دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های فنگ هوانگ شهر باستانی با هنر معماری کم نظیر

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۱ دی ۱۴۰۰
  • ۰

شهر فنگ هوانگ از جمله شهرهای توریستی و پر جاذبه در کشور چین به شمار می آید. این شهر باستانی رخدادهای تاریخی زیادی را از سر گذرانده است. به ویژه این شهر در جنگ ها نقش مهمی ایفا کرده از این رو بسیاری از قیام ها در این شهر صورت گرفته است که در این مقاله به آن اشاره شده است.

تجربه سفر به شهرهای باستانی آن هم در نقاط مختلفی از دنیا با ویژگی های فرهنگی متعدد می تواند برای هر گردشگری جذاب باشد. همانطور که می دانید کشور چین دارای تمدن بسیار غنی است. این کشور از دیرباز اهمیت زیادی داشته و در طی تاریخ حوادث مختلفی را از سر گذرانده است. در کشور چین می توانید با یکی از شهرهای باستانی آشنا شوید. شهر فنگ هوانگ یکی از مهم ترین مکان های دیدنی چین است که در جنوب غربی استان هونان قرار دارد. این شهر که در دامنه های کوهستانی و رودخانه شاخه ای واقع شده جذابیت های زیادی برای گردشگران دارد.

معرفی فنگ هوانگ

آشنایی با دیدنی های فنگ هوانگ

این شهر دارای آداب و رسوم ویژه ای می باشد و از جمله شهرهای باستانی در این کشور است. هنر و معماری بخش مهمی از جذابیت های این شهر برای گردشگران می باشد. با توجه به اینکه بخش هایی از معماری این منطقه را معماری های مدرن تشکیل می دهد، شما می توانید تلفیقی از معماری های سنتی و مدرن را در کنار یکدیگر مشاهده نمایید.

شهر فنگ هوانگ

با توجه به اینکه این شهر شکل و شمایلی از لایه ها و ساختارهای امپراطوری مینگ پینگ را در بر دارد، می توانید از نزدیک با آثار باقی مانده از این امپراطوری آشنا شوید. بناهای باقی مانده از این شهر به ترتیب متعلق به قرن ۱۴ و قرن ۱۷ هستند. این شهر که بالغ بر ۲۰۰ ساختمان مسکونی را در خود نگه داشته است، مورد توجه جهانگردان زیادی می باشد. این شهر ۲۰ خیابان کوچک و بزرگ دارد.

شهر توریستی فنگ هوانگ

کوچه پس کوچه های این شهر دارای بناهای تاریخی زیادی است. پل های سنگی قدیمی یکی از مهم ترین بناهای بازمانده از آن دوران می باشند. در این شهر حتی می توانید مکان های مذهبی مانند معابد را مشاهده کنید. این شهر در گذشته عاری از تمدن بوده است. به مرور زمان با رشد جمعیت در این مناطق تمدن نیز در آن شکل گرفت و شاهد آداب و رسوم هایی در این منطقه بوده ایم. تا به امروز این شهر مقر فرماندهی سلسله های پادشاهی مختلفی بوده است. پل های سنگی و بناهای تاریخی از مهم ترین دیدنی های فنگ هوانگ هستند.

  •  آرون گروپس

ارتفاعات فنگ هوانگ

پیشینه تاریخی شهر فنگ هوانگ:

همانطور که اشاره شد، این شهر به عنوان شهر باستانی چین شناخته می شود. در طی تاریخ نیز این شهر رویدادهای مهمی را از سر گذرانده است. این منطقه امروزه اهمیت جغرافیایی نیز داشته است. با توجه به موقعیت جغرافیایی ارزنده این مناطق در طی دوره های تاریخی مختلف می توانید به اهمیت این شهر پی ببرید. از سویی موقعیت جغرافیایی بالا در این شهر موجب شده تا در طی دوره های تاریخی از آسیب های جنگی و بلایای طبیعی نیز دور بماند.

معماری فنگ هوانگ

قیام مردم میائو در سال ۱۷۹۵ یکی از رخدادهای تاریخی مهم در این شهر بوده است. قیام مردم گتون نیز یکی دیگر از قیام های مهمی به شمار می آید که در سال ۱۹۷۳ اتفاق افتاده است. در این شهر جنگ های پی در پی صورت گرفته اما با این وجود از خطرات مهمی درامان مانده است. تهاجم ژاپنی ها به چین که یکی از اتفاق های مهم در اعصار تاریخی بوده است، نقش این شهر را پررنگ تر کرده است. با این وجود این شهر آسیبی نداشت.

دیدنی های مهم فنگ هوانگ

در سال ۱۹۴۹ شهر فنگ وانگ در کمال صلح و آرامش آزاد شده است. همه تغییراتی که در طی سال های مختلف در این شهر رخ داده موجب شده تا امروزه این شهر به عنوان یکی از مراکز اقتصادی مهم چین به شمار آید. اهمیت این شهر در میان مردم چین به میزانی است که تصور می کنند، این شهر یک موهبت الهی بوده است. اعتقادات مذهبی که در این شهر و در میان مردمان آن وجود دارد، موجب شده تا این شهر اهمیت فرهنگی بالایی نیز داشته باشد.

شهر فنگ هوانگ

معماری شهر فنگ هوانگ:

این شهر که از شهرهای باستانی به شمار می آید، دارای جذابیت های بسیار زیادی است. این معماری ها و خانه های تاریخی از دیدنی های فنگ هوانگ هستند. بخش مهمی از جذابیت های فنگ هوانگ را معماری های آن تشکیل می دهند. خانه هایی که در این شهر ساخته شده اند، دارای معماری کاملا چوبی هستند. سبک سنتی در این بنا از اهمیت زیادی برخوردار است. سفر به این شهر همچون بازدید از دیدنی های چنگدو چین با تجربیات زیادی همراه می باشد، به ویژه آشنایی با معماری های این منطقه اهمیت زیادی دارد.

طبیعت فنگ هوانگ

شما با سفر به این منطقه می توانید با بخش مهمی از تاریخ های این مناطق آشنا شوید. اگر روزی شانس سفر به این شهر زیبا را داشتید، شکی نداشته باشید. این شهر شگفتی های زیادی را به خود اختصاص داده است. شما این امکان را دارید تا به خیابان های شهر بروید، قدم بزنید و خرید کنید. فروشگاه های برند که از طرفداران زیادی برخوردار می باشند، در خیابان های این شهر به وفور دیده می شوند.

جاذبه باستانی فنگ هوانگ

شما می توانید برای خرید سوغاتی های جذاب به خیابان های شهر رفته و از فروشگاه های مختلف آن خرید کنید. فروشگاه ها مواد غذایی که یکی از پرطرفدارترین فروشگاه های این شهر هستند، مکان مناسبی برای خرید سوغاتی هستند. فروشگاه های آبنبات، لباس های محلی و … از نظر بازدیدکنندگان و گردشگران بسیار مهم هستند.

دیدنی های فنگ هوانگ

جاذبه های فنگ هوانگ:

از دیدنی های این شهر می توان به قلعه سنگی آن اشاره نمود. این قلعه از معروف ترین جاذبه های تاریخی است که می توانید از آن دیدن کنید. این بنا قدمتی بسیار طولانی دارد و می تواند برای گردشگران زیادی مورد توجه باشد. خیابان های شهر، خانه های تاریخی و … از مهم ترین جاذبه های دیدنی در این شهر هستند. این شهر در طی ۲۰۰ سال گذشته تغییرات متعددی را از سر گذرانده است.

منطقه فنگ هوانگ

دیدنی های شهر فنگ هوانگ تنوع زیادی برای گردشگران دارد. این شهر هر ساله گردشگران زیادی را از نقاط مختلف جذب می کند. در سفر به این منطقه می توانید تجربه های جدیدی کسب کنید. جالب است بدانید، این شهر به عنوان یکی از جاذبه های تاریخی در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. بافت های قدیمی در بخش هایی از این شهر نیز جذابیت های زیادی دارند. همانطور که اشاره شد، رخدادهای تاریخی مهم در این منطقه موجب شده تا به یکی از شهرهای گردشگری به شمار آید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *