دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

بهترین پیست های اسکی دنیا با امکانات تفریحی فوق العاده

  • سمیه نیک فرجام
  • ۷ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

بهترین پیست های اسکی دنیا در کشورهای مختلفی همچون فرانسه، اتریش، ایتالیا و … قرار دارند. هر یک از این کشورها دارای پیست های معروفی می باشند که برای علاقه مندان مورد توجه می باشد. در ایران نیز پیست اسکی سرعین یکی از شناخته شده ترین آن ها می باشد. این پیست دارای تله کابین و دیگر امکانات می باشد.

یکی از تجربه های لذت بخشی که خیلی از افراد دوست دارند، آن را تجربه کنند، اسکی بازی روی برف ها می باشد. این تجربه هیجان انگیز یکی از مهم ترین ورزش های زمستانی است که در حد امکان می توانید در زمستان از این تجربه لذت بخش استفاده کنید. همانطور که می دانید، در دنیا پست های اسکی مشهوری وجود دارند که باید حداقل یک بار به آن ها سر بزنید. آشنایی با بهترین پیست های اسکی دنیا تجربه ای است که برای کمتر کسی فراهم می شود. اما اطلاعات و کسب آگاهی در این زمینه بی تاثیر نیست. در این مقاله نیز به معروف ترین این پیست ها اشاره می کنیم.

آشنایی با پیست های اسکی

معرفی بهترین پیست های اسکی دنیا

اگر در فصل زمستان تجربه سفر به نقاط مختلفی از دنیا را دارید، بهتر است، تا به پیست های اسکی آن نیز سری بزنید. همانطور که می دانید، پیست های اسکی یکی از تفریحات پرطرفدار و هیجان انگیز در فصل زمستان و در کشورهای مختلف می باشند. در ایران نیز یکی از شناخته شده ترین پیست های اسکی، دیزین می باشد. این پیست دارای امکانات رفاهی و تفریحی گوناگونی برای گردشگران است.

پیست های اسکی شناخته شده

سارن:

این پیست در کوه های آلپ و در کشور فرانسه قرار گرفته است. اگر قصد دارید، به کشور فرانسه سفر کنید، می توانید از تفریحات این مناطق نیز بازدید نمایید. این پیست در مسیر سیاه اسکی در ساران قرار دارد. نیمه های بالایی این ارتفاعات سایه و پوشیده از مراتع جنگلی است. نیمه های پایین ارتفاعات عمودی و مناسب اسکی بازان می باشد. این نیمه در مسیر باریک سارن گرجه قرار گرفته است.

بهترین پیست های اسکی دنیا

لافیس:

محل این پیست اسکی در وال دیزر قرار دارد. در سال ۱۹۹۲ این پیست را برای برگزاری المپیک های زمستانی ساختند. مسابقات قهرمانی نیز در سال ۲۰۰۹ در این منطقه برگزار شده است. این پیست نیز در کشور فرانسه واقع شده است و مانند جنگل های سنگلاخی می باشد. این پیست ها نیز دارای امکانات تفریحی و رفاهی برای گردشگران هستند. این پیست یکی از  بهترین پیست های اسکی دنیا به شمار می آید. در این پیست می توانید چشم اندازهای زیبایی را مشاهده کنید.

  •  آرون گروپس

برترین پیست های اسکیهاراگیری:

یکی از شیب دارترین پیست هایی که در دنیا شناخته می شود، پیست اسکی هاراگیری در اتریش می باشد. در قسمت های پایینی کورنا این پیست واقع شده است. این مکان جایی بالای مایرهوفن می باشد. شیب این پیست ها ۳۸ درجه است. این پیست عموما سطحی بسیار دشوار و سخت دارد. اگر می خواهید، از این منطقه دیدن کنید، می توانید به لبه های برفی بروید، تا هیجان بیشتری را تجربه کنید. این پیست یکی از مکان های دیدنی اتریش به شمار می آید.

مکان های دیدنی پیست های اسکی

دیوار سوئیس:

این دیوار نیز میان فرانسه و سوئیس قرار دارد و مکانی برای اسکی سواری می باشد. این پیست تزئین شده و بسیار مرتب می باشد. این مکان برای تفریح بسیار مناسب است. با توجه به شرایط جوی که در این منطقه حاکم است، ممکن است، اسکی سختی را تجربه کنید. این منطقه دارای برف های یخی می باشد. افرادی که دارای مهارت های بالایی در اسکی سواری هستند، می توانند در این منطقه تجربه های جدیدی داشته باشند.

تفریحات پیست های اسکی

سلا روندا:

مسیر این پیست اسکی در ایتالیا و ۳۳ کیلومتر می باشد. این پیست دایره ای شکل است. این مسیر که دایره ای شکل می باشد، از نواحی اطراف توسط کوه ها احاطه شده است. با حرکت در این مسیرها می توانید چشم اندازهای طبیعی و مناظر بسیار زیبایی را مشاهده کنید. بر فراز این کوه ها رنگین کمان های صورتی را می بینید که بسیار دیدنی و زیبا هستند. اگر می خواهید، در این هوای سرد کمی گرم شوید، می توانید از قهوه های گرم را در طی مسیر بنوشید.

پیست های اسکی دنیا

گرند کولیور:

یکی دیگر از بهترین پیست های اسکی دنیا پیست گرند کولیور می باشد. این مسیر اسکی از میان سه مسیر عبور می کند. در پایین تله کابین سولیر می توانید، این منطقه را مشاهده کنید. تنها مسیری که در این پیست قرار دارد، مسیر این پیست از سمت کورچ ول است. این پیست مسیری بسیار عریض دارد. این پیست به دلیل ترسناک بودن هیجان زیادی برای گردشگران خواهد داشت. با توجه به اینکه این منطقه دست اندازهای زیادی دارد، بیشتر افراد با تجربه در این منطقه اسکی سواری خواهند کرد.

پیست های اسکی ایران

پیست اوکی:

شاید یکی از معروف ترین پیست های اسکی که در میان علاقه مندان دارای جذابیت زیادی باشد، این پیست اسکی باشد. این پیست دارای مسیری بسیار صاف است و بهترین مکان برای افراد مبتدی می باشد. با توجه به اینکه در این پیست بسیاری از مسابقات جهانی برگزار شده اند که می توان گفت این پیست تا چه اندازه مشهور می باشد. زمانی که شما شرایط کافی برای مسابقه را ندارید، می توانید این مسیر را تست کنید.  شما با داشتن مهارت متوسط نیز می توانید به راحتی در این منطقه فعالیت داشته باشید.

پیست های اسکی اتریش

مونت فورت:

ارتفاع این پیست ۳۳۳۰ متر می باشد. برف های این منطقه بسیار خوب هستند، همچنین این ارتفاعات بسیار مسطح می باشند. مسیر سنگلاخی در این ارتفاعات موجب شده تا در برخی از مسیرها سطوح شیبداری را تجربه کنید. تله کابین مونت فورت نیز در ارتفاعات این منطقه قرار دارد. شما می توانید در ارتفاعات این منطقه نیز از تله کابین آن ها استفاده کنید. افرادی که دارای توانایی بدنی و پاهای ماهری هستند، می توانید در این منطقه اسکی بازی کنند.

معرفی پیست های اسکی

آلوارس:

پیست اسکی آلوارس که یکی از پیست های اسکی معروف در ایران است، در شهر اردبیل قرار دارد. این پیست با امکانات رفاهی که برای علاقه مندان ارائه می دهد، مکان مناسبی برای تفریحات اسکی بازی می باشد. همچنین در سرعین نیز امکان اسکی بازی وجود دارد. شما علاقه مندان می توانید در لینک با مکان های دیدنی سرعین نیز آشنا شوید.

معروف ترین پیست های اسکی

پیست آلوارس نیز یکی از بهترین پیست های اسکی دنیا هستند که در کشور زیبای ایران قرار دارند. این مناطق نیز دارای تجربیات ویژه ای برای بازدیدکنندگان و علاقه مندان خود می باشد. با توجه به اینکه ایران نیز منطقه ای کوهستانی است، پیست های مناسبی برای اسکی بازی در ارتفاعات آن قرار دارند. در سرعین نیز امکانات تفریحی زیادی علاوه بر پیست برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *