند برای افرادی که مشکل حرکتی دارند مشکل ایجاد کند.

کیمرا در سیرالی آنتالیا

حدود ۱.۵ ساعت دورتر از مرکز شهر آنتالیا، سیرالی را خواهید یافت. نه تنها ساحلی خیره کننده در اینجا وجود دارد، بلکه می توانید از پدیده ای جذاب دیدن کنید. چند کفش پیاده‌روی راحت بردارید و از کوه بالا بروید و به سمت کیمرا بروید، جایی که آتش دائماً از بین شکاف‌های سنگ‌ها بیرون می‌پرد که داستان های اساطیری یونانی زیادی درباره آن وجود دارد.

افسانه این است که پرش آتش از صخره ها به دلیل حضور هیولا است، اما در واقع به دلیل متان است که بین سنگ ها به دام افتاده است! در راه آن، شما همچنین می توانید از معبدی دیدن کنید که به اساطیر یونان اختصاص دارد.

شما می توانید برای سفر ارزان به همه شهرهای ترکیه، پکیج تور ترکیه نوروز ۱۴۰۱ و یا تورهای ترکیه در تمامی ایام سال را در مهرپرواز رزرو کنید. آژانس مسافرتی مهرپرواز با ارائه تور ترکیه ویژه نوروز و همچنین سایر فصول شرایط را به نحوی برایتان ایجاد می کند تا با کمترین هزینه، بیشترین لذت را از سفر به ترکیه تجربه نمایید. آژانس هواپیمایی مهرپرواز قیمت های مختلفی از تور ترکیه هوایی و تور ترکیه زمینی را به شما گردشگران عزیز ارائه می دهد که با توجه به بودجه و سلیقه مورد نظرتان بهترین انتخاب را در رزرو و یا خرید تور ترکیه داشته باشید.

بهترین قیمت تورهای داخلی و خارجی با آژانس هواپیمایی مهرپرواز

آماده هستید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید؟! از طریق آژانس هواپیمایی مهرپرواز می توانید مطمئن ترین خدمات مسافرتی را دریافت نمایید. همین حالا می توانید با خرید تورهای ارزان داخلی و خارجی از قبیل تور ترکیه، تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و تور مارماریس به زیباترین نقاط جهان سفر کنید. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفرهای ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما در آژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای خارجی و داخلی می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با ۰۲۱۸۸۵۰۷۱۹۰ تماس بگیرید یا به آدرس زیر مراجعه کنید:

www.mehrparvaz.com

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *