دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش نوشتن روی کیک با ابزار و مواد مختلف + نکات طلایی

  • محدثه خاکشور
  • ۳ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

نوشتن روی کیک با استفاده از ایده ها، روش ها و مواد مختلف صورت می گیرد که هدف علاوه بر تزیین کیک، انتقال پیام مورد نظر می باشد. در همین راستا آرگا ایدیه های متفاوت و جذابی را جهت الگوبرداری شما عزیزان عرضه می کند.

نوشتن به تصویر کشیدن کلماتی است که گاه می خواهیم به جای جاری ساختن بر روی زبان، به این طریق به مخاطب خود انتقال دهیم. نوشتن بر روی کیک یکی از این شیوه ها می باشد که در عین منتقل ساختن احساس خود، و بیان وازه های مد نظر، می توانید مجموعه ای از ثانیه ها را برای او خاطره انگیز و به یاد ماندنی تر سازید.

یکی از گزینه های اصلی در میزبانی های به یاد ماندنی، همیشه کیک ها هستند. دنیای کیک ها دارای تنوع بسیاری است که بخشی از این تنوع بر اساس کاربردهای آنها انتخاب و به کار گرفته می شود. برای جشن عروسی، جشن تولد، جشن سالگرد ازدواج و حتی جشن فارغ التحصیلی و … از کیکی های متفاوتی استفاده می شود. بسته به نوع مهمانی، قطعا چگونگی تزیین نیز متفاوت می باشد، اما اصول یکسانی دارد.

آموزش نوشتن روی کیک برای جشن تولد و جشن سالگرد ازدواج و ...

ایده و روش های جالب برای نوشتن روی کیک

یکی از روش های تزیین کیک علاوه بر کشیدن طرح و تصویرهای دلخواه و مناسب، نوشتن جملات و واژه های زیبا و مناسب با جشن می باشد. تزیین کیک تولد با نوشتن اسم صاحب تولد و یا نوشتن جملاتی مانند تولدت مبارک (Happy Birthday) و … که بسته به سلیقه شما و همچنین نوع جشن و سایر موارد در نظر گرفته شده و نوشته می شود. در این مطلب قصد داریم بیشتر در رابطه با نوشتن روی کیک سخن بگوییم.

گالری شیکی از ایده های نوشتن روی کیک

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

وسایل لازم

  • کیک دارای سطح باترکرم و یا خامه شکل گرفته
  • قیف و ماسوره مناسب
  • سیخ چوبی یا خلال دندان دارای نوک باریک
  • کاغذ روغنی
  • جهت نوشتن خامه رنگی و یا خامه سفید
  • متن مورد نظر

ایده های جذاب و کاربردی برای نوشتن روی کیک

ابتدا کیک بزرگ و مناسبی را انتخاب کنید. اگر در منزل آن را تهیه می کنید باید نسبتا بزرگ باشد تا بتوان بر روی آن نوشت. و اگر از فروشگاه ها خریداری می کنید، باز باید دارای ابعاد زیاد باشد. همچنین توجه داشته باشید کیکی با طعم خوب را برای این کار انتخاب کنید.

 می توانید برای این کار هر یک از کیک های مربع، مستطیل و دایره را تهیه کنید.

آموزش نوشتن روی کیک

سطح روی کیک را با روکشی از گاناش و سس براق در رنگ های مختلف، بپوشانید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که متن با رنگی مخالف رنگ تم روکش نوشته شود. به عنوان مثال می توانید برای این منظور از رویه خامه ای و آیسینگ فوندانت بهره ببرید. مقداری مارزبیان به آن افزوده و لایه ای از از کره و خامه بر روی آن مالیده، سطحی همسان ایجاد کنید.

ایده هایی زیبا و جذاب از آموزش نوشتن روی کیک

نوشتن با خامه

حالا نوبت به نوشتن متن مورد نظر خود اعم از نام فرد، تولدت مبارک، سالگرد ازدواجمان مبارک و …. با کمک قیف بر روی کیک می رسد. به این صورت خامه سفید و یا رنگی خود را داخل قیف ریخته و شروع به نوشتن کنید. در صورت نبود قیف می توانید از یک پلاستیک فریزر بهره ببرید.

آموزش نوشتن روی کیک

 

نکته : برای بهتر شدن کیفیت کار می توانید پیش از انجام آن بر روی کیک، به عنوان تمرین بر روی سطح ظرفی بنویسید.

آموزش نوشتن روی کیک با خامه سفید و رنگی

نوشتن با شکلات ذوب شده

 شکلات را به روش بن ماری ( ذوب شدن با حرارت آب جوش) و یا با استفاده از مایکروفر ذوب نمایید. داخل قیف (یا پلاستیک فریزر) ریخته و به کمک آن بر روی کیک بنویسید.

روش دیگر اینکه می توانید با شکلات ذوب شده بر روی فویلی آلومینیومی نوشته، و در گوشه ای قرار دهید تا خشک گردد. بعد با چیدن واژه های خشک شده، بر روی کیک، متن مورد نظر خود را بنویسید.

آموزش نوشتن روی کیک با استفاده از خامه و شکلات ذوب شده

نوشتن با استفاده از شابلون

شابلون های گوناگونی به صورت آماده مانند«تولدت مبارک»، «سالگرد ازدواج مان مبارک»، «دوستت دارم» و … در فروشگاه ها وجود دارند که می توانید تهیه نمایید. این شابلون در واقع نوعی واژه های خوردنی با جنس شکلات و ژله می باشند.

ایده هایی زیبا و خلاقانه از نوشتن روی کیک

نوشتن با استفاده از قلم طراحی های مخصوص کیک

با استفاده از این قلم های طراحی که مخصوص نوشتن و رسم کردن بر روی کلوچه ها و کیک ها و غیره هستند، می توانید متن مورد نظر خود را با هر رنگ و شکلی که دوست دارید، بر روی کیک خود بنویسید. این قلم ها را می توانید از شیرینی پزی ها و یا سوپرمارکت ها در هر رنگی که می خواهید، خریداری کنید.

آموزش نوشتن روی کیک

نکات کاربردی برای نوشتن بر روی کیک

پیش از آغاز به نوشتن، واژه ها و جمله ای که می خواهید بر روی کیک بنویسید را را به خوبی انتخاب کرده و چگونگی نوشتن آنها را تمرین نمایید. بهتر است وازه ها به سادگی و کوتاه نوشته شوند.

همچنین پیشنهاد می شود از واژه ها و جملات زیباتر و با نمک تر استفاده شود. به عنوان مثال «دنیایی شدنت مبارک عزیزم» را جایگزین «تولدت مبارک» نمایید.

آموزش نوشتن روی کیک با بهره گیری از چند ایده

در صورت تمایل می توانید مواد لازم جهت نوشتن بر روی کیک را از فروشگاههای مختلف خریداری کنید. یا خودتان در منزل آن را تهیه نمایید. می توانید برای تهیه این مواد از مخلوط کره، پودر شکر، طعم دهنده های رنگی، آب و یا شیر یا از ژله، شکلات ذوب شده، دیگر مواد خوردنی استفاده نمایید.

چنانچه می خواهید می خواهید نوشتن متن مورد نظر خود کیک را می خواهید با پودر شکر انجام دهید، لازم است از شابلون بهره ببرید.

بعد از اتمام کارنوشتن بر روی کیک، نوبت تزیین کیک می رسد. تزیین کیک با ایده های مختلف و متفاوتی امکان پذیر است که از جمله ی آنها می توان به تزیین کیک با خامه، تزیین کیک با میوه، تزیین کیک با شکلات اشاره داشت.

آموزش نوشتن روی کیک با استفاده از چند ایده

آموزش نوشتن روی کیک با مواد و وسایل مختلف

نمونه هایی ایده آل و زیبا از نوشتن روی کیک

آموزش نوشتن روی کیک برای جشن های تولد، عقد و ازدواج و ...

ایده و طرح هایی دوست داشتنی از نوشتن روی کیک

آموزش تزیین و نوشتن روی کیک

نوشتن روی کیک برای مهمانی و جشن های مختلف

آموزش نوشتن روی کیک با استفاده از ایده های زیبا

گالری شیکی از ایده های زیبای نوشتن روی کیک

آموزش نوشتن روی کیک با چند ایده

ایده هایی زیبا و جذاب برای نوشتن روی کیک

 نوشتن روی کیک راهی برای بیان مطلب پیام مورد نظر و تزیین کیک

ایده و طرح های جالب نوشتن روی کیک

ایده هایی متفاوت برای آموزش نوشتن روی کیک

آموزش نوشتن روی کیک به شکلی زیبا

آموزش نوشتن روی کیک برای جشن ها و مهمانی های مختلف

ایده هایی ساده و جالب از نوشتن روی کیک

ایده هایی زیبا و جذاب از نوشتن روی کیک

آموزش نوشتن روی کیک

آموزش نوشتن روی کیک

جشن و مهمانی ها بدون کیک پر از کمی و کاستی هستند، به گونه ای که گویی یک جای کار می لنگد. همچنین کیک بدون تزیین برای پذیرایی و میزبانی در مراسم دچار نقصان است. این خلا را می توان با انتخاب کیک خوشمزه و با شکل و طرح و اندازه مناسب و نیز تزیین آن جبران کنید. یکی دیگر از مناسبت هایی که در آن تزیین کیک کاربردی می باشد، جشن الفبا و جشن فارغ التحصیلی است که برای آشنایی و مشاهده ایده های تزیین کیک جشن الفبا و تزیین کیک فارغ التحصیلی می توانید بر روی آن کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *