دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

مهمترین اشتباهات آرایش صورت که هر خانمی باید بداند

  • ندا خوشرو
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

در این بخش از آرایش صورت مجله آرگا انواع اشتباهات آرایش صورت را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد که امیدواریم با توجه به مطالب ذکر شده بتوانید برای حضور در مهمانی ها و مجالس مختلف میکاپی بی نظیر داشته باشید.

با آرایش شما می توانید روی ویژگی های مثبت ظاهرتان تاکید داشته باشید و عیب های موجود در اجزای صورت خود را تا حدودی بپوشانید ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که از انجام اشتباهات رایج در آرایش صورت باید خودداری نمایید زیرا ممکن است ظاهرتان نامطلوب به نظر برسد.

بررسی انواع اشتباهات آرایش صورت

میکاپ صورت تاثیر زیادی روی زیبایی و جذابیت ظاهری خانم ها دارد از این رو بهتر است شما برای میکاپ صورت تان حساسیت لازم را به خرج بدهید تا تغییراتی مثبت در ظاهرتان ایجاد شود.

اشتباهات رایج در آرایش صورت

چه اشتباهاتی را در زمان میکاپ صورت نباید مرتکب شویم ؟

اغلب خانم ها با ترفندهای مختلف میکاپ آشنایی ندارند و اگر شما نیز از این دسته از افراد می باشید بهتر است با مهم ترین ترفندهای آرایشی آشنا شوید تا بتوانید میکاپی بی نظیر داشته باشید. انواع اشتباهاتی که ممکن است که در زمان میکاپ صورت هر فردی انجام بدهد عبارتند از :

اشتباهات رایج در آرایش صورت

۱. زیاده روری در استفاده از کرم پودر

اغلب خانم ها تمایل دارند آرایشی مات داشته باشند از این رو به استفاده زیاد از کرم پودر روی می آورند همچنین اگر رنگ کرم پودر بدرستی انتخاب نشود و شما از مقدار زیادی کرم استفاده نمایید چین و چروک ها روی پوست تان بیشتر به نظر می رسد که برای جلوگیری از این مشکل باید از کرم پودر های غلیظ و سفت استفاده نکنید و کرم پودر خود را سبک و مایع انتخاب کنید.

 اشتباهات رایج در میکاپ

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

۲. استفاده زیاد از ریمل

توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از ریمل و پر نشان دادن مژه های پایینی باعث می شود تا نگاه شما بیش از حد معنی دار شود همچنین از طرف دیگر استفاده زیاد از ریمل باعث می شود تا توجه به سمت چین و چروک های دور چشم جلب شود و این نوع چروک ها هر چقدر هم جزئی باشند ریمل باعث می شود تا مشخص تر شوند.

انواع اشتباهات رایج در آرایش چشم ها

۳. انتخاب رژلب با رنگ اشتباه

اگر رنگ رژ لب به درستی انتخاب شود تغییراتی مثبت در ظاهر شما ایجاد می گردد از این رو بهتر است رنگ رژلب را با توجه به فرم لب ها و رنگ پوست تان انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که بهتر است از امتحان کردن رژلب های پر رنگ واهمه نداشته باشید همچنین اگر لب هایتان باریک است نباید از رژلب های رنگ تیره استفاده نمایید زیرا این رنگ ها باعث می شوند تا لب های شما باریک تر به نظر برسند.

اگر تمایل دارید لب هایتان پرتر به نظر برسند بهتر است خط لب را مقداری بالاتر و پایین تر از خط لب اصلی خود بکشید و علاوه بر این می توانید از رژلب رنگ روشن برای گریم لب هایتان استفاده نمایید.

اشتباه های رایج در آرایش صورت

۴. استفاده اشتباه از رنگ های تیره سایه

توجه داشته باشید سایه چشم تیره رنگ را نباید روی همه قسمت های پلک خود بزنید زیرا این کار باعث می شود تا سن شما بالاتر رود و بهترین روش این است که سایه را به گوشه های بیرونی چشمان خود بزنید.

۵. استفاده از خط تیره برای پلک پایینی

یکی دیگر از انواع اشتباهات در آرایش صورت کشیدن خط چشم تیره است زیرا این مدل خط چشم باعث می گردد تا چشم ها کوچک تر به نظر برسند از این رو بهتر است برای درشت تر به نظر رسیدن چشم هایتان از مداد چشم سفید استفاده نمایید تا چهره تان بازتر به نظر برسد.

اشتباهاتی در آرایش صورت

۶. استفاده از رژگونه روی برآمدگی گونه ها

از رژگونه های رنگ تیره استفاده نکنید و رنگ رژگونه خود را صورتی کمرنگ یا هلویی انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که رژگونه را باید به قسمت بالایی گونه هایتان بزنید به صورتی که خیلی نزدیک به بینی نباشد. استفاده از رژگونه با رنگ ملایم و طبیعی باعث می شود تا شما ظاهری جوان تر داشته باشید همچنین زدن رژگونه به استخوان گونه ها باعث می شود تا حالت لیفتینگ به این قسمت از چهره شما بخشیده شود.

اشتباهات رایج در آرایش گونه ها

۷. کشیدن خط چشم در قسمت داخلی پلک ها

هیچوقت قسمت داخلی مژه هایتان را خط چشم نکشید زیرا افرادی که در قسمت داخلی چشم هایشان خط چشم می کشند بیشتر در خطر ابتلا به عفونت می باشند.

۸. از سایه چشم براق استفاده نکنید.

سایه چشم های اکلیلی و براق باعث می شوند تا از زیبایی صورت شما کاسته شود و علاوه بر این سایه های اکلیلی چین و چروک های صورت را بیشتر نشان می دهند از این رو بهتر است از آن ها استفاده نکنید.

اشتباهاتی رایج در آرایش صورت

۹. از مداد چشم پر رنگ استفاده نکنید.

اگر از مداد چشم پر رنگ استفاده کنید چشم هایتان کوچک به نظر می رسد و علاوه بر این چین و چروک ها نیز بیشتر نمایان می شوند.

۱۰. استفاده از کانسیلر نامناسب

استفاده از کانسیلر نیازمند توجه زیادی می باشد و اگر شما از کانسیلر بدرستی استفاده نمایید چشم هایتان زیباتر به نظر می رسند. کانسیلر باید ۱ یا ۱.۵ درجه روشن تر از پوست صورت باشد تا دور چشم ها روشن تر شود همچنین بهتر است از کانسیلرهای کرم مانند استفاده نمایید زیرا رطوبت بیشتری دارند و به خوبی اطراف چشم ها را مرطوب می کنند.

۱۱. استفاده از کرم پودر ناهماهنگ با رنگ پوست

یکی دیگر از لوازم آرایش های مهم و موثر در زیبایی کرم پودر می باشد و شما می توانید برای پوشاندن نقص های کوچک پوست تان از کرم پودر استفاده نمایید همچنین بهتر است رنگ کرم پودر را به گونه ای انتخاب نمایید که با رنگ طبیعی پوست تان مطابقت و همخوانی داشته باشد و هارمونی لازم را با چهره شما داشته باشد همچنین نباید از کرم پودرهایی استفاده کنید که بیش از اندازه دارای پوشانندگی هستند زیرا چین و چروک پوست را بیشتر نشان می دهند و باعث می شوند تا چهره پیرتر به نظر برسد بنابراین بهتر است از کرم پودری سبک و لطیف استفاده نمایید تا پوست تان یکدست به نظر برسد.

استفاده از کانسیلر نامناسب

۱۲. آرایش نامناسب ابروها

توجه داشته باشید که برای آرایش ابرو ها باید به فرم آن ها توجه داشته باشید همچنین باید از مداد ابرو یا سایه ابرو متناسب با رنگ طبیعی ابروهای خود استفاده نمایید تا ظاهرتان جذاب تر به نظر برسد.

۱۳. کشیدن خط چشم خیلی کشیده و بلند

چشم های گربه ای همیشه زیبا هستند ولی بهتر است شما خط چشم تان را بیش از اندازه کشیده و دنباله دار نکشید. برای کشیدن خط چشم بهتر است یک خط را از گوشه داخلی تا گوشه خارجی چشم ها بکشید و زمانی که به گوشه خارجی چشم ها رسیدید باید این خط را تا حدود نیم سانت رو به بالا ادامه بدهید همچنین به این نکته توجه داشته باشید که هیچوقت نباید طول خط چشم از طول ابرو هایتان بیشتر شود.

اشتباهات در آرایش ابرو ها

نکاتی که در زمان آرایش صورت باید رعایت کنید.

  • توجه داشته باشید که نباید از رژگونه به مقدار زیادی استفاده کنید.
  • ریمل های رنگی و روشن به درد دختران نوجوان می خورند و بهتر است شما رنگ ریمل را با توجه به رده سنی خود انتخاب نمایید همچنین اگر تمایل دارید چشم هایی درشت و درخشان تر داشته باشید بهتر است از ریمل سورمه ای استفاده نمایید.
  • اگر تمایل دارید از ریمل رنگ روشن استفاده کنید بهتر است ابتدا ریمل مشکی به چشم های خود بزنید سپس در قسمت نوک مژه هایتان از ریمل رنگی استفاده نمایید تا چشم ها جلوه بهتری داشته باشد.

اشتباهات آرایش صورت زنانه و دخترانه

  • رنگ سایه و رنگ رژلب را باید به گونه ای انتخاب نمایید که با رنگ پوست تان مطابقت و همخوانی بیشتری داشته باشد تا جذابیت ظاهر شما تکمیل شود.
  • در صورت تمایل می توانید برای جذاب تر به نظر رسیدن چشم هایتان مژه های خود را فر دهید سپس از ریمل برای فرم دادن به مژه های خود استفاده کنید.
  • مژه مصنوعی را بیش از اندازه روی پلک هایتان قرار ندهید و اگر تمایل دارید از مژه مصنوعی استفاده کنید بهتر است مژه مصنوعی را سبک انتخاب کنید.

اشتباهاتی رایج در آرایش صورت

در این مطلب انواع اشتباهات رایج آرایش صورت را مورد بررسی قرار دادیم که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را برده باشید و اطلاعات لازم را در این زمینه بدست آورده باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *