دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طلای رزگلد را با چه لباسی ست کنیم؟

  • فرهاد هاشمی
  • ۹ دی ۱۴۰۰
  • ۰

طلای رزگلد یکی از شیک‌ترین و جذاب‌ترین رنگ‌های طلاست که محبوبیت بسیار زیادی در سراسر جهان دارد. با اینکه رنگ رزگلد مد جدیدی نیست اما تاریخچه نامعلومی هم دارد و مشخص نیست اولین بار در چه سالی ساخته و عرضه شده است.

 

طلای رزگلد را با چه لباسی ست کنیم؟

موضوع جالب در مورد رزگلد این است که برندهای مشهور جهان مثل کارتیه و پیاژه به وفور از این رنگ در ساخت جواهرات خود بهره می‌گیرند. به همین مناسبت، ما در این مطلب توضیح داده‌ایم که طلای رزگلد چیست و چگونه می‌توان آن را با انواع لباس‌ها ست کرد. برای آشنایی با این موارد تا انتها همراه ما باشید.

طلای رزگلد چیست؟

طلای رزگلد که رنگی شبیه به صورتی دارد از ترکیب طلای خالص با مس و مقدار کمی نقره ساخته می‌شود. در واقع از آنجا که طلای اصل، فلزی نرم به شمار می‌آید و قابلیت چکش‌خواری ندارد، به آن فلزهای ارزشمند دیگری مثل مس و نقره اضافه می‌دهند. با این کار طلا قابلیت شکل‌گرفتن پیدا می‌کند و می‌توان از آن در ساخت زیورآلات استفاده کرد.

البته اضافه کردن فلزهای مختلف باعث تغییر رنگ طلا می‌شود و بر همین اساس می‌توان طلاهای رنگی مثل طلای سفید یا طلای رزگلد ساخت. برای ساخت رنگ رزگلد در حالت استاندارد، از ۷۵ درصد طلای خالص (به رنگ زرد)، ۲۱ درصد مس (قرمز) و ۴ درصد نقره (نقره‌ای) استفاده می‌شود.

هر چه میزان مس موجود در طلا بیشتر باشد، رنگ صورتی آن پررنگ‌تر می‌شود و به سمت قرمز می‌رود. اما این امر باعث کاهش عیار طلا نمی‌شود؛ به این دلیل که میزان طلای خالص استفاده شده در رنگ‌های مختلف رزگلد ثابت و همیشه ۷۵ درصد است و فقط از میزان فلزهای دیگر در ساخت آن کاسته می‌شود.

به طور مثال، طلای قرمز دارای ۷۵ درصد طلای خالص و ۲۵ درصد مس است و در ساخت آن از فلز نقره استفاده نمی‌شود. بنابراین، طلای ۱۸ عیار رزگلد دقیقاً به اندازه‌ی طلای ۱۸ عیار زرد خلوص و ارزش دارد.

در آخر هم اشاره کنیم که ما طلای رزگلد خالص که از طبیعت به دست بیاید نداریم زیرا رز گلد یک «آلیاژ» است و از ترکیب دو یا سه فلز ساخته می‌شود. مدل‌های مختلف طلاهای رزگلد را می‌توان در سایت‌های فروش طلا دید و بر اساس بودجه و سلیقه‌ی خود آن‌ها را خریداری کرد.

طلای رزگلد را با چه لباسی ست کنیم؟

طلای رزگلد را با چه لباسی ست کنیم؟

جذابیت رزگلد و دلیل اینکه بیشتر برندها در محصولات لوکس خود از آن استفاده می‌کنند این است که رنگ آن با انواع رنگ پوست همخوانی دارد و در برخی موارد حتی زیباتر از طلای زرد روی بدن خودنمایی می‌کند.

رزگلد مخصوصاً برای افرادی مناسب‌تر است که پوست سفید و روشن دارند. چون قرمزی و گرمای این نوع طلا باعث ایجاد طراوت و گرمای زیبایی روی پوست این افراد می‌شود. اما فارغ از رنگ پوست، رنگ لباس هم روی جلوه و نمای طلای رزگلد اثر مستقیم دارد.

به این صورت که قرمزی ملایم موجود در طلا و جواهرات رزگلد با لباس‌هایی که رنگ نود (nude)، خاکی، بژ یا خاکستری مایل به قهوه‌ای دارند بیشترین تناسب را دارد. بنابراین، برای داشتن یک استایل بسیار شیک و پر جلوه بهتر است سراغ لباس‌هایی بروید که چنین رنگ‌هایی دارند.

به طور کلی باید بگوییم، در ترکیب رنگ‌ها ما سه دسته‌بندی کلی به نام‌های رنگ‌های مشابه، رنگ‌های مکمل و رنگ‌های متضاد داریم. استفاده از این ترکیب رنگ‌ها درست کردن انواع زیورآلات با لباس‌های مختلف بسیار اهمیت دارد چون می‌تواند باعث جلوه‌ی بیشتر طلا شود.

به طور مثال، یکی از دیگر رنگ‌های جذابی که می‌توان با طلای رزگلد ست کرد، رنگ فیروزه‌ای لباس است. از آنجا که طلای رزگلد حالتی از صورتی دارد، مکمل رنگ فیروزه‌ای به شمار می‌آید و این دو رنگ در کنار هم، ترکیب بسیار زیبایی می‌سازند. بنابراین می‌توانید خیلی راحت طلاهای رزگلد را با تمام لباس‌های فیروزه‌ای خود ست کنید و مطمئن باشید که شیک و جذاب به نظر می‌رسید.

یا مثلاً رنگ قرمز و سرخابی از رنگ‌های مشابه رزگلد هستند که می‌توانید در ترکیب طلا و لباس از آن‌ها کمک بگیرید. یعنی وقتی لباس‌های صورتی، قرمز یا سرخابی می‌پوشید بهتر است از رنگ رزگلد طلا برای زیورآلات خود استفاده کنید تا تناسب این رنگ‌ها با هم باعث جذاب‌تر دیده شدن استایل شما شود.

رزگلد همچنین با رنگ‌های سفید، سیاه و سرمه‌ای نیز ترکیب زیبایی می‌سازد. سفید و سیاه که رنگ‌های خنثی محسوب می‌شوند و سرمه‌ای هم متضاد رزگلد به شمار می‌آید. بنابراین می‌توانید در کنار انواع لباس‌های رسمی و غیررسمی که به این سه رنگ هستند از زیورآلات رزگلد خود استفاده کنید.

باید بدانید، رزگلدهایی که نگین و سنگ قیمتی روی آن‌ها کار شده برای لباس‌های رسمی مناسب‌تر است و برای لباس‌های غیررسمی بهتر است از طلاهای ساده و بدون نگین استفاده کنید.

کلام آخر

در این مطلب توضیح دادیم طلای رزگلد چیست و اصولاً با چه تیپ لباس‌ها و استایلی ست می‌شود. در آخر هم توصیه می‌کنیم در زمان ست کردن طلاهای رزگلد با لباس‌های خود، به دیگر اکسسوری‌هایتان هم توجه داشته باشید. به نظر ما بهتر است طلای رزگلد را با اکسسوری‌های رزگلد ست کنید؛ مثلاً در کنار دستبند طلای رزگلد خود می‌توانید از ساعت مچی رزگلد هم استفاده کنید تا بیشترین جلوه را در کنار هم داشته باشند.

برگرفته از وب‌سایت: پرسته (https://parasteh.com)

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *