دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

راه کنار آمدن با طلاق چگونه است؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

کنار آمدن با طلاق یکی از نکات مهمی است که هر زن و یا مردی باید به آن برسد. برای مقابله با مشکلات بعد از طلاق در اولین گام باید به خودتان فرصت سوگواری دهید. بعد از گذر زمانی سوگواری بهتر است، به فکر آینده باشید، و هدفی جدید برای خودتان تعیین کنید. در این مقاله به راهکارهای بیشتری در این زمینه اشاره می کنیم.

کنار آمدن با طلاق بیش از هر چیز دیگری نیازمند زمان می باشد. شما نباید انتظار داشته باشید که به محض طلاق و جدایی برخوردی منطقی و درست با این اتفاق داشته باشید. زمانی که یک رابطه به پایان می رسد، بهبود یافتن بخش هایی از پیامدهای آن به ویژه پیامدهای عاطفی و روانی که دارد، به زمان نیاز دارد. در رابطه با هر مسئله مهم زندگی و یا هر شکست دیگری نیز این موضوع صدق می کند. همانطور که می دانید، جدایی در زندگی افراد پیامدهای گوناگونی را به همراه خواهد داشت. این موقعیت به خودی خود می تواند برای افراد استرس زا باشد. افراد با تجربه در این زمینه به خودشان و اطرافیان زمان می دهند، تا این واقعیت را بپذیرند، اما افرادی که زمینه روانی درست در این زمینه ندارند، ممکن است دچار افسردگی شوند، و یا به زودی رابطه ای دیگر را آغاز کنند.

کنار آمدن با طلاق

شرایط کنار آمدن با طلاق

انسان در زندگی تجربه های متعددی خواهد داشت. زمانی که رابطه ای به خوبی پیش نمی رود، و به بن بست ختم می شود، طلاق می تواند دردناک باشد. در واقع شکست و ناکامی که فرد در این انتخاب داشته، او را به سوی درد و غم می رساند. در واقع این افراد شریک عاطفی خود را از دست می دهند، رویاهای خود را فراموش می کنند و تعهداتشان از بین می رود. تمام این موارد این افراد را به سوی افسردگی می کشاند. با توجه به اینکه یک رابطه عاشقانه هیجان زیادی به همراه دارد، زمانی که فرد در آن به ناکامی می رسد، ناامیدی و استرس آن ها دو چندان خواهد شد.

 

زندگی بعد از طلاق

گاها افرادی که طلاق می گیرند، دچار بی هویتی و سردرگمی می شوند. این افراد مسئولیت ها و وظایف خود را فراموش می کنند، از این رو دارای بی هویتی خواهند شد. از سویی جدایی در این افراد می تواند احساس عدم اطمینان را ایجاد کند. آن ها تصور می کنند که دیگر نمی توانند به هیچ فرد دیگری اعتماد کنند و مدام از خودشان می پرسند آیا در نهایت تنها می مانم، سرنوشت من چه می شود، چگونه زندگی را ادامه دهم؟ و خیلی از سوالات دیگری که ذهن این افراد را درگیر می کند، موجب احساس بی ثباتی در آن ها خواهد شد. بنابراین شما باید بدانید که چگونه با راه های مبارزه با افسردگی بعد از طلاق بر آن غلبه کنیم؟ و این موضوع می تواند کمک کننده باشد.

پذیرش طلاق

  •  آرون گروپس

راه های کنار آمدن با جدایی

برای کنار آمدن با طلاق و یا جدایی های عاطفی باید به این نتیجه برسید که داشتن احساسات مختلف در افراد کاملا طبیعی است. احساساتی همچون غم، ترس، ناامیدی، خستگی، عصبانیت، خشم و … در این افراد طبیعی است، و باید اجازه دهید، تا زمان آن ها بگذرد. در برخی از افراد ممکن است، این احساسات شدیدتر باشد، زیرا نسبت به آن واقع گرایی کافی ندارند. افرادی که از همسرشان جدا می شوند، و یا در رابطه خود با شکست مواجه شده اند، نسبت به آینده خود نگرانی و ترس زیادی دارند. آن ها مضطرب و آشفته هستند، و دائم نگرانی دارند.

واقع بینی در طلاق

  • باید به احساسات طبیعی خود همچون نفرت، خشم، غم و … احساس بروز بدهیم، و اجازه دهیم تا زمان کافی برای گذر آن ها داشته باشیم.
  • بپذیرید که با گذشت زمان ترس ها و نگرانی های شما کم می شود، و به یک تصمیم گیری درست درباره آینده خود می رسید.
  • به خودتان فرصت استراحت دهید. طبیعی است که مانند قبل تمرکز بر روی کارها نداشته باشید، و یا فعالیت های شما نامنظم و آشفته باشد، بهتر است، در این موارد استراحت کنید.

مواجه با طلاق

  • تنها نباشید. خیلی از افراد بعد از جدایی تصور می کنند، باید از همان ابتدا به استقلال برسند. در صورتی که در روزهای اولیه تنهایی می تواند شما را از پای دربیاورد. سعی کنید، احساسات خود را با دوستان و خانواده در میان بگذارید، با آن ها صحبت کنید، و از حمایت های آن استفاده کنید.
  • اجازه سوگواری کردن را به خودتان بدهید.
  • غم و یا نگرانی واکنش طبیعی در این موارد می باشد. شما حتی ممکن است، به واسطه این جدایی تجارت کاری و امنیت مالی خود را نیز از دست دهید، پس توقع تصمیم گیری سریع از خودتان نداشته باشید.

برخی از افراد ممکن است، تصور کنند که در صورت اجازه دادن به سوگواری این رفتار در آن ها طبیعی شود، و کنترل همه چیز از دست آن ها خارج شود. باید بدانید که تحمل چنین وضعی برای هر فردی دشوار است، زمانی که سوگواری های خود کرده اید، دیگر با تلنگری به هم نمی ریزید، و از آن مهم تر تصمیم درست تری برای زندگی خواهید گرفت. شک نکنید این غم تا ابد با شما باقی نمی مانند، و بسته به میزان درد و رنجی که دارد، تمام خواهد شد. از سویی بهتر است، دلایل طلاق و جدایی را بشناسید، شناخت این دلیل می تواند به واقعیت پذیری شما کمک بیشتری کند.

نقش پذیرش طلاق در زندگی

چگونه غم خود را بروز دهیم؟

همانطور که گفتیم یکی از گام های مهم برای کنار آمدن با مسئله طلاق بروز دادن درد و غمی است که در وجود ما قرار دارد. سعی کنید با احساسات خود مبارزه نکنید در واقع باید بدانید که احساسات شما در این مواقع کاملا طبیعی است و شما نباید از بیان کردن آن ها یا گریه کردن و داد زدن خجالت زده باشید. گاهی صحبت کردن با اطرافیان می توانید به بروز این غم ها کمک کند. توجه کنید که سرکوب کردن این دسته از احساسات می تواند ناخودآگاه شما را هدف بگیرد. برای مقابله با این غم باید سعی کنید از حمایت های عاطفی عزیزان خود استفاده کنید. بهتر است،

همچنین برای اینکه به آرامش بعد از طلاق برسیم، باید به دنبال هدفی جدید در زندگی باشیم. داشتن اهداف نهایی در این زمینه می توانند کمک کننده باشند. در این مسیر سعی کنید احساسات منفی را از خودتان دور کنید و به خودتان بیاموزید که آینده هنوز هست. شما برای کنار آمدن با طلاق باید فرق بین واکنش های طبیعی و افسردگی را بدانید، برخی از افراد ممکن است در این حین دچار افسردگی شوند، و به دلیل عدم درمان هایی که دارند، در آینده مشکلات بیشتری خواهند داشت.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *