دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کاژه ; اتاق شیشه ای ، پارتیشن شیشه ای ، سقف شیشه ای [ طراحی و اجرا ]

  • فرهاد هاشمی
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

در دنیای معماری و عرصه دکوراتیو، مُد و روند در شکل‌گیری سلایق و ترجیحات مشتریان، نقش مهمی بازی می‌کنند. امروز اجرای سازه‌های شیشه‌ای، به روند جدیدی در این حوزه‌ها تبدیل شده است. اتاق شیشه‌ای، سقف شیشه‌ای و پارتیشن شیشه‌ای مهم‌ترین سازه‌هایی هستند که رفته‌رفته جایگزین نمونه‌های گچی، آجری و حتی چوبی می‌شوند. وقتی شفافیت و نمای لوکس شیشه با ویژگی کیفیت و استحکام تلفیق شود، خروجیِ فرایند ساخت یک سازه شیشه‌ای، شگفت‌انگیز خواهد بود. بنابراین اگر مترصد اِعمال یک تغییر مثبت و چشمگیر در فضای منزل یا محیط کار هستید، خوب است با سازه‌های شیشه‌ای، ویژگی‌ها و کاربردشان بیشتر آشنا شوید.

اتاق شیشه ای

اتاق شیشه ای

اجرای اتاق شیشه ای مخصوصاً در محیط‌های شرکتی و اداری به شکل محسوسی رو به افزایش است. با تغییر فرهنگ سازمانی سنتی در اغلب ادارات و شرکت‌ها، بسیاری از مدیران ترجیح می‌دهند که به جای اتاق‌های معمول، در یک اتاق شیشه ای مستقر شوند. این اتاق شفاف علاوه بر ایجاد یک حریم اختصاصی و شخصی برای مدیر، او را قادر می‌سازد که رفتار کارکنان را از همان‌جا رصد کند و بر آنچه در محیط شرکت یا سازمان می‌گذرد، اِشراف و احاطه بهتری داشته باشد. اکثر مدیران موفق امروزی ترجیح می‌دهند که محل استقرارشان بیش از یک مخفیگاه به یک مقر فرماندهی شبیه باشد!

به‌طور کلی، در هر موقعیتی که موضوع استقرار در یک محل همراه با نظارت بر محیط اطراف، اهمیت داشته باشد ساخت اتاق شیشه‌ای یکی از بهترین ایده‌هایی است که می‌توانید به اجرای آن فکر کنید.

سقف و اتاق شیشه ای

پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای دستتان را در چیدمان فضای داخلی ساختمان در منازل و محیط کار باز می‌گذارد. پژوهش‌های علمی زیادی وجود دارند که ثابت کرده‌اند نوع چیدمان محیط کار، بر بهره‌وری و روحیه افراد، تأثیر مستقیم و معناداری می‌گذارد. بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها برای یافتن بهترین نوع چیدمان فیزیکی محیط کار، مایل به امتحان کردن الگوهای مختلف هستند. اگر شما هم به ایجاد دکوراسیون‌های موقت علاقه دارید، می‌توانید به جای اجرای اتاق شیشه‌ای از پارتیشن شیشه ای استفاده کنید. برخی از پارتشن های شیشه ای رایج در ایران عبارت‌اند از:

  • پارتیشن فریملس: پارتیشن‌هایی که به‌طور یکپارچه از شیشه ساخته شده‌اند.
  • پارتیشن متحرک: این پارتیشن‌ها انعطاف‌پذیری بیشتر در مقایسه با پارتیشن‌های شیشه‌ای دیگر دارند و آسان‌تر می‌توانید آن‌ها را نصب یا جمع کنید.
  • پارتیشن با ساختار فولادی: در ساخت بخشی از بدنه این پارتیشن‌ها از فولاد استفاده می‌شود.
  • پارتیشن با ساختار چوبی: قسمتی از بدنه اصلی این پارتیشن‌ها از چوب ساخته می‌شود.

پارتیشن شیشه‌ای به‌واسطه تنوع در رنگ و مدل، علاوه بر اینکه ظاهر لوکس و شکیلی به محیط می‌بخشند، اجرای ایده‌های مختلف را در چیدمان و مهندسی فضا امکان‌پذیر می‌سازند.

کاژه ; اتاق شیشه ای ، پارتیشن شیشه ای ، سقف شیشه ای

سقف شیشه‌ای

معمولاً آنچه حضور در یک محیط را با آرامش توأم می‌کند، سقفِ بالای سر است! به همین دلیل است که ساختار و صدالبته نمای سقف، اهمیت زیادی در مباحث دکوراتیو دارند. سقف شیشه ای  یکی دیگر از سازه‌های محبوبی است که متریال شیشه، ظاهر و کیفیت شگفت‌انگیزی به آن بخشیده. برخلاف باور عامه، سقف‌های مدرنی که از شیشه ساخته می‌شوند استحکام فوق‌العاده‌ای دارند. این مقاومت عالی، آن‌ها را برای استفاده در فضاهای داخلی و خارجی به گزینه مطلوبی تبدیل می‌کند.

استفاده از سقف شیشه ای در فضای داخلی ساختمان، ضریب جذب نور را شدیداً افزایش می‌دهد و از این رو، دیگر برای ایجاد روشنایی دلخواه در طول روز، نیازی به استفاده از انرژی برق ندارید. از سقف شیشه‌ای می‌توانید برای ساخت سرپناه در فضای آزاد مثل باغ یا حیاط خلوت نیز استفاده کنید. به این ترتیب، بارش‌های فصلی در طول سال نیز مشکلی برایتان ایجاد نمی‌کنند و می‌توانید بدون نگرانی از این بابت، از حضور در فضای آزاد و استشمام هوای تازه لذت ببرید. البته اگر مایل به ایجاد یک اقامتگاه شفاف دائمی در فضای باز هستید، اجرای اتاق شیشه‌ای، ایده مناسب‌تری می‌تواند باشد.

برای اجرای ایده های شیشه ای خود با کاژه در تماس باشید

پس از بررسی سازه های شیشه ای، اصلاً بعید نیست که خودتان هم برای ساخت و استفاده از آن‌ها وسوسه شده باشید. بااین‌حال ایده‌های شیشه‌ای شما زمانی جذاب از کار درمی‌آیند که معماری آن‌ها را به یک مجموعه کاربلد و متخصص بسپارید. در غیر این صورت، آنچه در عمل پیاده می‌شود احتمالاً با ایده‌آل‌هایتان اختلاف چشمگیری خواهد داشت و در این صورت، حسابی توی ذوقتان می‌خورد.

شرکت کاژه مجموعه‌ای نمونه و حرفه‌ای در زمینه ساخت انواع سازه‌های هنری و محصولات دکوراتیو است که به پشتوانه نیروی انسانی متخصص و ماهرش، انواع طرح‌های شیشه‌ای مدنظر شما را به بهترین شکل ممکن پیاده‌سازی می‌کند. این شرکت تا به امروز، مسئولیت طراحی و اجرای صدها پروژه اعم از سقف شیشه‌ای، اتاق شیشه‌ای و پارتیشن شیشه‌ای را عهده‌دار بوده و در خاتمه هر کدام از آن‌ها، لبخند رضایت را بر لبان مشتریان نشانده است. ضمناً چنانچه سؤالی در زمینه اجرای سازه‌های شیشه‌ای دارید، خدمات مشاوره‌ای رایگان کاژه می‌تواند کلیه ابهاماتتان را در این زمینه برطرف کند. اگر از فضای تکراری اطرافتان خسته و دل‌زده شده‌اید یا برای ایجاد یک تغییر محسوس و شفاف در فضای اطرافتان مشتاق هستید، اجرای ایده‌های شیشه‌ای‌تان را به کاژه بسپارید.

اطلاعات تماس شرکت کاژه : ۰۹۱۲۱۵۰۹۵۱۶ – ۸۸۴۹۲۳۱۴ – www.kajeh.com

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *