دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کیک لواشک با طعم و پختی متفاوت

  • ندا خوشرو
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب با طرز تهیه کیک لواشک خوش طعم و نکات طلایی برای ایجاد طعم ایده آل در خدمت شما کدبانوهای عزیز و گرامی خواهیم بود که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید کیک خوشمزه ای را در منزل تهیه کنید.

اگر شما عاشق تنقلات و لواشک هستید بهتر است کیک لواشک را در منزل برای سرو عصرانه یا میان وعده تهیه کنید. برای طرز تهیه کیک لواشک از روش ها و طعم های مختلف استفاده می شود همچنین این کیک به صورت سرد سرو می شود و برای تهیه آن نیاز به فر نخواهید داشت.

برای پخت کیک روش های زیادی وجود دارد و اگر شما به طعم شیرینی علاقه زیادی ندارید می توانید کیک لواشک را در منزل بپزید همچنین کیک انار و کیک آلبالو و کیک آلو نیز دارای طعم ملس و خوشمزه ای هستند.

طرز تهیه کیک لواشک ملس

مواد لازم

  • ذغال اخته : ۲۰۰ گرم
  • آلبالوی تازه : ۴۰۰ گرم
  • آلوی بخارا : ۲۰۰ گرم
  • آلوچه و آلوی جنگلی و آلوی وحشی : ۲۰۰ گرم
  • لواشک زرشک و لواشک انار : چند برگ
  • رب آلوچه : به مقدار لازم

طرز تهیه کیک لواشک در خانه با ساده ترین روش

ابتدا میوه های دلخواه خود نظیر هلو و آلو و سیب و شلیل و زردآلو و … را بشویید. توجه داشته باشید میوه ها را می توانید با توجه به ذائقه خود انتخاب نمایید.

میوه ها را درون قابلمه ای مناسب بریزید سپس روی میوه ها آب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار بدهید و اجازه دهید تا میوه ها نرم شوند. بعد از گذشت نیم ساعت از جوشیدن میوها مقداری نمک و یک قاشق مرباخوری روغن جامد را به آن ها بیفزایید.

بعد از اینکه میوه ها به صورت کامل له و نرم شدند آن ها را از روی حرارت گاز بردارید و اجازه دهید تا خنک شوند سپس میوه ها را درون صافی بریزید تا پوست آن ها جدا شود و مایه یکدست و غلیظی از میوه ها بدست آید.

حال روی سینی تمیزی را سلفون یا نایلون بکشید سپس سینی را چرب کنید و لایه ای از مایه حاصل از میوه ها را روی سینی بریزید و آن را به صورت یکنواخت در همه قسمت های سینی پهن نمایید و سینی را در مقابل آفتاب قرار بدهید تا لواشک خشک شود.

  •  آرون گروپس

کیک لواشک خوش طعم

در این مرحله از طرز تهیه کیک لواشک، آلبالو و آلوها و زغال اخته را به همراه مقداری آب درون قابلمه بریزید سپس قابلمه را روی حرارت ملایم شعله گاز قرار بدهید تا میوه ها پخته و نرم شوند.

توجه داشته باشید که میوه ها باید به شکل پوره درآیند سپس قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید و اجازه دهید تا مخلوط میوه ها خنک شوند.

 

قالب مورد نظر خود را از بین اشکال هندسی گرد و قلب و مستطیل و … می توانید انتخاب کنید و بعد از تهیه قالب ۲ عدد از ورقه های لواشک را که از قبل آماده کرده اید به اندازه کف قالب برش بزنید.

سپس یکی از لواشک های برش زده شده را در ته قالب قرار بدهید و چند برگه از لواشک را به اندازه دور قالب و ارتفاع آن برش بزنید و برش های لواشک را دور قالب قرار بدهید و به کمک قلم مو مقداری از رب آلوچه را به لواشک ها بمالید تا مواد به آن ها بچسبند .

سپس مقداری از پوره میوه ها را در ته قالب بریزید و روی آن را با لواشک خرد شده بپوشانید می توانید مقداری رب آلوچه نیز روی برش های لواشک بریزید.

 

تا تمام شدن برش های لواشک و پوره میوه ها باید مواد را به صورت لایه لایه روی قالب بریزید تا قالب پر شود و در مرحله آخر نیز لواشکی را که به اندازه سایز قالب برش زده اید روی مواد قرار بدهید در صورت تمایل می توانید از چند خلال دندان برای نگه داشتن لایه ها استفاده نمایید.

قالب حاوی کیک لواشک را به مدت چند ساعت درون یخچال قرار بدهید تا فرم بگیرد سپس لواشک را از درون یخچال بیرون آورید و آن را درون ظرفی مناسب برگردانید و به کمک قلم مو مقداری رب آلوچه روی سطح لواشک بمالید و این کیک خوشمزه را با برش های لواشک و آلو و آلوچه و …. تزیین نمایید.

کیک لواشک خوش طعم

نکات طلایی تهیه کیک لواشک

  • برای تهیه این نوع کیک می توانید از لواشک های آماده در طعم های مختلف استفاده کنید.
  • برای تزیین کیک لواشک می توانید برگه های لواشک را به صورت نواری برش بزنید سپس آن ها را رول کنید یا به شکل گل درآورید و روی کیک قرار بدهید.
  • استفاده از رب آلوچه باعث می شود تا ظاهر کیک براق شود.
  • بهتر است برای تهیه کیک لواشک از قالب کمربندی استفاده نمایید تا بتوانید به راحتی کیک را از درون قالب بیرون آورید.

تزیین کیک لواشک با ایده های خلاقانه

در این مطلب آموزش طرز تهیه کیک لواشک را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که امیدواریم از تهیه این نوع کیک ملس در منزل نهایت لذت را برده باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *