دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه چیپس پیاز جعفری خانگی خوشمزه و پرطرفدار

  • محدثه خاکشور
  • ۸ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

چیپس پیاز جعفری یکی از چیپس های خوش طعم و البته خوش عطر است که می توانید در منزل تهیه نمایید. با طرز تهیه چیپس پیاز جعفری می توانید آن را همراه با ماست و یا سس کچاپ میل کنید.

چیپس پیاز جعفری نوعی از چیپس خوشمزه است که از ترکیب دو ماده اصلی پیاز و سبزی جعفری تهیه می گردد. ممکن است با خود گمان کنید ساخت چنین چیپس های خوش طعمی تنها از عهده صنایع بر می آید، اما چه خوب است هنر بی نظیر خودتان را نیز در منزل محک زده و چیپسی خوشمزه و سالم را این بار برای تغذیه فرزند خود فراهم سازید. در این مطلب طرز تهیه چیپس پیاز جعفری را آموزش خواهیم داد.

امروزه فرهنگ غذایی در مقایسه با گذشته متفاوت شده است. به عنوان مثال می توان از افزوده شدن برخی از خوراکی های غیر اصلی و تنقلاتی مانند چیپس، پفک و بی نهایت نام بردنی دیگر که هر یک به نوبه ی خود از محبوبیت بالایی برخوردار می باشند نام برد. چیپس ها یکی از خوشمزه ترین و پرفروش ترین های این دسته به شمار می روند که در هر فروشگاهی عرضه می گردد. این محبوب بودن از سوی کودکان و حتی جوانان و بزرگسالان موجب شده تا کمی افراد نگران مصرف زیاد آن شوند که به سلامتی در طولانی مدت آسیب می رساند. آرگا راه حلی برای رفع نگرانی شما و این مشکل دارد، در منزل چیپس های خانگی خوشمزه ای را تهیه کنید.

مواد لازم

  • اندازه کافی پودر پیاز جعفری
  • ۴ عدد سیب زمینی
  • اندازه کافی روغن سرخ کردنی
  • اندازه کافی نمک

طرز تهیه چیپس پیاز جعفری خوش طعم

ابتدا در اولین مرحله سیب زمینی ها را پوست بگیرید و سپس با استفاده از رنده و یا وسایل چیپس کن در صورت در اختیار داشتن، آن را به لایه هایی نازک (مناسب چیپس) ببرید. لایه های برش خورده سیب زمینی را درون ظرفی پر از آب خنک بگذارید تا نشاسته های آن جدا شده و هنگام سرخ کردن به یکدیگر نچسبند.

سیب زمینی ها را بر روی یک دستمال تمیز قرار دهید تا آب اضافی آنها گرفته شده و خشک گردند.

آموزش طرز پخت چیپس پیاز جعفری خوشمزه

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

حالا درون یک تابه مقداری روغن بریزید و بر روی حرارت بگذارید تا داغ شود، سپس تعدادی از سیب زمینی ها را در آن بریزید. سیب زمینی ها باید پخته و یا به بیانی برشته شده و به رنگ طلایی در آیند.

در مرحله بعدی طرز تهیه چیپس پیاز و جعفری باید برای گرفته شدن روغن اضافه سیب زمینی ها، آنها را سرخ شده را درون یک توری فلزی بگذارید.

سپس داخل قابلمه مناسبی دیگر روغن می ریزیم و زمان می دهیم تا به قدر کافی گرم شود(در باقی مانده روغن تابه اول نیز می توانید سیب زمینی ها را سرخ کنید). بعد مقدار متناسبی از سیب زمینی را داخل روغن می ریزیم تا کاملا برشته و طلایی شود.

در مرحله ی پایانی برای گرفته شدن روغن اضافه سیب زمینی ها، آنها را درون یک تور فلزی بگذارید. سپس ترکیبی از ادویه پیاز جعفری و نمک را به آن بیفزایید. هر دو رویه سیب زمینی ها را به ترکیب آغشته نمایید تا به طور کلی طعم دار گردند. چیپس پیاز جعفری شما آماده است می توانید آن را درون ظرفی مناسب کشیده و میل کنید.

مراحل تهیه چیپس پیاز جعفری

آموزش تهیه چیپس پیاز جعفری بدون فر

چیپس خانگی که البته بسیار خوشمزه و لذیذ است را می توانید علاوه بر طبخ درون تابه و همراه با روغن زیاد، درون فر تهیه نمایید. به این صورت که سیب زمینی ها را مانند روش قبلی (روش با تابه) با استفاده از پوست کن، رنده و یا … ورقه ورقه کنید.

سیب زمینی ها را کمی در آب قرار داده و سپس چند مرتبه آنها را درون صافی آبکشی کنید تا نشاسته های آن گرفته شود. سپس با استفاده از رنده و یا وسیله پوست کن آنها را به صورت ورقه ای برش بزنید. سیب زمینی را درون آب خیلی سرد قرار دهید و کمی آن را با دست خود بمالید تا سریع تر نشاسته ها خارج شوند.

حالا سیب زمینی ها را از آب خارج ساخته، بر روی دستمال قرار دهید تا آب اضافه آنها گرفته شود. با روغن مایع، روغن زیتون، ادویه پیاز جعفری و نمک طعم دار نمایید. فر را بر روی ۱۷۵ درجه سانتی گراد تنظیم نموده و سیب زمینی ها را برای نیم ساعت درون آن قرار دهید تا برشته و طلایی رنگ گردد.

توجه داشته باشید که اندازه روغن باید کافی باشد تا خوب برشته شود. همچنین تعداد سیب زمینی هایی که درون تابه قرار می دهید باید با اندازه ظرف و روغن هماهنگی داشته باشد، در غیر این صورت ممکن است به یکدیگر بچسبند.

آموزش طرز پخت چیپس پیاز جعفری

به راحتی می توانید با آموزش طرز تهیه چیپس پیاز جعفری، این چیپس پرطرفدار را در منزل تهیه و همراه اعضای خانواده، دوستان و یا همکاران به عنوان خوراکی خوشمزه و یا حتی به عنوان دسری دوست داشتنی همراه با تنقلات دیگر در مهمانی ها میل کنید. اگر شما نیز از آن دسته از افراد علاقه مند به طعم چیپس می باشید می توانید با کلیک بر روی انواع چیپس با دستور پخت بسیاری از آن آشنا شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *