دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

دانستنی های علمی ورزشی را بدانیم

  • ملیحه بال افکن
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

توجه داشته باشید که ورزش کردن نیز مانند هر کار دیگری دارای نکات و دانستنی های منحصر به فردی است که به همین خاطر در این مطلب سعی داریم شما را با برخی از دانستنی های علمی ورزشی آشنا نماییم با ما همراه شوید.

به طور کلی اگر قصد دارید ورزش کردن را آغاز کنید در ابتدا بهتر است فواید و دانستنی های علمی ورزشی آن را بدانید تا در نهایت خود را برای یک ورزش خوب آماده کنید. ورزش کردن در واقع دارای اصول و عملکرد های مختلفی است که با انجام آن ها می توانید در بهبود وضعیت جسمانی نقش فوق العاده مفیدی داشته باشید.

آشنایی با دانستنی های علمی ورزشی

بهتر است بدانید امروزه داشتن اراده برای ورزش کردن جای تبریک خواهد داشت زیرا فرد با این تصمیم اولین گام برای رسیدن به بدن و ذهنی سالم و جدید را برداشته است. در این زمینه استاد پژوهشی دانشکده آمریکایی طب ورزشی مایل آر براکو عقیده دارد ورزش دارویی سحرانگیز است که می تواند بیماری های مختلف مربوط به قلب را درمان کند.

خصوصیات و دانستنی های علمی ورزشی

به صراحت می توان گفت ورزش به افراد کمک می کند تا بتوانند از بروز برخی از انواع سرطان ها پیشگیری کرده یا روند بیماری را بهبود ببخشند. همچنین ورزش کردن برای بهبود سلامت افراد مبتلا به آرتریت موثر بوده و در پیشگیری و معکوس کردن افسردگی نیز نقش قابل توجهی دارد. به همین خاطر است که بسیاری از پزشکان و متخصصان توصیه دارند ورزش کردن را حتی برای مدت زمان کوتاه نیز در برنامه روزانه خود قرار دهید.

اطلاعات ورزشی:

همانطور که متوجه شدید ورزش برای انسان ها علاوه بر فواید آشکاری که دارد دانستنی های علمی ورزشی فراوانی را در خود جای داده که با مطالعه ادامه مطلب با آن ها آشنا خواهید شد:

آشنایی با دانستنی های ورزشی

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس
  • کاهش یا افزایش اشتها با ورزش کردن:

به طور کلی این مسئله که ورزش کردن باعث زیاد شدن اشتها در افراد می شود تقریبا مسئله ای اشتباه است زیرا بسیاری از تحقیقات انجام شده نشان می دهد که فعالیت بیشتر برای افرادی که عادت چندانی به ورزش نداشته اند تمایل آن ها را به خوردن غذای زیاد کاهش می دهد. به همین خاطر می توان گفت که ورزش در کاهش وزن بدن عامل موثری به شمار می آید.

  • کاهش چربی های بدن:

توجه داشته باشید که با ورزش کردن چربی ها از تمام قسمت های بدن کم می شوند اما این کم شدن در قسمت شکم بیشتر به چشم می آید. برای مثال اغلب اوقات شکم افراد بیشتر از پاها لاغر و کوچک خواهد شد.

تاثیر ورزش در کاهش چربی ها

  • نمی توان بدون ورزش و با رژیم غذایی وزن کم کرد:

با وجود اینکه امکان کم کردن وزن بدون ورزش هم وجود دارد اما رژیم غذایی علاوه بر نسوج چربی مقداری از نسوچ عضلانی را نیز از بین خواهد برد. با این حال اگر در کنار رژیم غذایی ورزش هم داشته باشید چربی های بدتان به تدریج از بین خواهند رفت.

  • کم شدن وزن با عرق کردن حین ورزش:

جالب است بدانید که عرق کردن زیاد بلافاصله از وزن بدنتان می کاهد. علت این موضوع نمی تواند از بین رفتن نسوج چربی باشد بلکه مربوط به کم شدن آب بدن است. از آنجایی که این کم شدن وزن با نوشیدنی آب به سرعت جبران می شود پس بسیاری از متخصصان توصیه دارند پیش از ورزش، حین ورزش و پس از ورزش تان بلافاصله آب بنوشید تا مقدار آب بدن کم نشود.

کاهش وزن با ورزش های مختلف

  • کاهش سلول های چربی با ورزش:

همانطور که می دانید زمانی که افراد به سن می رسند دیگر قادر به کاهش تعداد سلول های چربی بدن خود نیستند اما با این حال می توانند به وسیله کمتر کردن حجم آن به سرعت لاغر شوند. تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می دهد که غذاهای نسبتا سالم همراه با ورزش در طول سنین جوانی می تواند از افزایش تعداد سلول های چربی جلوگیری کند. به همین خاطر است که پدر و مادر ها باید مراقبت های لازم را از کودکشان انجام دهند و در زمینه فعالیت بدنی و تغذیه و دقت زیادی داشته باشند.

  • به هیچ وجه چربی به عضله و عضله به چربی تبدیل نخواهد شد:

دقت داشته باشید که اگر غذای زیادی مصرف کنید و کمتر تحرک داشته باشید قطعا کالری های اضافی بیش از آنچه بدن مصرف می کند مانند مواد نشاسته ای، قندی، پروتئینی یا چربی به چربی تبدیل خواهند شد. در مقابل نیز اگر عضلات بدن به کار گرفته نشوند به تدریج چروکیده و ضعیف خواهند شد اما به هیچ به چربی تبدیل نمی شوند. به صراحت می توان گفت زمانی که فرد ورزش می کند نسوج چربی بدن او ضعیف تر و در مقابل نیز نسوج عضلانی بزرگ تر و قوی تر خواهند شد.

پس از اطلاع از دانستنی های علمی ورزشی، در ادامه جهت افزایش اطلاعات خود در زمینه های مختلف پیشنهاد می کنیم با کلیک بر دانستنی های جالب شیمی و دانستنی های جالب زیست شناسی به مطالعه این مطالب بپردازید و اطلاعات خود را در زمینه زیست شناسی و شیمی بالا ببرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *