دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بهترین پارک های ملی تایلند و جاذبه های دیدنی آن ها

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۸ دی ۱۴۰۰
  • ۰

کشور تایلند یکی از کشورهای پر جاذبه مهم دنیا است. در این کشور پارک های ملی زیادی وجود دارند، که شما می توانید از آن ها دیدن کنید. از معروف ترین این پارک ها می توان به پارک تات تون اشاره نمود. این پارک بسیار وسیع بوده و دارای آبشار مرتفعی نیز می باشد.

تایلند، از جمله کشورهای برگزیده دنیا برای توریستان است. این کشور که مقصد بسیاری از گردشگران می باشد، می توانید از زیبایی های زیادی در این منطقه بازدید نمایید. این کشور که مدرنیته بوده و تاریخ بسیار غنی نیز داشته است، امروزه با وجود جاذبه های زیادی که دارد، مورد توجه گردشگران می باشد. طبیعت این منطقه زیبایی های زیادی را به خود اختصاص داده است. پارک های ملی تایلند بخش مهمی از چشم اندازهای این کشور را تشکیل می دهند. این پارک ها از نظر زیستگاهی نیز ارزشمند هستند.

پارک های زیبای تایلند

معرفی پارک های ملی تایلند:

طبق امار تعیین شده ۲۵ درصد از مساحت این کشور را پارک های ملی آن تشکیل می دهند. جالب است بدانید که زیباترین چشم اندازها در این مناطق قرار گرفته اند، و از زیبایی های بی شماری برای گردشگران برخوردار می باشند. شما در این پارک ها علاوه بر جاذبه های طبیعی می توانید بناهایی همچون سگ ها و قلعه های قدیمی را نیز مشاهده نمایید.

پارک های ملی تایلند

سنگ هایی که در این پارک ها قرار دارند، دارای اشکال عجیبی می باشند. از معروف ترین پارک های این کشور می توان به پارک ملی پاهینگ نام اشاره نمود. این پارک در اواخر خرداد ماه دارای زیبایی های بی شماری می باشد. شکوفه های صورتی که با فرا رسیدن فصل بهار این مناطق را پر می کند، و عطر خوبی را در فضا منتشر خواهد کرد، از جمله چشم اندازهای زیبای این منطقه هستند.

حیات وحش پارک ملی تایلند

این پارک امروره یکی از دیدنی های تایلند برای گردشگران است. شما با سفر به این منطقه می توانید از زیبایی های زیادی دیدن کنید. در این منطقه پارک های ملی زیادی برای بازدید وجود دارند، که مورد توجه قرار می گیرند. شما در این بخش می توانید با مهم ترین پارک های ملی تایلند آشنا شوید.

  •  آرون گروپس

پارک ملی سیا تنگ:

این پارک از جمله جاذبه های طبیعی ارزشمند در کشور تایلند است. وسعت این پارک ۳۴۰۰ هکتار بوده و بخش های مهمی از رشته کوه های کشور را در آن قرار دارد. این پارک یکی از اصلی ترین جاذبه های این کشور به شمار می آید. طراوات و شادابی که در بخش های مختلفی از این پارک وجود دارد، می تواند هر علاقه مندی را به سوی خود بکشاند. در این پارک می توانید یکی از مرتفع ترین آبشارهای منطقه را مشاهده کنید. این آبشار با ۱۰۰ متر ارتفاع از زیباترین چشم اندازهای این منطقه است.

طبیعت تایلند

طبیعت محسورکننده این پارک ملی از یک سو و ویژگی های ارزشمند حیات وحش آن از سوی دیگر موجب شده تا اهمیت زیادی داشته باشد. این منطقه ویژه علاقه مندان به گل و گیاه و طبیعت است. باغ گل دوک کراچیاو که یکی از باغ های معروف در این منطقه می باشد، می تواند آرامش زیادی را به شما منتقل کند. این قسمت از پارک می تواند جذاب و خیره کننده باشد.

پارک های ملی در تایلند

پارک ملی خائو یای:

این پارک از مجموعه بزرگ ترین پارک های ملی در کشور تایلند است. این پارک وسیع و بزرگ ۴ استان از کشور تایلند را گسترانده است. بخش هایی از این پارک در استان های ناخون راچاسما، سارا بوری، ناخون ناک و پراچین بوری قرار دارد. این پارک به عنوان اولین پارک ملی در تایلند نیز شناخته می شود. این منطقه که دارای جنگل های انبوه و سرسبز است، چشم اندازهای زیبایی دارد.

ارتفاعات پارک ملی تایلند

در این پارک بیش از ۳۰۰۰ نوع گل مشاهده می کنید. ۶۷ گونه پستاندار، ۲۵۰ نوع پرنده و انواعی از حیوانات دیگر در این پارک دیده می شوند. بخش مهمی از حیات وحش این منطقه را فیل، گیبون، ببر، گربه و گوزن ها تشکیل می دهند. طبیعت زیبای این پارک از یک سو و از سوی دیگر حیات وحش ارزشمندی که دارد، در این کشور بسیار با اهمیت و شناخته شده می باشد.

طبیعت پارک ملی تایلند

پارک ملی آئو پانگ نگا:

این پارک نیز یکی دیگر از زیبایی های این منطقه محسوب می شود. جزایر بزرگ و کوچکی که در این منطقه قرار دارند، جذابیت های مهمی خواهند داشت. از جمله دلایلی که موجب شهرت این پارک شده است، حضور آن در فیلمبرداری های مهم سینمایی می باشد. اغلب فیلم های جیمز باند در این صحنه فیلمبرداری شده اند. در این مناطق می توانید از صخره های آهکی، تالاب ها و غارها بازدید نمایید. این منطقه طبیعتی محسورکننده برای گردشگران دارد.

آبشارهای تایلند

پارک ملی موکو سورین:

این پارک از مجمع الجزایری است، که در دریای اندامان قرار دارد. این پارک دیدنی دارای ۵ جزیره زیبا و بکر است. شما به خاطر وجود صخره های مرجانی بسیار زیبا بی شک در این منطقه روزهای خوبی را سپری خواهید کرد. این آب ها دارای گونه های مختلفی از آبزیان به ویژه ماهی ها هستند. یکی از تجربه های جذاب در این منطقه قایق سواری می باشد. این پارک یکی دیگر از مهم ترین پارک های ملی تایلند است.

مکان های دیدنی پارک ملی تایلند

علاقه مندان به طبیعت گردی می توانند در این مناطق تجربه های جذابی داشته باشند. سواحل بکر این جزیره و طبیعت بکر اطراف از مهم ترین زیبایی های آن برای گردشگران هستند. برای شنا در آب های این منطقه می توانید روزهای آفتابی را انتخاب کنید. تماشای موجودان گوناگون در این مناطق و غواصی در آب های عمیق آن یکی از تجربه های خاص برای گردشگران و توریستان می باشد.

معرفی پارک ملی تایلند

پارک ملی تات تون:

این پارک در محدوده پارک های این منطقه قرار گرفته است، و می تواند از زیبایی های زیادی برای گردشگرا برخوردار باشد. در این پارک نیز می توانید آبشاری مرتفع را مشاهده نمایید. در فصل های بارانی حجم بالایی از این آبشار پر آب خواهند شد. آبشار تات تون که یکی از آبشارهای معروف در این منطقه است، زیبایی های زیادی به خود اختصاص داده است.

دیدنی های پارک ملی تایلند

از دیگر دیدنی های تایلند می توان به معابد تایلند اشاره نمود. این کشور علاوه بر جاذبه های طبیعی خود دارای قدمت تاریخی بالایی نیز می باشد. شما در لینک می توانید به شناخت کشور تایلند برسید، و با جاذبه ای بیشتری از این کشور نیز آشنا شوید. هر ساله توریستان زیادی به این مناطق سفر می کنند، تا از جاذبه های زیبای این کشور دیدن کنند. از دیگر پارک های مهم در این کشور می توان به پارک های اراوان اشاره نمود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *