دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

موزه اورسی در پاریس شاهکاری هنری با سبک امپرسیونیسم

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

موزه اورسی یکی از مجموعه موزه های ارزشمند دنیا است. این موزه فرهنگی با آثار هنری ارزشمند خود در شهر پاریس فرانسه قرار دارد. در این موزه می توانید مشهورترین نقاشی های دنیا مانند نقاشی های ونگوگ را مشاهده کنید. این موزه دارای طبقات مختلف است و در هر بخش از این موزه می توانید آثار امپرسیونیسمی را مشاهده کنید.

شهر پاریس، شهر فرهنگ و تمدن فرانسه است. یکی از جاذبه های مهم در این شهر موزه اورسی می باشد. این موزه یکی از برجسته ترین شاهکارهای هنری است که سبک امپرسیونیسم دارد. جالب است بدانید این موزه به عنوان دومین موزه پربازدید در شهر پاریس شناخته می شود. اگر با استفاده از تورهای مسافرتی فرانسه به این منطقه سفر می کنید، حتما از جاذبه ها این موزه نیز بازدید نمایید. شما در سفر به این شهر نباید بازدید از این موزه را از یاد ببرید. این موزه که در سال ۱۹۸۶ رو به روی رودخانه سن پاریس افتتاح گشته است، یکی از ایستگاه های قدیمی قطار می باشد که بازسازی شده است. این خانه نقاشی دارای مجموعه های هنری بسیار ارزشمندی می باشد.

امتیازات اورسی

جذابیت های فرهنگی موزه اورسی:

این موزه خانه نقاشی امپرسیونیستی است. این بنا در سال ۱۸۴۸ تا ۱۹۱۴ ساخته شده و در این مجموعه می توانید مهم ترین آثار نقاشی از بزرگان هنر را مشاهده نمایید. مجموعه آثاری که در این موزه می بینید، امپرسیونیسمی و پست امپرسیونسیمی است. با بازدید از این موزه می توانید تجربه های جذابی را در حیطه هنر کسب کنید. از سویی نمای این موزه و معماری آن می تواند برای بازدیدکنندگان ارزشمند باشد. این موزه فرهنگی از مکان های دیدنی فرانسه و شهر زیبای پاریس برای گردشگران است.

مجموعه اورسی

برای بازدید از این موزه باید از طبقه بالا شروع کنید. در طبقه سوم از این بنا آثار مشهوری از معروف ترین نقاشان جهان را مشاهده می کنید. این نقاشان دارای سبک امپرسیونیستی می باشند. از معروف ترین این نقاشان می توان به کامی پیسارو، ادوار مانه، کلود مونه و … اشاره کرد. همچنین مجموعه آثار ارزشمندی از دیگر هنرمندان پست امپرسیونیستی نیز وجود دارد که می توانید از نزدیک این مجموعه ارزشمند را مشاهده کنید. آثار ونگوگ و پل سزان از مهم ترین این مجموعه هستند. همچنین خیلی از نقاشان ماهر دیگر در این مجموعه معرفی می شوند.

از مشهورترین نقاشی ها می توان به نقاشی ناهار در چمنزار از مجموعه آثار ادوار مانه است که در این موزه قرار دارد. این نقاشی بسیار مشهور و شناخته شده است. این اثر در سال ۱۸۶۳ طراحی شده و در کنار دیگر مجموعه ارزشمند شمرده می شود. اثر مشهور دیگر از ادگار دگا که با نام چهار رقاص شناخته می شود، در این موزه در معرض دید قرار گرفته است. از دیگر آثار مشهور می توان به رنوآر اشاره نمود.

مجموعه اورسی پاریس

  •  آرون گروپس

آشنایی با آثار موزه:

موزه اورسی از مهم ترین جاذبه های تاریخی فرهنگی در شهر پاریس می باشد. این موزه دارای ویژگی های منحصر به فردی برای بازدیدکنندگان است و شما در سفر خود به پاریس می توانید از این موزه جذاب دیدن کنید. بخش های مهمی از آثار موجود در این موزه شامل مشهورترین نقاشی های دنیا هستند که در این موزه به بازدیدکنندگان معرفی می شوند. کلیسا جامع روان فرانسه که اثری ارزشمند از کلود مونه می باشد، می تواند توجه مخاطبان زیادی را به سوی خود بکشاند. این اثر بسیار برجسته است و شما در آن می توانید ویژگی های مهمی را مشاهده کنید.

موزه اورسی

در طبقه دوم این موزه مجموعه آثاری از هنر نو را مشاهده می کنید. این مجموعه تحت عنوان آرت نوو شناخته می شوند. در برخی از اتاق های این موزه و در برخی از طبقات آن می توانید با مبلمان ها، مجسمه ها و دیگر وسایل تزئینی موزه آشنا شوید. این مجموعه دارای سبک نو هستند. برخی از وسایلی که در این موزه وجود دارند، بسیار کمیاب می باشند. این مجموعه نفیس و ارزشمند توسط معماران مشهوری همچون هکتور گومار و چالرز لوئیس طراحی و خلق شده اند. نگاهی به دیدنی های فرانسه می تواند، شما را با جاذبه های مهمی همچون این موزه آشنا کند.

بنای اورسی را بشناسید

با توجه به اینکه در این موزه نقاشی های مشهوری یافت می شود، می توان گفت که در دنیا شناخته شده و مشهور هستند، هر ساله بازدیدکنندگان و علاقه مندان زیادی به این منطقه می آیند و از جاذبه های زیبای این موزه و مجموعه آثار آن دیدن می کنند. پل گوگن و ونسان ونگوگ از نقاشان پست امپرسیونیستی هستند که در این بخش می توانید مهم ترین آثار هنری از آن ها را مشاهده کنید. یکی دیگر از بخش های موجود در این موزه طبقه همکف می باشد. در این طبقه آثار کمتر دیده شده از پل سزان و ادوار مانه دیده می شود. همچنین برخی از نقاشی های آکادمیک نیز در این بخش دیده می شوند.

ویژگی های بنای اروسی

اگر از علاقه مندان به مجموعه آثار آکادمیک و کارهای تجربی هستید، می تواند به بخش همکف موزه مراجعه کنید. در این بخش گوستاو مورو نیز به علاقه مندان معرفی خواهد شد و می توانید از نزدیک با آثار او آشنا شوید. وجود چنین آثار ارزشمند که هر یک متعلق به مشهورترین هنرمندان و نقاشان دنیا است، می تواند توجه هر مخاطب و علاقه مندی را به خود جلب کند. شما در  موزه اورسی با مجموعه های ارزشمندی از نقاشی های مهم دنیا آشنا خواهید شد.

راهنمای ورود به موزه:

برای ورود به این موزه می توانید هر روزه به جز روزهای دوشنبه از ساعت ۹ نیم تا ۱۸ مراجعه نمایید. روزهای پنجشنبه برای بازدید از این موزه می توانید ساعت ۲۱:۴۵ مراجعه نمایید. در این ساعات امکان بازدید برای متقاضیان فراهم است و می توانید به راحتی وارد موزه شده و از مجموعه نفیس آن دیدن نمایید. مبلغ ورودی در این موزه برای افراد بالای ۱۸ سال ۱۶ یورو می باشد. همچنین برای متقاضیان زیر ۱۸ سال بازدید از این موزه کاملا رایگان می باشد.

ویژگی های مجموعه اورسی

این موزه از مهم ترین مکان های دیدنی پاریس برای علاقه مندان به شمار می آید. شما نیز اگر از علاقه مندان به جاذبه های فرهنگی و مهم در دنیا هستید، حتما سفری به این منطقه داشته باشید. بازدید از این موزه در فصل های مختلفی از سال امکان پذیر می باشد. به ویژه در فصل های تابستان صف های طولانی برای بازدید از این موزه به راه است. موزه اورسی در شمار معدود موزه های مشهور دنیا قرار دارد و به دلیل گلچین بودن مجموعه آثاری که در آن است، می تواند به تمام دنیا معرفی شود و به علاقه مندان اطلاعات کافی بدهد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *