دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

از بین بردن بوی رنگ خانه با ترفندهای سریع و آسان

  • سمیه نیک فرجام
  • ۷ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

از بین بردن بوی رنگ در خانه یکی از کارهای سخت و آزاردهنده ای است که اغلب خانم ها با آن درگیر هستند. برای این کار می توانید با استفاده از وسایل طبیعی موجود در خانه کمک بگیرید. استفاده از وانیل، روغن نارگیل، روغن نعناع، قهوه، پیاز و هر وسیله طبیعی معطر در خانه موثر است.

یکی از مشکلاتی که بعد از رنگ کردن خانه تا مدت ها همه ما را درگیر و کلافه می کند، بوی رنگ در فضای خانه است. وجود بوی رنگ در خانه برای افراد ناخوشایند است و می تواند مشکلاتی از قبلی سردرد یا تنگی نفس ایجاد کند. برای از بین بردن بوی رنگ در خانه ترفندهای زیادی وجود دارد. یکی از موثر ترین شیوه هایی که توصیه می کنیم، باز گذاشتن در ها و پنجره ها است. این کار باعث می شود تا هوای خانه رد و بدل شده و دیگر بوی رنگ در خانه نماند. شاید یکی از روش هایی که برخی از شما از آن استفاده کرده اید، روشن گذاشتن شمع در فضای خانه باش و هم چنین شیوه های کاربردی دیگری وجود دارد که در این مقاله به آن اشاره می کنیم.

از بین بردن بوی رنگ خانه

ترفندهای ساده برای از بین بردن بوی رنگ خانه

زمانی که خانه را رنگ می کنید، بوی رنگ و تینر تا مدت ها در خانه می ماند. به ویژه زمانی که در و پنجره هارا باز نگذاشته باشیم، هم چنین نوع رنگ یا جنس ،ن فرقی ندارد. در برخی از موارد حتی رنگ کردن وسایل در خانه نیز موجب ماندن بو در فضا می شود. با توجه به اینکه این بو آزار دهنده است و از طریق هوا وارد دستگاه تنفسی می شود، باید سعی کرد تا اثرت ان را کاهش داد و آن را نابود کرد.

رفع بوی رنگ با شمع

در گام اول پیشنهاد می کنیم، در و پنجره های خانه را باز بگذارید، اما توجه کنید که این کار به تنهایی جواب گو نیست، مخصوصا در فصل های زمستان نمی توانید، در و پنجره را باز بگذارید. برای از بین بردن بوی نامطبوع رنگ می توانید از مواد خانگی و طبیعی استفاده کنید.

چگونه بوی رنگ را از بین ببریم

جوش شیرین:

یکی از شیوه های خانگی برای از بین بردن بوی رنگ استفاده از جوش شیرین می باشد. همان طور که می دانید استفاده از جوش شیرین در یخچال و ماشین لباس شویی موجب از بین رفتن بوی بد و نامطبوع می شود. برای این کار باید مقدار کمی جوش شیرین را در کاسه ایی بریزید و کاسه را در بخش های مختلفی از خانه بگذارید. با تمام شدن کار رنگ خانه مجدد این کار را انجام دهید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

از بین بردن بوی رنگ

اگر با وجود این کار نیز بوی نامطبوع در فضا باشد، بهتر است پودر جوش شیرین را روری فرش ها بریزید، یا مقداری از آن را روی لوازم خانه قرار دهید در این صورت می توانید بوی نامطبوع را از بین ببرید. همچنین در لینک می توانید با خواص جوش شیرین بیشتر آشنا شوید و در این زمینه توصیه های زیادی شده است.

ذغال:

ذغال های غیر فعال یک جذب کننده عالی و مناسب برای بو هستند، مقداری ذغال درون کاسه قرار دهید و در اطراف خانه بگذارید. می توانید ذغال را در بخش های مختلفی از خانه قرار دهید، این کار موجب جذب کردن بوی بد خواهد شد. بسیاری از افراد از ذغال برای از بین بردن بوی بد کفش و بوی بد یخچال استفاده می کنند. این امر یکی از راه های از بین بردن بوی رنگ خانه است.

رفع بوی رنگ در خانه

ترکیب وانیل و فلفل:

دو نوع از بهترین عصاره هایی که طبیعی هستند و به راحتی می توانید برای از بین بردن بوی بد از آن استفاده کنید. ترکیب وانیل و فلفل است برای پراکنده شدن بیشتر این عصاره چند قطره از آن را به پد آغشته کرده؛ و آن را در بخش های مختلف خانه بگذاری.د هم چنین می توانید این عصاره را با استفاده از پد روی سطوح بمالید، هم چنین برخی از افراد چند قطره از عصاره وانیل را درون قوطی رنگ ریخته و بعد سطوح را رنگ می کنند و در این صورت بوی وانیل در فضا پراکنده می شود.

تکنیک های از بین بردن بوی رنگ

شمع:

با توجه به اینکه شعله شمع قدرت از بین بردن سموم موجود در فضا را دارد می تواند گزینه مناسب دیگری برای از بین بردن بوی رنگ در خانه باشد. برای این کار بهتر است از پایه شمع های طبیعی استفاده کنید. سویا نمونه ایی از شمع های طبیعی است که برای فرد مشکلات تنفسی ایجاد نخواهد کرد.

از بین بردن بوی نامطبوع رنگ

پوست نارگیل:

پوسنه خارجی و داخلی نارگیل کاربرد ها و خواص بسیار زیادی دارد. یکی از موارد مصرفی نارگیل سوزاندن پوسته آن برای خوش بو شدن فضا است، شما با استفاده از پوست نارگیل می توانید، حشرات و عنکبوت ها را نیز از بین ببرید .هم چنین برای خوش بو شدن فضا و یا یخچال می توانید قطعه ایی از آن را در فضا قرار دهید. خواص روغن نارگیل نیز بسیار زیاد است و در مقاله می توانید اطلاعات جامعی از آن کسب کنید.

دانه قهوه:

یکی از شیوه های دلنشین برای خوش بو کردن فضا و یا کاهش بوی نامطبوع رنگ استفاده از دانه قهوه است. برای این کار مقداری دانه قهوه در اطراف خانه قرار دهید. این کار بوی مطبوع را در فضا ایجاد می کند و انرژی مثبت و خوبی را به شما منتقل می کند.

رهایی از بوی رنگ

پیاز:

همان طور که می دانید، پیاز یک ماده بسیار کاربردی در محیط خانه است. ما در روز مره برای از بین بردن بوی بد مرغ و ماهی از پیاز استفاده می کنیم. با توجه به این می توانیم از پیاز برای کم کردن بوی بد رنگ نیز استفاده کنیم. هم چنین استفاده از پیاز در فضا می تواند میکروب ها را از بین ببرد. برای این منظور یک پیاز متوسط را برش زده و در بخش های مختلفی از خانه قرار دهید، در این صورت بوی نامطبوع آن را کاهش می دهید.

وانیل و نعنا:

هم وانیل و هم نعنا دو خوش بو کننده قوی و طبیعی هستند. برای انتشار بیشتر بوی خوب در فضا می توانید، از روغن نعنا استفاده کنید. هم چنین می توانید مقداری روغن نعنا و وانیل را با یک دیگر ترکیب کنید، پدی را  به این عصاره آغشته کنید و روی سطوح بمالید هم چنین می توانید، این پد آغشته به عصاره را در بخش های مختلف خانه قرار دهید.  این مورد نیز از تکنیک های از بین بردن بوی رنگ خانه است.

شما می توانید با استفاده از این تکنیک ها به جنگ با بوی بد خانه بروید و به از بین بردن بوی مایکروفر نیز کمک کنید.. هر یک از این تکنیک هایی که در بالا به آن ها اشاره شده است می تواند در رفع بوی بد در فضای خانه و محیط نیز موثر باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *