دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آیا رانندگی در بارداری خطرناک است؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۱ دی ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب شما را با نکات رانندگی در بارداری آشنا می کنیم و شما می توانید با رعایت کردن این نکات از بروز سوانح بسیار جدی پیشگیری کنید. برای یافتن اطلاعات بیش تر تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

بیش تر افراد ترجیح می دهند که در دوران حاملگی رانندگی نکنند. البته رانندگی برای این افراد تا حدودی خطرناک می باشد و در سه ماهه آخر این خطر دو چندان خواهد شد. در ادامه شما را با رانندگی در بارداری و نکاتی که باید در این زمان رعایت کنید آشنا خواهیم کرد تا بتوانید رانندگی خود را تا حدودی ایمن کنید.

خطرات رانندگی در بارداری

رانندگی در دوران حاملگی اصلا توصیه نمی شود و هیچ پزشکی آن را قبول ندارد بنابراین بهتر است سعی کنید این کار را اصلا انجام ندهید و در صورتی که مجبور به این کار هستید باید یک سری نکات را رعایت کنید تا بتوانید خطرات احتمالی را به حداقل برسانید.

رانندگی ایمن در دوران حاملگی

بستن کمربند ایمنی

یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام بدهید این است که کمربند خود را ببندید. هرچند ممکن است شما فکر کنید که بستن کمربند به ضرر جنین تان خواهد بود و منجر به اذیت شدن او می شود ولی باید کمربند را ببندید زیرا این کار می تواند از جان شما و جنین تان مراقبت کرده و خطرات احتمالی را در حین توقف ناگهانی و ترمز گرفتن به حداقل برساند.

یکی دیگر از فواید آن این است که شما می توانید فاصله بسیار خوبی با فرمان داشته باشید و بیش از حد به سمت آن متمایل نخواهید شد و فرمان نمی تواند فشار بسیار زیادی بر روی شما وارد کند. در بهترین حالت شما باید کمربند را به گونه ای ببندید که بخش زیرین آن زیر شکم و بخش بالایی آن روی سینه هایتان باشد.

حتما به این مساله توجه کنید چنانچه احساس می کنید که کمربند شما را اذیت می کنید می توانید یک بالش پنبه ای بسیار نازک تهیه کنید و آن را حد فاصل بین شکم و کمربند خود قرار دهید تا بتوانید از این مشکل رهایی یابید.

  •  آرون گروپس

رانندگی در بارداری

استفاده از کیسه هوا

افرادی که در بارداری قصد رانندگی دارند سعی می کنند کیسه های هوا را از کار بیندازند که کار بسیار خطرناکی است. در واقع این کیسه ها نیز می توانند محافظ جان شما و فرزندتان باشند بنابراین بهتر است آن ها را دستکاری نکنید تا در زمان وقوع تصادفات بتوانید کم ترین آسیب را ببینید. تنها نکته ای که باید در این میان رعایت کنید این است که فاصله صندلی خود را در بیش ترین فاصله ممکن نسبت به کیسه های هوا قرار دهید تا بتوانید در زمان تصادف از جان خود و فرزندتان مراقبت کنید.

رانندگی نکردن در ماه های آخر حاملگی

بهتر است رانندگی کردن در ماه های آخر حاملگی را از سر خود بیرون کنید زیرا این کار می تواند جان جنین شما را به خطر بیندازد. احساس خستگی و خواب آلودگی در این ماه ها دوبرابر می شود و شما بیش تر از قبل در معرض خطر هستید. دلیلی دیگری که ممکن است پزشکان این کار را برای شما منع کنند این است که اگر پاهای شما در حالت خاص قرار بگیرند دچار ورم خواهند شد و مشکلات بسیار زیادی را برایتان به وجود می آورند و در مواقع ضروری ممکن است نتوانید از ترمز و کلاچ استفاده کرده و خطر تصادف افزایش می یابد.

پرهیز از رانندگی در ماه های آخر

نکات ضروری برای رانندگی

اگر باردار هستید و به هر دلیلی مجبورید در ماه های آخر بارداری نیز رانندگی کنید بهتر است یک سری نکات را رعایت کنید تا آسیب های احتمالی را کاهش دهید.

  • بهتر است هرگز شبها رانندگی نکنید. رانندگی در شب دید کم تری به راننده می دهد و حالت خواب آلودگی در شما افزایش می یابد.
  • زمانی که در ترافیک گیر می کنید بهتر است کمی به پا های خود حرکت بدهید تا از گرفتن آن ها پیشگیری کنید.
  • اگر مسیر طولانی را می خواهید رانندگی کنید باید هر ۳۰ دقیقه توقف داشته باشید.
  • بهتر است در حین رانندگی از صحبت کردن بپرهیزید.
  • اگر فرزند شما در حال صحبت کردن با شما می باشد بهتر است توقف کنید و بعد از اتمام صحبت دوباره به راه خود ادامه دهید زیرا حواس پرتی شما را افزایش می دهد و ممکن است اتفاقات ناگواری رخ دهد.
  • هرگز ده روز آخر بارداری را پشت رل ننشینید زیرا خطر زایمان زودرس افزایش می یابد.
  • بهتر است سعی کنید تنهایی به مسافرت نروید و مسیر های طولانی را تنها سفر نکنید.
  • اگر مشکلاتی مانند حالت تهوع و سرگیجه در بارداری دارید بهتر است از نشستن پست فرمان بپرهیزید.
  • اگر دچار کمر درد هستید توصیه می کنیم رانندگی در دوران بارداری را فراموش کنید.
  • بهتر است در حین رانندگی به سمت جلو متمایل نشوید و سعی کنید صاف نشسته و به صندلی خود تکیه دهید.

نکات مهم پیشگیزری از آسیب های احتمالی در بارداری

  • تلفن همراه را به همراه داشته باشید تا بتوانید در مواقع ضروری از آن استفاده کرده و خانواده خود را از حالتان با خبر سازید.
  • اگر قرار است کودک خود را با روش سزارین به دنیا بیاورید بهتر است یک هفته قبل از زایمان رانندگی نکنید.
  • اگر سابقه سقط جنین دارید بهتر است از رانندگی در این دوران بپرهیزید.
  • بهتر است مدارک پزشکی خود را همیشه به همراه داشته باشید تا در صورت که مشکلی برایتان پیش آمد دیگران بتوانند به شما کمک کنند و اقدامات لازم را انجام دهند.
  • حتی اگر در حین رانندگی تصادف جزئی داشتید بهتر است حتما به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است در حین تکان خوردن های شدید جفت از رحم جدا شده باشد و شما ناچار به زایمان زودرس شوید.
  • اگر مجبور به استفاده از ماشین شخصی هستید بهتر است با رعایت نکات گفته شده از بروز مشکلات جدی پیشگیری کنید و سعی کنید با سرعت مطمئنه حرکت کرده تا در مواقع لزوم بتوانید ماشین خود را کنترل کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *