دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تزیین پنکه سقفی با خلاقیت های ساده و زیبا

  • محدثه خاکشور
  • ۲۴ دی ۱۴۰۰
  • ۰

ایده های جذاب و کاربردی از تزیین پنکه سقفی در این مطلب ارائه می دهیم که می توانید برای دیزاین پنکه اتاق های منزل خود از آنها بهره ببرید. اساسی ترین نقش و وظیفه ی پنکه خنک سازی می باشدف که گاها می توانید از آن برای تزیین فضا نیز بهره ببرید.

می توانید خانه و اتاق خود را تنها با دیزاین ساده ترین وسایل زیباتر کنید. حتما که نباید زیبایی را در دیوارها و یا کف منزل پیاده کنیم، زیباسازی را می توان در تمامی نقاط منزل پراکنده سازید. علاوه بر انواع لامپ ها و چراغ های روشنی بخش، پنکه های سقفی برای خنک کردن هوا حضور چشمگیر و موثری دارند که با دیزاین آنها می توانید نهایت استفاده را ببرید. آشنایی با تزیین پنکه سقفی را در این مطلب با آرگا دنبال کنید.

ایده هایی شیک و جذاب از تزیین پنکه سقفی

تزیین پنکه سقفی با روش ها و وسایل گوناگون بسیاری ممکن می شود که نیاز به صرف هزینه ی زیادی ندارد. می توانید پنکه های سقفی قدیمی و رنگ و رو رفته ی خود را به شکلی زیبا و منحصر به فرد تغییر شکل و نما دهید. همچنین ایده ی دیزاین پنکه سقفی که بخشی از اتاق و منزل به شمار می رود، برای مناسبت های خاص همچون جشن های تولد، کریسمس، سوپرایز، عید ایرانی نوروز و ….. ایده آل و کاربردی می باشد. برای آشنایی بیشتر با این ایده ها و سه شیوه ی دیزاین همراه آرگا بمانید.

ایده هایی زیبا و جذاب از تزیین پنکه سقفی

ایده های منحصر به فرد طراحی و زیباسازی پنکه سقفی

ایده هایی جذاب و جدید از تزیین پنکه نصب شده بر روی سقف

اقدامات اولیه

به عنوان کارهای اولیه پره های پنکه، میله اتصال پره به بدنه را جدا نموده و تنه اصلی را از روی سقف باز نمایید. برای باز نمودن پره ها ۲ پیچ اتصال میله پره (از جنس فلز) به بنده را گشوده و پره ها را خارج سازید. پس از باز نمودن پره ها هر دو سمت آنها را پاک و عاری از هر گونه آلودگی و لکه کنید تا بهتر رنگ بگیرد. تفکیک میله های پنکه هم موجب می شود تا عمل رسم طرح و همچنین زدن رنگ و …. بهتر و آسان تر انجام شود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

ایده های جذاب دیزاین پنکه سقفی

تزیینات شیک و بینظیر پنکه سقفی

رنگ آمیزی پره پنکه با استفاده از ۲ رنگ

همان طور که گفته شد همه ی تکه های آن اعم از میله اتصال پره به بدنه، پره ها و …. را از یکدیگر جدا نمایید. بعد بافت میانی پره شبیه بافت حصیری را از تنه پره جدا نمایید. برای انجام این کار می توانید از چاقویی برنده و نوک تیز همچنین اره بهره ببرید. بعد از تفکیک کردن همه ی این تکه ها، تمام پره را با استفاده از سنباده ای نرم یکنواخت و صاف نمایید. اغلب پنکه ها دارای کلاهک و لامپ می باشند که می توانید آنها را جدا نمایید زیرا به آنها نیازی نیست. بعد به وسیله ی اسپری رنگ همه سطح رویی پنکه و همچنین پره ها را رنگ بزنید.

جهت پر نمودن بافت میانی پره ها می توانید از ایده و نقشی ناب و جدید دارای رنگ متناقض بهره ببرید. برای این منظور می توانید از یک مقوای ماکت سازی متالایز و یا یک کاغذ استفاده کنید. جهت برابر بودن مقوای نقره ای با قسمت میانی پره، بافت حصیری بین پره را جدا کنید و بر روی مقوا قرار داده و ببرید.

تزیینات خاص و خلاقانه پنکه سقفی

ایده هایی ناب از دیزاین پنکه سقفی

رنگ آمیزی پره پنکه با استفاده از ۱ رنگ

ایده ی دیگر این است که پنکه ی سقفی خود را تنها با استفاده از یک رنگ دیزاین نمایید. این شیوه رنگ آمیزی با طراحی های شیک و مدرن سازگارتر است. اول از هر اقدامی، همه ی تکه های پنکه مانند لامپ و کلاهک، میله پره، کلاهک موتور، پره را جدا نمایید. می توانید لامپ و کلاهک را پس از جدا نمودن دیگر نصب نکنید زیرا نیازی به حضور آن به خصوص در سبک های مدرن نمی باشد.

بعد از باز نمودن کلاهک موتور با میله های فلزی، آنها را به یک محیط باز انتقال دهید و به وسیله ی اسپری سفید رنگ، آن را رنگ بزنید. توجه داشته باشید پیش از رنگ زدن کلاهک در صورت دارای فیلتر گرد و خاک بودن، فیلتر را باز کرده و جدا نمایید. بعد از خشک گردیدن این رنگ سفید که در نقش پرایمر عمل می کند، رنگ آمیزی اصلی و نهایی را در طی ۲ مرحله بر روی تکه ها انجام دهید.

نمونه های آسان و زیبایی از تزیین پنکه سقفی

ایده های ایده آل از دیزاین پنکه سقفی

بعد از رنگ شدن تکه های فلزی، نوبت به پره های پنکه می رسد. اول با استفاده از سنباده ای نرم پره ها را صاف نموده و بعد با استفاده از رنگ (دارای ویسکوزیته بالا) تنها قسمت پایینی پره ها رنگ بزنید. بعد از اینکه رنگ لایه اولی خشک شد، در یک مرحله ی دیگر لایه دوم رنگ را به آن بزنید.

نمونه هایی دوست داشتنی از تزیین پنکه سقفی

در آخرین مرحله نیز کلاهک موتور را به تنه اصلی پنکه ببندید و بعد پره ها را بر روی موتور متصل نمایید.

ایده هایی لوکس و زیبا از دیزاین پنکه سقفی

طراحی پره های پنکه با استفاده از کاغذ کادویی

می توانید با کمک از کاغذ کادویی و یا مقواهای کاردستی طرحدار به ساده ترین شکل با کمترین زمان و هزینه پره های پنکه را دیزاین نمایید. کاغذهای مقوایی شما حداقل دارای ۳۰ سانتی متر بلندی باشد تا به خوبی تمامی سطح پره طراحی و دیزاین گردد.

ابتدا طرح مدنظر خود را در محل مناسب بر روی پره قرار دهید و سپس آن را با قیچی جدا کنید. می توانید از طرح های یکسان و یا طرح های متفاوت بهره ببرید. برای تمیزی بیشتر و هم تراز شدن سطح مقوا با سطح پره، می توانید بعد از بریدن و چسبانیدن مقوا بر روی پره، گرداگرد مقوار را با کمک سنباده ای نرم یکنواخت نمایید.

ایده های شیک طراحی و رنگ آمیزی پنکه سقفی

تزیینات خارق العاده پنکه سقفی

ایده های عالی و کم نظیر از تزیین پنکه سقفی

طرح هایی زیبا و شیک برای زیباسازی پنکه سقفی

تزیین پنکه روی سقف منزل

دیزاین پنکه سقفی با استفاده از اکسسوری های زیبا و خوش رنگ

نمونه هایی ایده آل و زیبا از تزیین پنکه سقفی

ایده های جذاب و شیک از دیزاین پنکه سقفی       ایده هایی نو و زیبا از تزیین پنکه سقفی

  با استفاده از نوارهای تزیینی در رنگ های مختلف می توانید، می توانید پنکه ی سقفی منزل خود را به شکلی زیبا و رنگارنگ دیزاین نمایید. به این صورت که پره های آن را جدا کنید. نوارهای تزیینی در رنگ های مختلف تهیه نموده و هم اندازه آنها برش بزنید. سپس آنها را به سطح پره ها بچسبانید.

تزیین پنکه واقع شده بر روی سقف منزل   تزیین پنکه سقفی منزل به روش های آسان و زیبا

تزیین پنکه روی سقف با رنگ های دوتایی و یکی  نمونه هایی ایده آل و زیبا از تزیین پنکه سقفی  الگوهایی زیبا و بینظیر از تزیین پنکه سقفی

طراحی و زیباسازی پنکه سقفی

تزیینات زیبای پنکه سقفی با استفاده از رنگ آمیزی و طراحی

ایده هایی نو و خلاقانه برای دیزاین پنکه سقفی

ایده های منحصر به فرد تزیینات پنکه سقفی

از اینکه تا این لحظه همراه آرگا بودید، از شما همراهان عزیز قدردان هستیم. با این مطلب شما علاقه مدان را با سه روش آسان برای تزیین پنکه سقفی و همچنین تصاویری زیبا و شیک برای الگوبرداری آشنا نمودیم. به همین راحتی با دیزاین پنکه سقفی منزل خود می توانید تابستان پیش رو را خنک تر و البته زیباتر و رنگارنگ تر سپری و خاطره سازی نماید. البته در فصول دیگر سال غیر از تابستان نیز می توانید با زیباسازی و طراحی این وسیله می توانید به تزیین منزل خود به نحو احسن کمک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *