دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

ورزش با شکم پر چه مشکلاتی دارد؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۳ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب شما را با یک سری از مشکلات جدی که ورزش کردن با شکم پر برایتان ایجاد می کند آشنا می کنیم. ورزش کردن به صورت صحیح باید حدودا ۲ الی ۳ ساعت بعد از خوردن غذا باشد تا بتوانید انرژی مورد نیاز برای این کار را داشته باشید.

ورزش با شکم پر یکی از کلیشه هایی می باشد که بسیاری از افراد با آن درگیر می باشند. در واقع عادت های غذایی می تواند بر روی ورزش شما و میزان کالری سوزانده شده در حین ورزش موثر باشد. در ادامه به حل یکی از مشکلاتی که اکثر مردم دارند و نمی دانند باید با شکم خالی ورزش کنند یا با شکم پر را برایتان بررسی خواهیم کرد.

ورزش با شکم پر

ورزش با شکم پر

بسیاری از مربیان بر این باور می باشند که ورزش کردن با شکم پر می تواند مشکلات بسیار زیادی ایجاد کند بنابراین یک ساعت بعد از خوردن غذا نباید ورزش های سنگین یا فعالیت های شدید را انجام بدهید. بهتر است به غذایی که می خورید اجازه دهید تا خوب هضم شود و مواد مغذی آن توسط بدن شما جذب شده و از بروز مشکلات گوارشی پیشگیری کنید. در نظر داشته باشید که در زمان ورزش کردن قلب خون بسیار بیش تری نیاز دارد تا بتواند خونرسانی به اندام ها را سریع تر کند. زمانی که استراحت می کنید حدودا ۲۰ درصد از خون بدن مربوط به عضلات اسکلتی شما می باشد ولی در زمان ورزش این مقدار تا ۸۰ درصد هم افزایش می یابد. اگر با شکم پر ورزش کنید خون رسانی به اندام هایتان با سرعت کم تری انجام می شود زیرا بخشی از خون به دستگاه گوارش شما تعلق می گیرد. معمولا بعد از غذا خوردن ورزش کردن برایتان بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد شد زیرا دستگاه گوارش و عضلات اسکلتی بدن شما برای دریافت خون با هم جدال می کنند و در نتیجه شمال بیش تر خسته می شوید و حتی ممکن است ورزش را از نیمه رها کنید. ورزش با شکم پر می تواند مشکلاتی برایتان ایجاد کند و این مشکلات را در ادامه برایتان بررسی خواهیم کرد.

درد و گرفتگی

یکی از اولین مشکلاتی که بعد از ورزش با شکم پر برایتان ایجاد می شود درد و گرفتگی در میان تنه است. این درد و گرفتگی می تواند منجر به ایجاد حالت تهوع و استفراغ نیز شود و حتی در حالت شدید تر شما را دچار اسهال کند.

مشکلاتی که خوردن غذا قبل از ورزش برای بدن ایجاد می کند چیست؟

سوزش معده

سوزش معده معمولا زمانی برایتان ایجاد می شود که اختلالی در هضم کردن غذا ایجاد شود. زمانی که بدن در حال هضم کردن مواد غذایی می باشد اسید ترشح می کند و زمانی که با شکم پر ورزش می کنید این اسید معده وارد مری می شود و می تواند حالت بدی برایتان ایجاد کند. همین مشکل به ظاهر کوچک و ساده می تواند توانایی ورزش کردن را از شما بگیرد و باعث کاهش بازدهی بدن تان شود.

  •  آرون گروپس

تجزیه شدن ماهیچه ها

این عمل طی یک فرایند بسیار ساده صورت می گیرد. در واقع زمانی که بلافاصله بعد از غذا خوردن ورزش می کنید بدن هورمون آدرنالین ترشح می کند. این هورمون از تولید انسولین پیش گیری می کند و دیگر هورمونی در بدن نمی ماند تا بدن را وادار کند که مواد مغذی را ذخیره کند بنابراین ماهیچه هایتان آماده هستند تا تجزیه شوند و اسید چرب مصرف کنند.

بد تر شدن شرایط شوک آنافیلاکسی

اگر از مواد غذایی حساسیت زا استفاده کرده اید بهتر است بعد از هضم شدن آن ورزش کنید در غیر این صورت ممکن است شوک آنافیلاکسی با شدن بیش تری برایتان رخ بدهد. معمولا افرادی که دچار این شوک می شوند نشانه هایی مانند کهیر، سرفه های خشک، خس خس سینه و ورم در قسمت های مختلفی از بدن دارند.

آیا ورزش کردن با شکم پر درست است؟

مواد غذایی مناسب قبل از ورزش کردن

برخی از غذا ها مناسب بوده و می توانید قبل از ورزش کردن آنها را میل کنید. البته به خاطر داشته باشید که باید فاصله میان خوردن غذا تا ورزش کردن را رعایت کنید و این فاصله حداقل ۳ ساعت می باشد. مواد غذایی مناسبی که باید قبل از ورزش کردن از آن ها استفاده کنید شامل مواد پروتئینی و مواد کربوهیدرات دار می باشد.

مواد غذایی نا مناسب برای قبل از ورزش

یک سری دیگر از مواد غذایی وجود دارند که نباید آن ها را قبل از ورزش کردن میل کنید و خوردن ان ها می تواند برای ورزش شما مفید نبوده و تاثیرات منفی نیز داشته باشد. این مواد غذایی شامل سبزیجات پر فیبر، فست فود ها، غذا های چرب، ماست و شیر می باشد.

مواد غذایی نا مناسب که قبل از ورزش نباید آن ها را بخورید!

چه زمانی ورزش کنیم؟

یکی از سوالاتی که مطرح می شود این است که زمان مناسب ورزش کردن دقیقا چند ساعت بعد از خوردن غذا می باشد؟ این سوال بسیار ساده می باشد و بسیاری از متخصصان معتقد اند زمانی غذا می تواند به شما انرژی ورزش کردن بدهد که از خوردن آن سه ساعت گذشته باشد. در این صورت غذا به روده باریک و محلی که جذب مواد مغذی صورت می گیرد رسیده است و می تواند انرژی شما را برای یک ورزش خوب آماده کند. یادتان نرود که حتما بعد از ورزش های هوازی و انجام دادن تمرینات استقامتی یک وعده بسیار سبک زیر نظر مربی خود میل کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *