دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

ملزومات و تجهیزات مورد نیاز در دکوراسیون اتاق خواب

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

اتاق خواب را می توان فضایی آرام بخش برای گذران وقت و استراحت عنوان کرد که مکان مناسبی برای تفکر، مطالعه، نگهداری وسایل شخصی مانند لباس ها، کیف و کفش ها، وسایل بهداشتی و آرایشی و… نیز محسوب می شود. از این رو توجه به نوع دکوراسیون و چیدمان این فضا از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید مطابق با سلیقه و نیازهای شما باشد چرا که شما مدت زمانی بسیار طولانی از عمر خود را در این فضا می گذرانید. در ادامه این مطلب شما را با انواع نیازمندی ها و تجهیزات اتاق خواب و همچنین جدیدترین ایده های دکوراسیون اتاق خواب را بررسی خواهیم کرد.

تخت خواب

تخت خواب از جمله تجهیزات مهم و ضروری هر اتاق خواب است که در اصطلاح مکانی برای خواب و استراحت شما خواهد بود. انواع مختلفی از تخت خواب ها وجود دارد که شما می توانید با توجه به سبک زندگی و عادات شخصی خود آنها را انتخاب کنید. به عنوان مثال تنظیم ارتفاع تخت یکی از گزینه هایی است که بستگی به انتخاب خود فرد خواهد داشت. اگر علاقه ای به تخت های مرتفع ندارید می توانید از نوع تخت خواب های فلوید استفاده کنید. این نوع تخت خواب معمولاً از الوار چوبی یا ترموود ساخته می‌شوند. اگر تجهیزات لاکچری و پر زرق و برق علاقه دارید و داشتن ارتفاع تخت برای شما گزینه مطلوب تری محسوب می شود ما تخت خواب های کلاسیک را به شما پیشنهاد می کنیم. در حالت بعدی اگر ارتفاع برای شما مطلوب است اما تجمل و شکوه مورد مناسبی برای سلیقه شما نیست می توانید از تخت هایی با تاج ساده تر، بدون هیچگونه نقش و از جنس پارچه یا چرم انتخاب کنید.

ملزومات و تجهیزات مورد نیاز در دکوراسیون اتاق خواب

پرده اتاق خواب

پرده نیز از عناصر اصلی چینش اتاق خواب محسوب می شود البته به شرطی که در اتاق پنجره ای وجود داشته باشد! سبک و رنگ این عنصر را می توان با ترکیب و مقایسه با دیگر عناصر انتخاب کرد که هارمونی زیبایی ایجاد خواهد کرد. کاربردهای پنجره در اتاق خواب بسیار زیاد است که از جمله آنها می توان به جلوگیری و یا تنظیم ورود نور به فضای اتاق و حفظ امنیت شما از دید دیگر افراد خارج از چهرچوب خانه اشاره کرد. نکات جالبی در طراحی پرده ها وجود دارد به عنوان مثال: پرده های کوتاه تر برای پنجره های کوتاه می تواند فضا را اسپورت تر نشان دهد و پرده های بلندتر برای همین سبک پنجره می تواند به فضا احساس شکیل تری بدهد و موجب می شود پنجره اتاق خواب شما کشیده تر به نظر بیاید.

ملزومات و تجهیزات مورد نیاز در دکوراسیون اتاق خواب

فرش اتاق خواب

فرش از جمله عناصری است می تواند گرما و راحتی را به فضای دکور اتاق خواب شما اضافه کند. این مورد را می توانید حتی با فرش های کوچک نیز احساس کنید. در بعضی مواقع فضای بسیار کمی در اتاق خواب خود دارید که نمی توان ار این فضا برای انداختن یک فرش استفاده کرد به همین دلیل ما پیشنهاد می کنیم حتی اگر می توانید از موکت استفاده کنید تا این عناصر بتوانند فضایی دلنشین برای شما ایجاد کنند. اگر از یک رنگ بندی و المان های ساده و خنثی استفاده می کنید یا سبکی که انتخاب کرده اید از یک الگوی خاص پیروی می کند بهتر است از موکت های دارای الگوی خاص استفده کنید تا فضای شما دو چندان جذاب و زیبا شود.

کمد اتاق خواب

کمد را می توان از جمله موارد طراحی داخلی اتاق خواب محسوب کرد. راه ها و روش های زیادی وجود دارد که می تواند به شما در سازماندهی و استفاده حداکثری از فضایی که دارید کمک کند. یک اتاق شخصی زیبا و جذاب را تصور کنید که در آن می توانید تمام لباس ها و لوازم جانبی خود را مرتب و منظم نگه دارید. شما همیشه می توانید هر چیزی را که به دنبال آن هستید به راحتی پیدا کنید. مطمئناً، این عنصر می ‌تواند یک گزینه گران ‌قیمت باشد، اما شکی نیست که ارزش زمان و هزینه ‌ای را که برای آن صرف می‌کنید، دارد.

میز تحریر اتاق خواب

برای بسیاری از افراد، فکر ترکیب کردن محل کار و خواب ممکن است عجیب به نظر برسد، اما در شرایط خاص می‌ تواند به یک ضرورت تبدیل شود. کارشناسان توصیه می کنند که در اتاق خواب خود بهتر است وسایلی مانند مانیتور و تلفن همراه نداشته باشید زیرا عوامل مختلفی چون شبکه های اجتماعی می توانند شما را تمام شب بیدار نگه دارند. در حالتی دیگر یکی از معدود تغییراتی که جهان اخیر پس از کووید-۱۹ دیده است این است که می توان در خانه به طور موثر کار کرد. اما شما باید یک فضای کاری اختصاصی درست کنید تا به شما در پیروی از یک برنامه کاری دقیق کمک کند. حتی زمانی که روی لپ ‌تاپ، کامپیوتر یا فایل‌ های اداری کار می‌ کنید، داشتن یک میز، وسایل شما را مرتب نگه می ‌دارد و فضای درستی برای نشستن و کار کردن در اختیار شما قرار می ‌دهد.

مبلمان اتاق خواب

پس از یک روز کار سخت، می خواهید چه مکانی را برای استراحت انتخاب کنید؟ برای رهایی از استرس، تنش یک روز کامل، لازم است کاملاً استراحت کنید. بدیهی است که در اتاق خواب خود، روی تخت خود و یا روی مبل راحتی خود بخوابید و استراحت کنید. استفاده از مبلمان دو نفره یا تک نفره که فضای بسیار زیادی هم از شما نگیرد، راه کار مناسبی برای این مورد است. رنگ های مناسب و آرام را انتخاب کنید: آنها به شما کمک می کنند تا بدن و ذهن خسته خود را آرام کنید.

کتابخانه اتاق خواب

داشتن فضایی برای مطالعه در اتاق خواب شما می تواند در بازپس گیری انرژی صرف شده در طول روز کمک کند. ناگفته نماند هر کسی که به طور منظم از هر منبع کتابخانه ای استفاده می کند، در وهله اول فردی متمرکزتر و جدی تر خواهد بود. همیشه راحت تر است که در جایی که دیگران در حال مطالعه هستند شما نیز مطالعه کنید اما مواقعی وجود خواهد داشت که به یک مکان آرام دیگر نیاز دارید. مطالعه آخر شب در محیط اتاق خواب می تواند این روند را برای شما تسهیل و مهیا کند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *