دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدنی های حیرت انگیز کوه رورایما در آمریکا جنوبی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

کوه رورایما یکی از ارتفاعات زیبا و دیدنی در آمریکای جنوبی و در نزدکی ونزوئلا است. این ارتفاعات و دامنه های دارای امکانات صخره نوردی و سنگ نوردی هستند. از زیبایی های اطراف این کوه ها می توان به آبشار فرشتگان و نمای زیبای آن نیز اشاره کرد. چشم اندازهای طبیعی در این منطقه دارای زیبایی های بی حد و مرزی می باشد.

کوه رورایما یکی از مرتفع ترین کوه های آمریکای جنوبی است. صعود به قله های این منطقه یکی از تجربه های بکر و جذاب برای گردشگران به شمار می آید. این رشته کوه ها دارای چشم اندازهای بسیار زیبایی می باشند. این منطقه دارای شرایط جوی بسیار مناسبی است. شما ناب ترین تجربه ها را در این منطقه خواهید داشت. به دلیل شرایط جوی مناسب در این منطقه تمام روزهای سال پوشیده از برف و باران می باشد. برخی از گیاهانی که در این مناطق می رویند، دارای اهمیت زیست محیطی هستند. شما نظیر این گیاهان را در کمتر جایی خواهید دید. قدم زدن در میان قله های این رشته کوه ها یکی از جذابیت ها و تجربه ها مهم در اینگونه مناطق است.

کوه رورایما

کوه رورایما را بشناسید

تصور قدم زدن در میان رشته کوه های این منطقه هر فردی را به فکر فرو می برد. قله های صاف این کوه ها و ارتفاعات آن مکان مناسبی برای قدم زدن و صخره نوردی می باشند. جالب است بدانید این رشته کوه ها بسیار با قدمت هستند. در ارتفاعات این منطقه می توانید بلندترین آبشارها را مشاهده نمایید. تماشای چنین چشم اندازهایی وسوسه کننده خواهد بود. با وجود چنین چشم اندازهایی بسیاری از گردشگران این منطقه را جهانی گمشده می دانند.

ارتفاعات دیدنی رورایما

کدام دیدنی های آمریکای جنوبی پر طرفدار هستند؟ این کوه و آبشار فرشتگان از مهم ترین دیدنی ها و چشم اندازهای این منطقه به شمار می آیند. این جاذبه های دیدنی در پارک ملی کانایما واقع شده اند و در جنوب شرقی کشور ونزوئلا قرار دارند. این سرزمین ناشناخته دارای جاذبه های بکر و دوست داشتنی است که از آن ها دیدن خواهید کرد. این مناطق که پوشیده از جنگل های گرمسیری است، مکان مناسبی برای به دست آوردن تجربه های ناب و جدید می باشد.

جاذبه های رورایما

آشنایی با کوه:

کوه رورایما بالغ بر دو میلیارد سال قدمت دارد. این کوه و ارتفاعات آن یکی از شگفت انگیزترین و قدیمی ترین ارتفاعات این منطقه هستند. کوه های این منطقه دارای ساختاری شگفت انگیز و زیبا هستند که از نزدیک از آن ها دیدن خواهید کرد. ساختار این رشته کوه ها بسیار خاص و دیدنی می باشد. قله های این رشته کوه مکان مناسبی برای صعود و صخره نوردی است. در این رشته کوه ها قله هایی مسطح همچون یک میز بزرگ می بینید. این قله ها دارای ۴۰۰ متر طول هستند. تماشای چشم اندازهای این منطقه و رشته کوه های آن برای هر گردشگری دارای جذابیت است.

  •  آرون گروپس

ارتفاعات رورایما

این رشته کوه ها دارای مناظر جنگلی بسیار زیبایی هستند. در این رشته کوه ها گونه های بی شماری از جانوران و گیاهان وجود دارند. از مهم ترین گونه های جانوری در این مناطق می توان به قورباغه سیاه، سنجاقک و رتیل اشاره نمود. در این منطقه گونه های جانوری ارزشمندی دیده می شود گیاهان چسبنده و رونده در این ارتفاعات بسیار زیاد دیده می شوند و بخش مهمی از زیبایی های آن را تشکیل می دهد. لا به لای این صخره ها نیز گیاهانی رشد کرده اند که بخش مهمی از زیبایی این ارتفاعات را تشکیل می دهند.

جاذبه هایی از رورایما

برای بالا رفتن از این ارتفاعات و دیدن زیبایی های این قله ها باید از شیب طبیعی که در دامنه های کوه رورایما وجود دارد، استفاده کنید. این شیب همانند یک پله طبیعی است که مورد توجه قرار می گیرد. این رشته کوه ها و دامنه های آن از مهم ترین دیدنی های ونزوئلا برای گردشگران به شمار می آیند.

آبشار فرشتگان:

این آبشار یکی دیگر از جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای این منطقه به شمار می آید. با توجه به شرایط جوی مناسب در این منطقه و بارش های بالا در این مناطق این آبشارها ایجاد شده اند. با توجه به بارندگی ها آب ها بر روی فلات بلند آیونتیپو باقی می مانند. شکاف های کوچک و مجرایی که بعدها ایجاد شده است، موجب شکل گیری این آبشارها شده است. این آب ها از کناره های فلات سرازیر می شوند. این آبشار مرتفع و زیبا دارای ۹۷۹ متر ارتفاع می باشد. جالب است بدانید این آبشار یکی از بلندترین آبشارهای دنیا است.

صخره های رورایما

این آبشارها از جمله آبشارهای پیوسته دنیا هستند و دارای شیبی تند است. شیب این آبشار در برخی از مناطق به ۸۰۷ متر نیز می رسد. شما از فاصله دور تنها می توانید یکی از آبشارهای این منطقه را مشاهده کنید. اما زمانی که نزدیک تر می شوید، تعداد زیادی غار و دره مشاهده می کنید که از کانال های آن آب جاری می شود. در قسمت های بالایی و ابتدایی این آبشار، آب ها از ۳۰ متری سرازیر می شوند و سپس وارد غار می شود. این آبشارها از دیگر دیدنی های کوه رورایما هستند.

زیبایی های رورایما

اگر می خواهید از تفریحات بیشتری در این منطقه دیدن کنید، می توانید به حوضچه های پایین تر بروید و در این حوضچه ها شنا کنید. این آبشار و چشم اندازهای آن از جذابیت های زیادی برای گردشگران برخوردار هستند. شما در سفر به این مناطق می توانید، تجربیات زیادی داشته باشید. این منطقه از مهم ترین مکان های دیدنی آمریکای جنوبی هستند. شما علاقه مندان در لینک می توانید با مکان های دیدنی آمریکا نیز بیشتر آشنا شوید.

آبشار رورایما

تفریحان این منطقه:

این رشته کوه ها و دامنه های آن دارای جذابیت های بسیار زیادی برای گردشگران هستند. در این منطقه امکانات تفریحی بسیار زیادی برای گردشگران وجود دارد. گردش در پارک و بازدید از مناظر زیبا و متنوع آن یکی از تجربه های منحصر به فرد برای علاقه مندان است. پیاده روی در این پارک و یا کمپ زدن در این منطقه می تواند برای گردشگران بسیار جذاب و خاص باشد. سنگ نوردی و صخره نوردی نیز یکی دیگر از تجربیاتی است که توصیه می کنیم آن را از دست ندهید.

مناظر رورایما

پرش با چتر یکی دیگر از تجربه ها و تفریحاتی است که برای گردشگران در این منطقه در نظر گرفته می شود. پرواز در این ارتفاعات تجربه ای هیجان انگیز و گاها وحشت انگیز است که برای برخی از علاقه مندان ارزش تجربه کردن را دارد. در این مناطق اگر قصد صخره نوردی دارید می توانید امکانات و وسایل لازم و ضروری را به همراه داشته باشید، تا سفری راحت تر و ایمن تر داشته باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *