دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آشنایی با دیپ دایو دبی، عمیق ترین استخر غواصی در دنیا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

دیپ دایو دبی یکی از مجموعه های آبی جدید در این شهر است. این مجموعه استخری با عمق ۶۰ متر و گنجایش ۱۴ میلیون لیتر آب شیرین می باشد. از مهم ترین امکانات و تفریحات در این استخر جهانی می توان به غواصی اسکوبا، تمرین غواصی و … اشاره کرد. این مجموعه بزرگ ترین استخر جهان است، که رکورد گینس را ثبت کرده است.

دبی شهری با جاذبه های استثنایی و خارق العاده است. این شهر هر روزه با جاذبه های جدید و دیدنی شگفتی های عجیبی را در دنیا توریسم و گردشگردی خلق می کند، و این بار با افتتاح یکی از عمیق ترین استخرهای دنیا با نام، دیپ دایو دبی دوباره نام و آوازه خود را در جهان فریاد زد. این استخر استثنایی دارای عمق ۶۰ متری و گنجایشی بالغ بر ۱۴ میلیون لیتر می باشد. آب این استخر آب شیرین است، و امروزه به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های دیدنی و تفریحات دبی شناخته می شود. این استخر به تازگی افتتحا شده است، و یکی از بزرگ ترین و عمیق ترین استخرهای دنیا است که، نظیر آن را در هیچ جای دنیا ندیده اید. در این استخر می توانید تجربه یک تفریح رویایی و لاکچری را داشته باشید، همچنین می توانید هیجان زیادی را تجربه کنید.

دیپ دایو دبی

آشنایی با دیپ دایو دبی:

این استخر وسیع می تواند برای علاقه مندان به غواصی یک گزینه بسیار مناسب و عالی باشد. این استخر تجربه یک ماجراجویی و یک هیجان را در اختیار شما قرار می دهد. در این مکان می توانید از جدیدترین تفریحات آبی بهره مند شوید. شیرجه آزاد یکی از تجربه های شگفت انگیز است که، هم می توانید آموزش ببینید، و هم می توانید آن را تجربه کنید. بسیاری از افراد و علاقه مندان به غواصی اسکوبا می توانند در این استخر تجربه غواصی کنند. این استخر یکی از مهم ترین مکان های دیدنی های دبی برای گردشگران محسوب می شود که، به تازگی ساخته شده است، و شما می توانید تجربه های جدیدی با این استخر داشته باشید.

 نمای دیپ دایو امارات

مجموعه آبی دیپ دایو دبی بزرگ ترین مجموعه زیر آبی دنیا است. این استخر عمیق که معروف ترین استخر شنای دنیا است که، با عمق بالایی که دارد گزینه مناسبی برای شبیه سازی به دریا و نقاط پر عمق آن است. جالب است بدانید که، این مجموعه آبی در سال ۲۰۲۱ یک رکورد جهانی در گینس را به ثبت رسانیده است. حالا بعد از وجود بزرگ ترین برج ها و آسمان خراش ها در دبی این بار می توانید این شهر را با وجود عمیق ترین و وسیع ترین استخر آن بشناسید.

ویژگی های استخر:

این استخر شگفتی ها و حیرت ویژه ای دارد. همانطور که اشاره شد، عمق این استخر ۶۰ متر و حجم آب شیرین آن ۱۴ میلیون لیر می باشد. در واقع میزان آب واقع شده در این استخر ۶ برابر آب های استخرهای شنای المپیک می باشد. این مجموعه آبی چهار برابر از استخرهای غواصی جهان بزرگ تر هستند. دمای آب این استخر ۳۰ درجه سانتی گراد می باشد. شهر غرق شده یکی از بخش های این استخر است که، شگفتی های خاص خود را دارد. خیابان شهری متروکه که در عمق این آب ها طراحی شده است، دارای گذرگاه طاقی، آپارتمان، گاراژ و … می باشد.

سفر به دیپ دایو

  •  آرون گروپس

یکی از ویژگی های این مجموعه آبی طراحی عجیب و زیبای آن است. به دلیل علاقه شدید اماراتی ها به صید صدف و مروارید این مجموعه همانند یک صدف عظیم و بزرگ طراحی شده است. مساحت این مجموعه ۱,۴۸۷ متر مربع می باشد. از مهم ترین امیتازات و امکانات این مجموعه می توان به کافی شاپ، فروشگاه غواصی، گیف شاپ، رستوران ۸۰ صندلی، فضای کنفرانس و … اشاره نمود.

این مجموعه عظیم و غول پیکر در سال ۲۰۲۱ ساخته شده است. رستورانی که در این مجموعه قرار دارد، واقع در طبقه زیرین است. چشم اندازی که می توانید در بخش های زیرین این مجموعه مشاهده کنید، بسیار زیبا و تماشایی هستند. مهمانان در این مجموعه در زمان غذاخوری می توانند از فعالیت های غواصی درون استخر نیز بازدید دیدن نمایند. این مجموعه یکی از جدیدترین تفریحات کشور امارات متحده عربی است، و دانستنی های بیشتر درباره این کشور نشان می دهد که، می تواند این بار نیز در جذب توریست از طریق این مجموعه موفق باشد.

آشنایی با دیپ دایو

امکانات تفریحی مجموعه:

غواصانی که می خواهند تجربه شنا در دیپ دایو دبی را داشته باشند، می توانند در هر سطح از مهارتی که قرار دارند، فعالیت نمایند. برخی از این غواصان دوست دارند، تا تجربه غواصی در شهر ویرانه را داشته باشند. غواصی اسکوبا، کلاس های شیرجه آزاد، ملاقات با غواصان ماهر، حضور در کارگاه ها و … از مهم ترین تجربیات شما در این مجموعه ارزشمند می باشند. شما در این فضا محیط امنی را تجربه می کنید که، موقعیت منحصر به فردی دارد و برای ماجراجویی شما می توانید انتخاب مناسبی باشد.

بهتر است در سفر خود به این منطقه از تمام تفریحات و امکانات آن استفاده کنید، و نهایت لذت را ببرید. جالب است بدانید که، دوره های آموزشی در این مجموعه بر اساس تجربه و مهارت هستند. این دوره های آموزشی به سه دسته غواصی، کشف و توسعه تقسیم بندی می شوند. به همین دلیل شما چه مبتدی باشید، چه فردی ماهر و توانا می توانید در این مجموعه نهایت لذت و ماجراجویی را تجربه کنید.

ویژگی های دیپ دایو دبی

رستوران این مجموعه یکی از رستوران های دبی است، و با پذیرایی جذاب و لاکچری که دارد، می توانید جای مناسبی برای استراحت و غذا خوردن باشد. همچنین از دیگر امکانات مجموعه دیپ دایو دبی می توان به، سیستم های مدرن تهویه آب و تصفیه اشاره کرد. آب موجود در این استخر به صورت ۶ ساعت تعویض شده، و جالب است بدانید که این تصفیه از طریق سنگ های آتشفشانی که جنس سیلیکانی دارند، انجام می شود.

فناروی های پیشرفته و مدرنی که در این مجموعه می بینید، بخش مهمی از توانایی های بشر را در عصر جدید به نمایش می گذارد. فناوری فیلتراسیون که یکی از فناروی های به روز پیشرفته است، از طریق تصفیه آب ها به شیوه اشعه ماوراء بنفش یکی از بخش های فناروی است که، توسط سازمان ناسا انجام شده است.

دیدنی های دیپ دایو

جاذبه های منحصر به فرد مجموعه:

در این مجموعه آبی خارق العاده جذابیت ها و امکانات جدیدی قرار دارد. دو زیستگاه آبی ارزشمند در این مجموعه دارای محفظه های خشک هستند. این مجموعه دارای جذابیت های بسیار ارزشمندی است، و می تواند یکی از مهم ترین مکان های تفریحی جدید در دبی باشد که، در سفر خود از آن دیدن خواهید کرد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *