دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

زمان مناسب فرزندآوری و آنچه زوج ها نباید فراموش کنند

  • سحر هودانلویی
  • ۳ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

فرزند از برکات زندگی هر زوجی به شمار می ظآید که در این شرایط رعایت برخی اصول بسیار حائز اهمیت است. در ادامه مطلب با ما همراه شوید تا با زمان مناسب فرزندآوری آشنا شوید.

در عصر امروز زندگی بسیاری از زوجین با مشکلات اقتصادی و دیگر شرایط موجود ادغام پیدا کرده است که در این شرایط برخی از آن ها به فکر سن مناسب برای بچه دار شدن نیز هستند. به طور کلی یکی از اهداف ازدواج در گذشته را می توان به فرزند آوری و تلاش برای بقای نسل اشاره کرد، از این رو در ادامه این مطلب برای جوانان به معرفی زمان مناسب فرزندآوری پرداخته ایم.

به طور کلی در عصر امروز به علت نوسانات محیط زندگی، ترس و دغدغه زوج های جوان برای فرزند نیز بسیار شده است که در ادامه نیز افزایش سن می تواند خطر باروری را در زوجین به مراتب افزایش دهد. در برخی از مواقع می توان این چنین مشاهده کرد که عدم توافق در زمان بچه دار شدن می تواند به یکی از مشکلات اساسی در بین زوجین تبدیل گردد، اگر شما نیز به مانند برخی افراد نمی دانید که زمان درست این کار چه زمانی است، در ادامه این بخش از مجله روان شناسی مجله آرگا با ما همراه شوید تا زمان مناسب فرزندآوری را با معرفی شرایط برای شما شرح دهیم.

زمان مناسب فرزندآوری چه می باشد؟

آشنایی با زمان مناسب فرزندآوری

در این زمان زوجین باید توجه داشته باشند که هر چیزی بایستی در شرایط مناسب خود اتفاق بیفتد و فرزند دار شدن امری بسیار مهم است که بایستی به هنگامی صورت پذیرد که زندگی در آرامش متناسبی قرار داشته باشد. همچنین برخورداری از شرایط گفته شده در ادامه مطلب نیز می‌تواند در نحوه برنامه ریزی برای زمان مناسب فرزند آوری نیز تاثیر داشته باشد.

  • سن مناسب ازدواج

قابل به ذکر می باشد که از بهترین کارها در نزد خدا بقای نسل و بچه دار شدن می باشد اما باید توجه داشته باشید که این اصل در شرایط مناسب خود انجام گیردو توجه داشته باشید که بچه دار شدن بایستی در سن مناسب صورت پذیرد، چرا که با بالا رفتن سن خطر باروری برای خانم و آقا به مراتب افزایش می یابد.

  • به معیارات دیگران در این رابطه توجه نکنید

توجه داشته باشید ک زوجین بایستی به معیارات خود در رابطه با فرزند آوری توجه داشته باشند و به اعداد و ارقام و همچینن شرایطی ک دیگر افراد برای آن ها مشخص می کنند، توجه ای نداشته باشند. در این شرایط برخی از زوجین چنین باوری دارند که باید بعد از ۱ الی ۲ سال بعد ازدواج اقدام به بچه دار شدن کنند و برخی نیز بر این باورند که ۴ الی ۵ سال بعد از ازدواج می توانند به فرزند  فکر کنند.

  • وقت مناسب

توجه داشته باشید که کودک برای رشد و پرورش روحی به رسیدگی و توجه والدین نیاز دارند که در صورتی اگر نتوانند والدین این نیاز را تامین کنند، فرزند به برخی بیماری و مشکلات در بزرگسالی مبتلا می شود. خوب است بدانید؛ والدینی که به طور کامل وقت خود را صرف کار کردن می کنند نمی توانند به خوبی در رسیدگی به کار های فرزندشان اقدام نمایند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

نکاتی که برای فرزندآوری باید توجه کنید

  • شرایط اقتصادی

همان طور که تا به کنون و از قدیم ایام شنیده اید، فرزند به همراه خود روزی خواهد آورد اما باید توجه داشته باشید که رفاه مناسب برای فرزند به این منظور است که امکانات او تا حد نیاز به مانند پوشاک، خوراک و حتی مسکن نیز تامین باشد. پیشنهاد می شود که اگر از وضعیت مالی خوبی برخوردار نیستید، اقدام به بچه دار شدن نکنید تا زمانی که به شرایط اقتصادی خوبی برسید.

این موضوع بدین منظور نیست که حتما بایستی از زندگی و امکانات مجللی برخوردار باشید، بلکه دارایی به حد نیاز که بتواند شما را در برخی مراحل زندگی تامین نماید، کافی می باشد.

  • برخورداری از توافق نظر

همچنین عدم توانایی در حل مشکلات و مسائل دیگر در زوجین می تواند به بحث و مشاجره های طولانی مدت منجر شود که در نهایت قهر های طولانی مدت برای آن ها به وجود خواهد آمد. در این شرایط نباید اقدام به بچه دار شدن کنید، چرا که علاوه بر نداشتن آرامش در زندگی خود، بعد روحی فرزندی که در زندگی شما وارد می شود را هم مختل خواهید کرد.

در این شرایط نباید به باور قدیمی ها که فکر می کردند با ورود بچه مشکلات زناشویی نیز پایان می یابد، اتکا نمود.

  • برنامه ریزی مناسب

برای برخورداری از فرزند خوب و با تربیت نیکو، بایستی وظایف را بین خود و همسرتان تقسیم نمایید و در نهایت با انجام برنامه ریزی مناسب به پر نمودن اوقات فراغت فرزندتان با روشی مناسب و درست بپردازید.

همچنین در این شرایط توجه داشته باشید که با انجام اعمال مناسب از ایجاد هر گونه فاصله عاطفی بپرهیزید.

زمان مناسب فرزندآوری چیست

  • پرورش فرزند

قبل از آنکه به بچه دار شدن فکر کنید، به کسب مهارت مربوطه در این رابطه بپردازید. با کسب این مهارت می توانید به مواقع مختلف با فرزند خود بهترین رفتار را داشته باشید.

زمان مناسب برای فرزند آوری از نظر اسلام

همچنین از نظر اسلام نیز می توان زمان مناسب فرزندآوری را برای برقراری رابطه زناشویی در زمان های گفته شده در ادامه مطلب شرح داد.

  • شب دوشنبه

از فرزند حافظ کتاب قرآن و راضی به رضای خدا برخوردار می شوید.

  • شب سه شنبه

از فرزندی برخوردار می شوید که با افراد ناصالح ارتباط نمی گیرید، شهادت را تکلیف خود می داند، دهانش خوشبو و دلش رحیم و جوانمرد در برخورد با روابط می شود.

  • شب پنجشنبه

حاکم عدل خدا و عالمی توانا خواهد شد.

  • روز پنجشنبه

سالم دین و برخوردار از برکت دنیا خواهد شد.

  • شب جمعه

فرزندی خطیب و سخنگو خواهد شد.

  • روز جمعه

از فرزند دانا و قدرتمندی برخوردار خواهید شد.

  • شب جمعه

شباهت فرزند به والدین بسیار خواهد شد.

آشنایی با شرایط مناسب فرزندآوری

همچنین برای مطالعه دیگر مطالب مرتبط در بخش مجله نویسی آرگا می توانید به لینک های مرتبط همانند زمان مناسب ازدواج مجدد و بهترین زمان برای ابراز عشق  کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *