دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دکوراسیون سبک کیچ سبکی متفاوت در طراحی داخلی

  • محدثه خاکشور
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

دکوراسیون سبک کیچ را به طور کلی می توان آزادی عمل، یا پیوند رویا و واقعیت بیان کرد. در این سبک شما می توانید آزادانه و مطابق با سلیقه و شخصیت خود دست به انتخاب و ترکیب رنگ ها بزنید.

طراحی داخلی با اهداف متفاوت بسیاری انجام می شود که از جمله ی آن می توان به نظم بخشیدن، زیباسازی و فراهم ساختن آرامش و آسایش بیشتر اشاره داشت. حال ممکن این دستیابی با استفاده از قوانین و اصول و یا با بهره گرفتن از سلیقه و آزادی عمل باشد. البته متفاوت با هر یک از این موارد، سبک طراحی انتخاب شده نیز تفاوت می یابد. امروزه در زمینه های مختلف آرایشی و طراحی و … بیش از پیش سلیقه خلاقانه و آزادانه مورد توجه قرار می گیرد. از جمله سبک هایی که می توان نمونه بیان کرد؛ دکوراسیون سبک کیچ می باشد.

دکوراسیون سبک کیچ

آشنایی با دکوراسیون سبک کیچ

بسیاری از افراد برای طراحی داخلی منزل خود دکوراسیون مینیمالیستی، سبک اسکاندیناوی و … انتخاب و بهره می برید؟ اگر سبکی تازه و متفاوت می خواهید که حرف زیادی برای گفتن داشته باشد و آن حرف ها را شما با استفاده از ترکیب رنگ ها انتخاب و به کار ببرید, دکوراسیون سبک کیچ را پیشنهاد می کنیم. در توضیح سبک کیچ می توان گفت که عناصر و تکه های هر پازل این سبک طراحی باید با شخصیت و سلیقه افراد باشد. به همین خاطر است که این سبک طراحی برای تمامی سلیقه ها و شخصیت ها مناسب نیست و انتخاب همه نمی باشد.چرا که واقعیت و خیال را با یکدیگر پیوند می زند.

دکوراسیون سبک کیچ

دکوراسیون سبک کیچ

کیچ سبکی تزییناتی می باشد که به بیان برخی از طراحان، با سبک مینیمال مخالفت کرده و اصول و قانون را کنار گذاشته و فرم و رنگ ها را کم و زیاد یا اضافه می کند.کیچ  به تازگی ظهور یافت، که پیام و هدف آن به سخره گرفتن تاریخ، سبک، سلایق و سنت ها می باشد. به بیانی دیگر این سبک را نمی توان سبکی زیاد نو دانست، چرا که به نوعی طراحی اغلب منازل افراد در حالت عادی می باشد. کسانی که بدون پیروی از قانونی خاص، لوازمی نو را خریداری و به طراحی قبلی اضافه می کنند.

انواع طراحی های بینظیر دکوراسیون سبک کیچ

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

انواع نمونه های زیبا و شیک سبک کیچ

اصل واژه «کیچ» یا همان «kitsch»

کیچ  از نظر منبع و منشا، متعلق به دوران نیمه دوم قرن ۱۹ است. و اما آن را از نظر اصل و منشا می توان دارای ۳ قسم دانست:

۱- برگرفته از از اصطلاح های ویژه صنفی در موسیقی آلمان

۲ – برگرفته از واژه ای آلمانی به معنی «تحقیر»

۳ – برگرفته از واژه ای لاتینی مربوط به بخش آشپزی و آشپزخانه به معنی (بد طعم و یا بی طعم)

دکوراسیون سبک کیچ

عناصر و ایده های طراحی سبک کیچ

از نظر گروهی از افراد کیچ سبکی با سلیقه بد می باشد که از آن در منازل خود بهره نمی برند, چرا که به دلیل به کار بردن وسایل جانبی و رنگ زیاد آسایش و آرامش روح و جسم افراد سلب می شود. اما بر خلاف این عده، گروهی دیگر آن را دیزاینی دارای چاشنی بسیار شخصیت می باشد که به دلیل منحصر به فرد و غیر تکراری بودن محبوب شمرده می شود.

آشنایی با دکوراسیون سبک کیچ

– کیچ در دیوار

همان طور که گفته شد، در این سبک طراحی آزادی و خلاقیت نشات گرفته از شخصیت و سلیقه حرف اول را می زند. بر همین اساس می توان سقف، کف و هر یک از دیوارها را بدون هیچ اصول و قانونی با ترکیب رنگ ها و طرح ها و حتی هر وسیله ای تزیین نمود. مثلا با شابلون طرح هایی را بر روی آنها زد، یا بخشی از دیوار را با کاغذ دیواری و بخشی دیگر را با رنگ روشن زدن تزیین کنید. یا … و اینکه هیچ یک از طرح ها با دیگری هارمونی نداشته باشد.

انواع نمونه های منحصر به فرد دیزاین سبک کیچ

کیچ در تضاد با سبک مینیمال

کیچ را می توان روبرو و در مقابل مینیمال بیان کرد که گویی قصد انتقاد دارد. در این سبک که محیط خواستار به میزان زیادی اشباع شدن هستند, می توانید برای اشباع کردن از ترکیب رنگ ها و یا اکسسوری ها بهره ببرید.

دکوراسیون سبک کیچ

به حداقل رساندن رنگ های خنثی در کیچ

در این سبک استفاده از رنگ های خنثی را به حداقل رسانده و یا اصلا حذف نمایید. رنگ های پرانرژی و محرک مانند صورتی، بنفش، قرمز، سبز آهکی، نارنجی و غیره  به همراه وینیل، منسوجات متلون اغلب برای این طراحی به کار برده می شود. ضمن متمرکز شدن بر روی این سری از رنگ ها باید افزود که نقش ها و الگوها به عنوان تم باید با حساسیت بیشتری انتخاب و به کار گرفته شوند.

دکوراسیون سبک کیچ

جسارت پیروی از سلیقه و شخصیت محض

کیچ سبک آزادی عمل و تمام اختیار و سلیقه است. با استفاده از شجاعت و خلاقیت خود اصلی ترین عنصر این طراحی، یعنی شخصیت را به کار ببرید. در واقع در این سبک آشپزی هستید که مواد اولیه و روش تهیه آن را خودتان انتخاب می کنید، بی آنکه از طرز پختی خاص پیروی کرد. بر خلاف سایر سبک های طراحی داخلی ترس از هارمونی داشتن را کنار بگذارید و تنها به افزودن خود ادامه دهید. تا حدی که در اتاق های زیادی با این سبک از جانوران پلاستیکی دارای رنگ های زنده و روشن در نقش وسیله ای تزیینی و یا حتی صندلی یا پایه چراغ استفاده می شود.

آشنایی با انواع نمونه های دکوراسیون سبک کیچ

بازگرداندن وسایل درون کمد به چرخه ی کاربرد

برخی از وسایل را که مدت ها است درون کمد خاک خورده اند را همچون رادیوهای قدیمی، بالشتک های گربه، آینه ها، بشقاب های سرامیکی، پیکره ها و … از کمد و اشکاف خارج ساخته و در جایی مناسب به دلخواه خود قرار دهید.

انواع ایده های زیبای دیزاین سبک کیچ

انواع نمونه های دیزاین سبک کیچ

آمیخته شدن با نوستالژی رترو

نوستالژی تنها به یک آهنگ، داستان و یا یک اثر هنری نمی شود، گاهی یک وسیله یا حتی لباس می تواند نوستالژی به حساب بیاید. آزادی در کیچ فقط خلاصه در بدون هماهنگی و نظم نیست، بلکه به دلخواه شما می تواند از عنصرهای یکپارچه و دارای هارمونی و یا ترکیب از عناصر سبک های مختلف بهره برد. تا حدی که حتی علاوه بر متریال و طرح و رنگ از نو و تازه بودن، کارکرده و یا آماده و صنایع دستی شما را محدود نمی کند.

دکوراسیون سبک کیچ

آشنایی با طراحی داخلی سبک کیچ

ایده های زیبای دکوراسیون سبک کیچ

انواع نمونه های زیبا و شیک سبک کیچ

آشنایی با ایده های زیبای طراحی سبک کیچ

آشنایی با ایده های شیک دکوراسیون سبک کیچ

آشنایی با دکوراسیون سبک کیچ

 

آشنایی با ایده های زیبای طراحی داخلی سبک کیچ

آشنایی با نمونه های زیبای دکوراسیون سبک کیچ  نمونه های جذاب دکوراسیون سبک کیچ

آشنایی با ایده های زیبای دیزاین سبک کیچ

آشنایی با ایده های طراحی داخلی سبک کیچ

چیدمان منزل به سبک کیچ

انواع طرح های زیبای دکوراسیون سبک کیچ

انواع نمونه های ایده آل دیزاین سبک کیچ

طراحی داخلی زیبا با استفاده از سبک کیچ

انواع نمونه های زیبای سبک کیچ

آشنایی با طراحی های داخلی سبک کیچ

دکوراسیون سبک کیچ

دکوراسیون سبک کیچ

دکوراسیون سبک کیچ

دکوراسیون سبک کیچ

دکوراسیون سبک کیچ

دکوراسیون سبک کیچ

دکوراسیون سبک کیچ

دکوراسیون سبک کیچ

به عنوان نکته پایانی می توان گفت، در صورتی که جزو علاقمندان به دکوراسیون سبک کیچ هستید؛ مجازید این سبک را در هر یک از بخش های منزل مورد استفاده قرار دهید؛ اما در اتاق خواب اصلی منزل خود مورد استفاده قرار ندهید.چرا که سبکی زیبا و تزیینی و تازه می باشد اما به واسطه ی ویژگی هایی که دارد، ممکن است شما را در هنگام استراحت و آرامش دچار تشویش نماید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *