دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

موزه هرژه بلژیک برای دوستداران کارتن تن تن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

موزه هرژه یکی از موزه های جذاب و مشهور در دنیا است. این موزه اولین و تنها موزه کارتونی دنیا است. از جذابیت های این موزه می توان به آثاری اشاره کرد، که متعلق به شخصیت های داستانی کارتون تن تن می باشند. این موزه دارای بخش های مختلفی است و نمایشگاه های مختلفی در این زمینه ها نیز برگزار می شوند که می توانید از آن دیدن کنید.

شاید دیدن کارتون های دوران کودکی از نزدیک و در یک موزه برای شما جذابت ترین فعالیت باشد. یکی از معروف ترین موزه ها در این زمینه موزه هرژه است، این موزه در بلژیک واقع شده و به طور اختصاصی به کارتن پر مخاطب تن تن پرداخته است. ماجرای تن تن یکی از ماجراهای جذاب می باشد، که در سال های اخیر مجموعه کتاب های مصور زیادی در این زمینه تهیه شده است. موزه ای که در بلژیک نیز قرار دارد، با مجموعه ای از عروسک های کارتون تن تن توجه بازدیدکنندگان زیادی را جلب می کند. خلاقیت و ایده ای که در این موزه می بینید، موجب جلب گردشگران زیادی از نقاط مختلف دنیا می شود. شما در ادامه این بخش می توانید با جاذبه های بیشتری از این موزه آشنا شوید.

دیدنی های هرژه

معرفی بخش های مختلف موزه هرژه

هر فردی ممکن است، با شنیدن نام تن تن به یاد خاطره های درون کودکی خود می افتد. مرور صحنه هایی از این کارتن می تواند جذاب باشد، و بخش مهمی از خاطرات شما را تداعی می کند. این موزه در شهر بروکسل که پایتخت بلژیک است قرار دارد. این موزه نمونه ای از داستان های مصور را به نمایش گذاشته است. نامگذاری این موزه  نیز با توجه به نام سازنده و خلاق آن انجام شده است. ژژ رومی یکی از کاریکاتوریست های معروف در بلژیک است، که ایده ساخت این کارتون را داشته است. او با ساخت کارتون تن تن توجه مخاطبان و علاقه مندان زیادی را به خود جلب کرد.

جذابیت های هرژه

این موزه دیدنی دارای سه طبقه است. در هر یک از طبقات می توانید با مجموعه متفاوتی از آثار آشنا شوید، و باید به بخش های مختلف موزه سر بزنید. در طبقه اول از این موزه آثار زیادی وجود دارد، در طبقه همکف این موزه نمایشگاه های موقتی دایر هستند، این نمایشگاه ها دارای جذابیت های فرهنگی زیادی می باشند. رستوران و کافه نیز از دیگر بخش های این موزه محسوب می شوند. این موزه یکی از زیبایی های شهر بروکسل است. در مقاله معرفی مکان های دیدنی بروکسل به این موزه نیز اشاره شده است.

زیبایی های هرژه

آشنایی با تاریخچه موزه:

موزه هرژه در سال ۲۰۰۹ میلادی فعالیت خود را شروع کرده است. این موزه در حال حاضر یکی از مهم ترین مکان های دیدنی بلژیک محسوب می شود. این موزه ویژه علاقه مندان و دوست داران کارتون ها است. کسانی که به شخصیت های کارتونی تن تن علاقه زیادی نشان می دهند، از مهم ترین بازدیدکنندگان این موزه به شمار می آیند. اما شما در این موزه تنها از این شخصیت های کارتونی دیدن نمی کنید.

  •  آرون گروپس

موزه زیبای هرژه

اگر شما از علاقمندن به سفر یا معماری هستید، می توانید در بخش های مختلفی از این موزه با این جذابیت ها آشنا شوید. در حقیقت بسیاری از بازدیدکنندگان این موزه را یک موزه کامل می دانند، که نیازهای تمام علاقه مندان را به طور کامل رفع می کند.

موزه هرژه

این موزه در کجا قرار دارد؟

این موزه در فاصله ۳۰ کیلومتری از  جنوب شرقی شهر بروکسل واقع شده است. این شهر در حومه شهر لوون لنوو قرار دارد، و یکی از جاذبه های این شهر محسوب می شود. جالب است بدانید که این موزه به دلیل موقعیت مناسبی که دارد، از اطراف به جنگل های انبوه و سرسبز و از سمت دیگر به شهر متصل می شود.

فضای نزدیک به جنگل می تواند، از مناظر زیبایی برخوردار باشد، که از نزدیک آن را مشاهده خواهید کرد. معرفی دیدنی های بروکسل می تواند، شما را بخش مهمی از جاذبه های بلژیک و این شهر توریستی آشنا کند، که شما علاقه مندان در این مقاله و همچنین در لینک می توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

بخش های مختلف هرژه

از ویژگی های منحصر به فرد در این موزه می توان به نوع معماری ساختمان آن اشاره کرد. این بنا از جذابیت های بسیار زیادی برخوردار است، و به دلیل معماری که دارد، ارزشمند است. معماری این ساختمان مدرن می باشد و یکی از معماران معروف بلژیکی ساخت این بنا را برعهده گرفته است.

معمار این بنا به گونه ای آن را طراحی کرده، که کالبد آن نمادین است، و همانند یک کشتی به نظر می رسد. شما با گذر از یک دریای انبوه می توانید نمونه هایی از درختان را نزدیکی این ساختمان ببینید. این درختان به نوعی بخشی از زیبایی ساختمان به شمار می آیند.

هرژه را بشاسید

ماجرای تن تن چه بود؟

تن تن جوانی خبرنگار است، که بسیار باهوش و زیرک می باشد. مدل موی منحصر به فرد او در ذهن همه مخاطبان باقی مانده است. او یک فرد ماجراجو است، که از هیچ کاری ترسی ندارد. سگ با وفای او در بسیاری از فعالیت ها در کنا او است، و نام آن برفی است. او با ماجراجویی هایی که دارد، احساس مثبتی را به مخاطبان منتقل می کند. از جذابیت های این کارتون می توان به ماجراجویی هایی اشاره کرد، که در قالب داستان ارائه می شوند.

کلکسیون هرژه

جذابیت های موزه:

موزه هرژه بلژیک از جذابیت های فرهنگی بسیار زیادی برخوردار می باشد. در این موزه می توانید با شخصیت های معروف دنیا آشنا شوید. همانطور که می دانید یکی از شخصیت های معروف در دوران کودکی شخصیت تن تن است. این کارتون تخیلی برای علاقه مندان زیادی خاطره سازی کرده است، و به عنوان یک اثر برجسته در بلژیک شناخته می شود.

بلژیک نقش مهمی در تولید کارکترها و شخصیت های کارتونی تن تن دارد. به طور کلی این موزه نقش مهمی در رشد کارتون ها و معرفی آن ها به مخاطبان دارد. کتاب های مصوری که به زبان های اصلی در این موزه نگهداری می شودند، می تواند بخش مهمی از جذابیت های آن باشد. یکی از نکات مهم درباره این موزه ثبت این کارتون به عنوان اثر ملی و هنری بلژیک می باشد.

مجموعه هرژه

این موزه دارای ۸ نمایشگاه است. شما در این موزه می توانید از مجموعه نمایشگاه ها که در ۲ طبقه واقع شده اند، بازدید نمایید. آثار اصلی از ماجرای تن تن در طبقه اول این بنا وجود دارند. گشت و گزار در این موزه می تواند اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار دهد. موزه هرژه یکی از مهم ترین مکان های دیدنی بلژیک برای گردشگران است، که با آن آشنا می شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *