دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدنی های باشت کهگیلویه و بویراحمد با سازه های تاریخی حیرت انگیز

  • سمیه نیک فرجام
  • ۵ دی ۱۴۰۰
  • ۰

شهرستان باشت یکی از شهرستان های زیبا و دیدنی های مهم استان کهگیلویه و بویراحمد است. در این شهرستان می توانید با سازه های باستانی دوران ساسانیان از نزدیک آشنا شوید. این شهرستان جذابیت های بکر تاریخی زیادی برای گردشگران دارد. در این مقاله با جاذبه های شهرستان آشنا می شوید.

باشت، یکی از شهرستان های واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد است. این منطقه دارای شرایط آب و هوایی گرمسیری می باشد. جذابیت های تفریحی و تاریخی در این شهر موجب شده تا به یکی از مقاصد گردشگری استان تبدیل شود. دیدنی های باستانی که در این شهر واقع شده اند، می توانند از سوی گردشگران زیادی مورد توجه باشند. اگر قصد سفر به این شهر را دارید، می توانید سری به منطقه باستانی دو گور دو پا بزنید. در این منطقه سازه های باستانی را مشاهده می کنید که متعلق به دوران ساسانیان می باشند. در ادامه این مقاله نیز با دیدنی های شهر باشت آشنا خواهید شد.

میدان باشت

دیدنی های باستانی شهر باشت

استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان های پر جاذبه و باستانی در ایران است. این استان دارای شهرهای باستانی و تاریخی زیادی می باشد. شهر باشت که یکی از شهرهای تاریخی واقع در این استان می باشد، از قدمت بسیار زیادی برخوردار است. این شهر سازه هایی تاریخی متعلق به دوران ساسانیان دارد.

آشنایی با باشت

شرایط گرمسیری در این مناطق موجب شده تا سفر در فصل های گرم سال برای گردشگران کمی دشوار باشد، به همین دلیل توصیه می کنیم تا فصل های سرد سال را برای سفر به این مناطق انتخاب کنید. این شهرستان یکی از مکان های دیدنی کهگیلویه و بویراحمد می باشد که توصیه می کنیم از جاذبه های زیبای این استان و شهرستان های مهم آن دیدن نمایید.

درختان باشت

پل تاریخی پریم باشت:

این پل از مجموعه سازه های تاریخی ارزشمند است. این پل در فاصله ۸ کیلومتری از شهرستان باشت و در نزدیکی روستای چم بلبل و در فاصله ۹۰ کیلومتری از مرکز استان قرار دارد. تنها بخش هایی از این پل باستانی در حال حاضر باقی مانده است. این پل متعلق به دوران ساسانیان می باشد. قرار گرفتن این پل بر روی رودخانه ای همیشه جاری موجب شده تا چشم انداز زیبایی برای گردشگران داشته باشد. این پل به عنوان یک اثر باستانی در فهرست ملی ایران نیز به ثبت رسیده است.

  •  آرون گروپس

دیدنی های مهم باشت

منطقه گردشگری شاه بهرام باشت:

این منطقه تفریحی توریستی یکی از مناطق بکر و پر جاذبه برای بازدیدکنندگان می باشد. این منطقه در فاصله ۴۵ کیلومتری از این شهرستان قرار دارد. شما در مسیر باشت به دهدشت و چرام می توانید با این منطقه گردشگری آشنا شوید. این منطقه از نواحی اطراف نیز با جاذبه های زیادی در ارتباط است. روستای فتح، روستای لار و روستای شادگان از مناطق اطراف با جاذبه ها و چشم اندازهای خاص خود هستند.

آبشار باشت

دو گور دو پا باشت:

اگر از علاقه مندان به جاذبه های باستانی هستید، می توانید در سفر به این شهر از این منطقه باستانی دیدن نمایید. دو گور دو پا یکی از دیدنی های شهرستان باشت به شمار می آید. دو ستون سنگی که از سازه های دوران باستانی هستند، شهرت زیادی برای گردشگران دارند. این اثر یکی از مجموعه سازه های باستانی با قدمت است. در نزدیکی این سازه روستاهای ده کند و شوش قرار دارند.

مناطق تاریخی باشت

آبشار خامی باشت:

این آبشار یکی دیگر از جاذبه های طبیعی برای گردشگران است. این آبشار یکی از آبشارهای دائمی و مهم در ایران می باشد. طبیعت اطراف این آبشار سرسبز و پوشیده از درختان بلوط است. بیشه زارها، رودخانه ها و چشمه سارها یکی از چشم اندازهای زیبا در اطراف این منطقه هستند. این آبشار دیدنی در تنگه ای با نام برا واقع شده است و اطراف آن مناظر منحصر به فردی دارد.

دیدنی های باشت

درخت سرو باشت:

یکی از کهن ترین درختان واقع در این شهرستان درخت سروی است که در فاصله ۵۰ کیلومتری از این شهر قرار دارد. این درخت کهنسال در نزدیکی روستایی با نام روستای درگ واقع شده است. مجاورت این درخت با امامزاده سید محمد واقع در دشت لار موجب شده تا امروزه به عنوان یکی از کهن ترین درختان منطقه شناخته شود. این درخت قدمتی ۲۰۰ ساله دارد و از جاذبه های قدیمی شهر است. این درخت از دیدنی های شهرستان باشت می باشد.

طبیعت شهر باشت

اشکفت شاه پیچاب:

در فاصله ۵۰ کیلومتری از شهرستان باشت و در مرکز استان این منظره باشکوه دیده می شود. در منطقه سردسیری پیچاب و در امتداد رشته کوه های البرز می توانید به یکی دیگر از مکان های تاریخی که بسیار صعب العبور هستند، برسید. این منطقه دارای جاذبه های تاریخی منحصر به فردی می باشد. یکی از جاذبه های زیبا با قدمت تاریخی در این منطقه غار زیبای اشکفت است. این غار قدمت بسیار بالایی دارد. در این غار می توانید مجموعه ای از کتیبه های تاریخی را مشاهده کنید. سنگ نوشته ها و دیگر بناهای باستانی که می بینید، متعلق به دوره های تاریخی متعددی هستند.

ارتفاعات باشت

رود رونه باشت:

اگر از علاقه مندان به جاذبه های طبیعی هستید، در سفر به این شهر می توانید از رود زیبای رونه بازدید نمایید. این رود در شهرستان باشت واقع شده و دارای چشم اندازهای زیبایی می باشد. این منطقه ویژه علاقه مندان به طبیعت گردی است. با پیاده روی در اطراف این منطقه و بازدید از زیبایی های آن می توانید تجربه های جدیدی داشته باشید. این رود دارای آبی گوارا و سرد است که با وجود مناظر زیبای اطراف دیدنی هستند. پونه های وحشی، درختان گردو، انگور، توت وحشی، شالیزارها و … از مهم ترین چشم اندازهای سرسبز در این منطقه هستند.

آب های باشت

از دیگر مکان های دیدنی این استان می توان به مکان های دیدنی یاسوج و مکان های دیدنی سی سخت اشاره نمود. در این استان و شهرستان های زیبای آن می توانید از چشم اندازهای طبیعی و تاریخی زیادی دیدن نمایید. دیدنی های شهرستان باشت نیز یکی دیگر از جذابیت های این استان برای گردشگران به شمار می آید و می تواند برای گردشگران زیادی جالب توجه باشد.

بنای تاریخی باشت

این منطقه دارای جاذبه های دیگری نیز می باشد. اما بخش مهمی از جاذبه های این منطقه را دیدنی های باستانی آن تشکیل می دهند. این جاذبه های باستانی در روستاهای تاریخی اطراف قرار دارند و می توانند با وجود مناظر طبیعی خود مورد توجه باشند. همچنین در این روستاها می توانید با جذابیت های فرهنگی زیادی آشنا شوید. آشنایی با زندگی مردمان این منطقه یکی دیگر از تجربه های بکر و ویژه برای گردشگران می باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *