دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بهترین جنس لباس کودکان را از چه نوع پارچه ای انتخاب کنیم؟

  • منصوره رمضان زاده
  • ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

در هنگام تهیه لباس بچه گانه فاکتورهای مهمی از قبیل جنس و نوع پارچه، نوع دوخت، سبک طراحی و … را باید مدنظر داشت و مطابق با سایز کودک و توجه به این که کودکان از پوستی لطیف برخوردار می باشند و همچنین با آگاهی نسبت به کیفیت و بهترین جنس لباس کودکان انتخابی درست در این زمینه انجام داد.

یکی از مسائل مهمی که در هنگام خرید انواع لباس برای کودکان باید دقت ویژه ای به آن داشت جنس لباس بوده چرا که با توجه به حساس بودن پوست کودکان در صورت انتخاب پارچه بی کیفیت امکان دارد که پوست او دچار آسیب شده و یا در هنگام استفاده برای کودک ناراحتی ایجاد کند. بدین منظور قصد داریم در این مطلب به منظور آگاهی و راهنمایی شما عزیزان به معرفی بهترین جنس لباس کودکان و نکات مهم در هنگام انتخاب و خریداری بپردازیم.

معرفی بهترین جنس لباس کودکان

به طور کلی پارچه ها در انواع و اقسام مختلفی در بازار موجود می باشند که در هنگام دوخت یک لباس گزینش نوع و جنس پارچه یکی از موارد پراهمیت و تاثیرگذار می باشد. برای نوزادان و کودکان نیز توجه به این نکته ضروری بوده و والدین بایستی در رابطه با بهترین جنس لباس کودکان آگاهی کامل داشته تا بدین گونه خریدی مناسب برای کودک خود داشته باشند.

بهترین جنس پارچه برای لباس بچگانه

یکی از نکات قابل توجه این می باشد که برای هر مدل لباسی بایستی از یک جنس پارچه مخصوص استفاده نمود و مطابق با مدل و سبک لباس جنس پارچه را انتخاب کرد. همچنین در رابطه با دوخت لباس بچگانه نیز باید به این موضوع اهمیت داد که پارچه ای زمخت و تاثیر گذار بر روی پوست نباید انتخاب نمود. در رابطه با یک نوزاد تازه به دنیا آمده نیز بایستی دقت نمایید تا در دور اطراف بند ناف فشاری اعمال نشود و کودک در آن احساس راحتی کند. برای کودکان بزرگتر نیز مواردی همچون حرکت کردن آسان و احساس راحتی به عنوان گزینه های مهمی مدنظر قرار گرفته می شود.

انواع مناسب پارچه برای لباس کودک

انواع پارچه مناسب برای لباس کودک

در ادامه بهترین جنس پارچه برای دوختن و تهیه لباس های بچگانه را معرفی نموده ایم.

جنس نخ پنبه :

پارچه هایی که چنین جنسی دارند به طور معمول با میزان تراکم گره بالا و صد در صد پنبه خالص تولید می شوند. این نوع پارچه تا حدودی بهترین نوع پارچه برای لباس های نوزادی به شمار می آید. نخ پنبه خیلی نازک بوده و هوا خیلی راحت درون آن در گردش می باشد. همینطور لطیفی و نرمی خیلی زیاد این جنس پارچه موجب می شود حتی مورد مناسبی برای تهیه انواع لباس خواب برای بزرگسالان باشد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

برای نوزادان به پارچه هایی احتیاج دارید که خیلی رود خشک گردند چرا که نوزادان تعداد دفعات بیشماری آب و مایعات بر روی لباسشان ریخته می شود. به همین خاطر نخ پنبه گزینه مناسبی در این زمینه بوده چرا که پس از خیس شدن خیلی زود خشک شده و آب از آن خارج می شود.

بهترین جنس پارچه لباس کودکان

جنس پارچه ماهوت :

ماهوت حالتی براق، نازک و خیلی لطیف دارد و مقداری پرز بر روی سطح آن وجود دارد. در زمان های قدیم نوعی کلاه ساخته می شد که بر روی آن لایه ای از پارچه ماهوت قرار می دادند. به همین خاطر به آن کلاه ماهوتی می گفتند. اکنون این نوع پاررچه را برای دوختن لباس های بچگانه نیز بکار می برند که ایجاد حساسیت نکرده و خیلی نرم می باشد.

الیاف بامبو :

این جنس پارچه خیلی نرم و لطیف می باشد و به طور مستقیم از الیاف بامبو تهیه می شود و اخیرا در کشورهای جهان طرفداران زیادی پیدا کرده است. از این جنس پارچه برای تهیه لباس نوزادی بکار گرفته می شود و در پوست های حساس این جنس پارچه مورد خوبی می باشد.

بهترین جنس لباس کودکان و نوزادان

باتسیت :

این جنس پارچه گزینه خیلی خوبی برای لباس نوزاد به حساب می آید. این نوع پارچه حالتی شیشه ای، سبک، نرم و خیلی نازک داشته و برای فصل های بهار و تابستان بویژه برای لباس عروس استفاده زیادی از آن می شود. این جنس پارچه حساسیت نداشته و اغلب نوزادان با چنین لباسی احساس آزادی زیاد می کنند.

پارچه کنفی :

این نوع پارچه خیلی نرم و محبوب می باشد و از انواع پارچه های خنک و تابستانی برای لباس کودک به شمار می آید. به دلیل وزن کمی که دارد پارچه کنفی برای پیراهن های کودک دخترانه مناسب می باشد.

مناسب ترین جنس لباس کودکان

جنس حریر :

این جنس پارچه جزء بهترین گزینه ها برای لباس کودکان به شمار می آید چرا که علاوه بر خنک بودن، خیلی سبک و نرم می باشد. حریر شباهت زیادی به نخ پنبه دارد اما خیلی نازک تر از آن می باشد. برای دوخت لباس و پیراهن های کودک دخترانه این جنس پارچه طرفداران زیادی دارد.

تریکو :

این نوع پارچه خیلی مقاوم، ارزان قیمت، نرم، پرکاربرد با ماندگاری بالا می باشد. پارچه تریکو در اغلب لباس های بچگانه و حتی بزرگسال کاربرد فراوانی دارد و بدون حساسیت، فاقد بوی بد و سایر مضرات پارچه های پلاستیکی می باشد.

بهترین نوع پارچه برای لباس بچگانه

نکات و توصیه های مهم درباره لباس کودک

ضمن توجه و در نظر گرفتن جنس پارچه مسائل و عوامل دیگری نیز مهم می باشند که بایستی به آن ها دقت نمایید که در ادامه به شرح آن ها پرداخته ایم.

  • از خریداری لباس هایی که با دکمه یا روبان جدانشدنی دوخته شده اند خودداری نمایید چرا که برای کودک مشکلات و خطراتی را به وجود می آورند.
  • تا جای امکان از خرید لباس های دارای زیپ پرهیز نمایید چرا که امکان دارد موجب تحریک شدن و ایجاد حساسیت در کودک شوند.
  • سعی کنید از پارچه های لاکرا و نایلون استفاده نکنید چرا که این مواد مصنوعی بوده و امکان دارد برای پوست کودک ناخوشایند باشد.
  • از خریدن لباس هایی که از الگوی رنگ شده برخوردار می باشند پرهیز نمایید چرا که این مواد می توانند موجب حساسیت پوست شوند.
  • سعی نمایید از خریداری لباسی با پشم معمولی پرهیز نمایید چرا که با وجود این که این پارچه طبیعی می باشد ولی امکان دارد موجب ایجاد خارش و حساسیت و درماتیت تماسی گردد.

بهترین جنس لباس برای بچه ها

در این مطلب به معرفی مناسب ترین و بهترین جنس لباس کودکان و نکات مهم در این زمینه پرداختیم که امیدواریم نهایت استفاده را از آن برده باشید. ضمن اینکه برای آگاهی از مکمل های ضروری کودک و نقش اسباب بازی در رشد و پرورش کودک می توانید این مطالب را دنبال نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *