دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پارک آبی آکوا ونچر دبی با سرسره های هیجان انگیز

  • محدثه خاکشور
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

پارک آبی آکوا ونچر دبی یکی از پارک های مشهور شهر دبی و از جاذبه های تفریحی آن به شمار می رود که به انتخاب آرگا در این مطلب به طور مفصل معرفی و شرح آشنایی داده خواهد شد.

پارک آبی آکواونچر که به تعداد دفعات زیاد موفق به دریافت عنوان بهترین پارک آبی جهان شده است و یکی از مکان های دیدنی دبی به شمار می رود. این پارک را که با اسم «آتلانتیس» نیز می شناسند، در فضای بیرونی هتل آتلانتیس قرار گرفته و به بیانی قسمتی از آن به شمار می رود. این پارک آبی از جمله مناطق تفریحی بی نظیر شهر دبی محسوب شده و جهت دارا بودن سرسره های پرهیجان به شمار می رود. در ادامه بیشتر به معرفی پارک آکوا ونچر دبی خواهیم پرداخت.

معرفی پارک آبی آکوا ونچر دبی

معرفی پارک آبی آکوا ونچر دبی

آکوا ونچر نام یکی از پارک های آبی شگفت انگیز و زیبای دبی است که بر روی ساحل های مصنوعی «پالم جمیره» قرار گرفته است. نامیدن آن به کلمه ی «پارک» کامل نیست؛ زیرا این منطقه فراتر از یک پارک آبی است که خواهیم با گنجاندن در تعبیر پارک از آن شناخت داشته باشیم. برای آشنایی کامل با آکوا ونچر همراه آرگا باشید. جالب است بدانید که این پارک آبی محل قرار گرفتن بزرگ ترین آکواریوم جهان با بالای ۶۵ هزار جانور دریایی می باشد.

پارک آبی آکوا ونچر دبی بیشتر شبیه یک شهر روی آب است، که با مساحت ۱۴۱ هکتاری مشمول بخش های مختلفی همچون سرزمین شیرهای دریایی، سرزمین دلفین ها، قسمت غواصی، قسمت وسایل بازی و آکواریوم و … است.

قسمت شیر دریایی

قسمتی در این پارک وجود دارد که به شیرهای دریایی اختصاص پیدا کرده است. شما در این مکان می توانید از نزدیک شیرهای دریایی را مشاهده و حتی با آنها شنا نمایید.

قسمت دلفین ها

دلفین ها از جمله جانوران زیبا، باهوش و دوست داشتنی دریایی هستند که به همین خاطر هم حسابی مورد توجه انسان ها قرار گرفته و محبوب شده اند. در پارک آکوا ونچر قسمتی نیز به دلفین ها اختصاص یافته است که می توانید همراه با کودکان خود به مشاهده آنها رفته و با آنها بازی نمایید.

پارک آبی آکوا ونچر دبی

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

قسمت کوسه ها

کوسه های سافاری یکی دیگر از جانورانی است که در این پارک، قسمتی را به خود اختصاص داده اند. لباس غواصی پوشیده و قدم در قلمرو آبزی ها و ماهی بگذارید و در نهایت همراه با کوسه ها شنا نمایید. در رابطه با استرس و ترس شما از شنا کردن با کوسه ها، باید بگوییم که تدابری امنیتی در این زمینه نیز صورت گرفته است. جالب است بدانید که حتی می توانید جشن تولد و یا سایر مراسم مورد نظر خود را در زیر آب و بین ماهی ها و کوسه ها برگزار نمایید.

فرد کورت

رستوران های بسیاری برای پذیرایی و دکه های زیاد مواد غذایی در فرد کورت این پارک دور هم جمع شده اند. در این مکان ها که از مهم ترین آنها می توان اسنپر، شارک بایتز، اسپلشر را نام برد، با منوی متنوعی از غذاهای ایتالیایی، عربی، تایلندی، کره ای (شامل فست فودها، ساندویچ ها، غذاهای دریایی) و حتی قهوه، چای و … روبرو شوید.

آکواریوم

آکواریوم پارک آبی آکوا ونچر دبی بزرگ ترین آکواریوم جهان شناخته می شود. این آکواریوم که خود بخشی از پارک آکوا ونچر است، دارای قسمت های گوناگون بسیاری از جمله کشف جهان آتلانتیس، غواصی در آکواریوم، نگاه کردن تمساح ها، شنا با لوله های تنفسی و اتاق آکواریوم مفقود شده می باشد.

پارک آبی آکوا ونچر دبی

قسمتی برای بچه ها

قسمتی از پارک آبی آکوا ونچر به بچه ها اختصاص پیدا کرده است از نظر ایمنی و همچنین تفریحی مناسب کودکان بوده و عالی می باشد. این قسمت همچون دژی کوچک دارای نردبان، پلکان، تونل های مارپیچ، استخر و سرسره طرح و پایه ریزی شده است.

علاوه بر این، «کلوب بچه ها» از قسمت های دیگری است که ارائه خدمات و همچنین تجهیزات از جمله رایانه هایی جهت آشنایی بچه ها با زندگی موجودات آبزی و جهان زیر آب دریا موجود است. شرایط در این مکان به گونه ای است که می توانید جشن تولد کودک خود را در آن برگزار کنید.

رودخانه های مصنوعی

تفریحی بودن پارک آبی آکوا ونچر دبی با ایجاد ۲ رودخانه مصنوعی متلاطم و آرام تکمیل می گردد. از جمله تفریحات لذت بخشی که در این پارک می توانید انجام دهید؛ تیوپ سواری (رپیدز) به مسافت ۱/۶ کیلومتر، شبیه سازی در داخل یک جنگل است.

معرفی پارک آبی آکوا ونچر دبی

معرفی سرسره های آبی پارک آکوا ونچر

سرسره های آبی از دیگر بخش های پارک آبی آکوا ونچر دبی به شمار می روند که در ادامه به معرفی این سرسره ها پرداخته ایم.

  • سرسره آبی آکوا کندا

سرسره آکوا کندا طویل ترین سرسره آبی دنیا و همچنین طویل ترین سرسره پارک آبی آکوا ونچر می باشد. این سرسره به دلیل پر پیچ و خم بودن، طویل بودن از جمله سرسره های واهمه آور به شمار می رود. دارا بودن دالان های مسقف و باریک و در بخشی شیشه ای و بدون سقف، رسیدن به فضایی به شکل قیف و چرخیدن ۱-۲ مرتبه گرد آن و در پایان افتادن در استخر تعبیه شده از دیگر جذابیت ها و البته عوامل ترسناک بودن این سرسره است.

آشنایی با پارک آبی آکوا ونچر دبی

  • سرسره زوم رنگو

این سرسره دارای شکل حرف لاتین (U) می باشد که شبیه آن را در پارک های آبی مشاهده کرده اید. ولی این سرسره در مقایسه با آن ها از ابعاد بزرگتری برخوردار است.

  • سرسره رقابت

دلیل این نامگذاری را می توان برگرفته از طراحی آن دانست. همان گونه که از اسم این سرسره مشخص است، میان شما و دیگران مسابقه ای برگزار می گردد که شرط برنده شدن آن پرسرعت بودن می باشد. شکل این سرسره تاثیر گرفته از عبادتگاه مایا ها می باشد که تداعی کننده حس رقابت در شرکت کنندگان می باشد. اندازه سرعت هر یک از شما به وسیله ی وسیله ای که در قسمت بالایی سرسره، پیش از رفتن به درون استخر سنجیده می گردد.

معرفی پارک آبی آکوا ونچر دبی

  • سرسره انتقام پوزئیدون

پوزئیدون خدای آب ها و دریاها در افسانه های یونان باستان می باشد که این سرسره را مورد غضب خود قرار داده و در پی انتقام گرفتن از آن است. طراحی این سرسره به گونه ای است که سکوهایی در میان آسمان و زمین تعبیه شده تا اشخاص بر روی آنها بایستند. در این هنگام یکباره سکوی زیر پای آنها باز شده و با سرعت تقریبا بالا به طرف پایین و درون یک استخر بزرگ پرتاب می افتند.

  • سرسره ایمان

این سرسره نیز در بخش قرارگیری سرسره رقابت واقع شده است.  دلیل نامگذاری این سرسره را می توان شیب تند و زیاد آن دانست که موجب می گردد تا هر فردی از خدا و رسل آن کمک بخواهد. طراحی آن به گونه ای است که اول افراد به طور عمودی به طرف پایین همانند سقوط آزاد سرازیر می شوند، سپس داخل یک تونل بی نور شده و در نهایت به درون استخر می افتند.

پارک آبی آکوا ونچر دبی

  • سرسره ترن آبی

در اغلب پارک ها ترن هوایی وجود دارد که همیشه به میزان زیادی شما را درگیر ترس و هیجان می کند. اما هیجان و ترن در پارک آبی آکوا ونچر دبی کمی متفاوت می باشد. ترن های آبی تعبیه شده واقع در این پارک به گونه ای است که گروهی در تیم های ۲ نفره تشکیل شده و با سوار شدن بر روی تیوپ؛ در تونل بدون سقفی که میان آسمان و زمین ایجاد گردیده است، حرکت می نمایند. در مورد مسقف نبودن آن نیز باید افزود که اطراف آن به وسیله ی توری ایمنی شده است.

معرفی پارک آبی آکوا ونچر دبی

  • سرسره کوسه ها و آبزیان

این سرسره در ابتدا مثل تمامی سایر سرسره های عادی می باشد، که بعد از پشت سر گذاشتن راهی تقریبا کوتاه، افراد داخل یک تونل تاریک می گردند. اما به محض ورود به تونل تاریکی از بین رفته و روشنایی موجب می شود تا حضور ماهی ها و سایر جانوران آبی حتی کوسه ها را نیز مشاهده کنید. ترس و هیجان هر دو بر شما مستولی می گردد. اما در رابطه با قسمت ترس بگوییم که کوسه ها به شما دسترسی نخواهند یافت. چرا که قاب شیشه ای اطراف شما است که سریعا از تونل عبور و به دنیای بیرون منتقل می شوید.

معرفی پارک آبی آکوا ونچر دبی

زمان مناسب سفر به پارک آبی آکوا ونچر

به دلیل وجود گرمای بیش از حد و زیاد شهر دبی، سفر به این شهر کاهش پیدا می کند که به دنبال آن قیمت هتل ها نیز نزول می یابد. اما با این وجود زمستان به دلیل خنک بودن و نه سرد بودن هوا زمان مناسبی برای سفر محسوب می شود. به طوری که در صورت سفر در این فصل می توانید حتی در مکان های غیر از پاساژها و هتل ها به خرید و تفریح و حتی اقامت بپردازید.

نکات قابل توجه در رابطه پارک دبی

  • برای ورود به پارک اشخاص باید دارای قد بیشتر از ۱/۲ متر باشند، در غیر این صورت غرق و خفه می شوند که به همین دلیل نمی توانند وارد شوند.
  • بچه ها بدون همراهی والدین نمی توانند داخل پارک گردند.
  • اگر مهمان هتل آتلانتیس باشید، شما می توانید از تخفیف خریداری بلیط برخوردار شوید.
  • اگر مهمان هتل آتلانتیس باشید، شما می توانید از تخفیف خریداری بلیط برخوردار شوید.
  • در صورت خریداری بلیط به صورت آنلاین تا یک ماه فرصت دارید تا به وسیله ی برقراری تماس با هتل روز خود را مشخص نمایید. در غیر این صورت حق ورود به پارک را ندارید.
  • در کلیه مرحله ها، کارت عکسبرداری که در بدو داخل شدن به شما داده می شود را همراه خود داشته باشید.

پارک آبی آکوا ونچر دبی

همراهی شما تا انتهای این مطلب متشکریم. امیدواریم از مطالعه این مطلب گردشگری – جهانگردی نهایت لذت را برده باشید. و این که مفید واقع شده باشد. برای آشنایی با بهترین پارک های آبی دبی و پارک معجزه دبی بر روی لینک کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *