دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش ثبت نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

با توجه به شیوع ویروس کرونا و از سویی ازدحام جمعیت در مراکز تعویض پلاک، سامانه نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک روی کار آمد. این سامانه با هدف الکترونیکی شدن خدمات، کاهش اتلاف وقت و مراجعات حضوری ایجاد شد. در این مطلب نحوه ثبت نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک آموزش داده می شود.

در شهرهای بزرگ و شلوغی مانند تهران برای تعویض پلاک باید ساعت های طولانی در صف انتظار ماند ولی با ایجاد سامانه نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک, این مشکل برطرف شده است. برای دانستن نحوه ثبت نوبت اینترنتی تعویض پلاک با این آموزش از آرگا همراه ما باشید.

آموزش نحوه ثبت نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک

یکی از معضلات در شهرهای شلوغ و پرجمعیت صف های طولانی و ساعت ها انتظار برای تعویض پلاک می باشد. مثلا در شهری مانند تهران افرادی که حداقل یک بار به مراکز تعویض پلاک مراجعه کرده باشند، چنین موضوعی را حتما تجربه کرده اند. اکنون با شیوع ویروس کرونا و ازدحام در این مراکز که جان کارمندان و مراجعین در معرض خطر است سامانه نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک راه اندازی شد تا با ارائه خدمات الکترونیک، از اتلاف وقت افراد بکاهد و بار مراجعات حضوری را کاهش دهد.

به این ترتیب متقاضیان می توانند بدون صرف تایم اضافه ای در تاریخ و ساعت مشخص شده به این مراکز مراجعه و با طی مراحل و فرایندهای اداری نسبت به تعویض پلاک خود اقدام نمایند. در ادامه با آموزش نحوه ثبت نوبت اینترنتی تعویض پلاک همراه ما باشید. برای ثبت نام لازم است به آدرس سامانه ثبت نوبت تعویض پلاک nobatdehi.epolice.ir مراجعه شود. نوبت دهی جهت تعویض پلاک تا چند روز کاری باز بوده و چنانچه ظرفیت خالی وجود داشته باشد همان روز امکان دریافت نوبت وجود دارد.

پیش از شروع آموزش لازم است شخص فروشنده و خریدار مدارک زیر را برای تعویض پلاک به همراه داشته باشند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز
  • مدارک شخص فروشنده:

اصل شناسنامه و کارت ملی، کارت خودرو ، بیمه نامه خودرو، سند مالکیت ثبت شده در دفتر اسناد، برگ سبز یا سند مالکیت یا برگه شناسایی خودرو، برگه عدم خلافی خودرو، کارت معاینه فنی معتبر، کارت عابر بانک جهت پرداخت هزینه خلافی از جمله مدارک لازم برای تعویض پلاک می باشد.

  • مدارک شخص خریدار:

اصل شناسنامه و کارت ملی، سند احراز محل سکونت، کارت عابر بانک برای پرداخت هزینه ها، قبض آب، برق یا گاز محل سکونتی که آدرس آن با آدرس سند احراز محل سکونت یکسان باشد.

نحوه ثبت نوبت اینترنتی تعویض پلاک

۱. برای شروع آموزش ابتدا به سایت نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک به آدرس nobatdehi.epolice.ir بروید.

۲. سپس از قسمت مشخص شده، اسم استان، شهر، خدمت مدنظر و نوع وسیله نقلیه تان را مشخص نموده و در ادامه روی کلید جستجو کلیک کنید.

صفحه ای شبیه تصویر زیر را خواهید دید. برای مشاهده مراکز تعویض پلاک مدنظران باید روی کلید نارنجی رنگ که روی آن عبارت «از نو» نوشته شده کلیک نمایید تا همه مراکز تعویض پلاک نشان داده شود.

۳. مرکز مدنظرتان را انتخاب و روی کلید دریافت نوبت کلیک کنید تا اطلاعات مربوط به مرکز مدنظر جهت دریافت نوبت تعویض پلاک برای شما نمایش داده شود.

۴. در بخش پایین تر صفحه نوع خدمت مدنظرتان را از موارد فهرست شده انتخاب نمایید.

۵. پس از انتخاب گزینه مدنظر در بخش پایین تر تقویمی نمایش داده می شود که می توان جهت دریافت نوبت برای تعویض پلاک از روزهای سبز مشخص شده، روز مدنظرتان را برگزینید.

۶. در ادامه به بخش پایین تر صفحه رفته و روی ساعت مورد نظرتان کلیک نمایید.

۷. با کلیک کردن روی ساعت مدنظر صفحه ای شبیه تصویر زیر گشوده می شود. چنانچه قبلا در سیستم ثبت نام کرده باشید می توانید با اسم کاربری (شماره تلفن همراه) و رمز عبورتان به سیستم وارد شوید و نوبت خود را ثبت کنید. در غیر این حالت، اول باید در سیستم ثبت نام نمایید.

۸. جهت عضویت در سامانه نوبت دهی مراکز تعویض پلاک روی کلید عضویت کلیک کرده و مشخصات مدنظر را وارد کنید.

۹. به سرعت ثبت نام شما صورت می گیرد و پیامکی حاوی انجام ثبت نام برای شما فرستاده خواهد شد.

۱۰. در ادامه نوع وسیله نقلیه خود و شماره پلاک آن را وارد سیستم نموده و به بخش پایین سایت بروید و از قسمت مشخص شده را تایید بزنید.

۱۱. در آخر روی کلید ثبت نوبت کلیک نموده تا نوبت شما ثبت گردد.

پس از ثبت نام پیامی حاوی این که ثبت نوبت تعویض پلاک با موفقیت صورت گرفته برای شما ارسال می شود. این پیامک را تا زمان ورود به مرکز تعویض پلاک ذخیره داشته باشید.

چند نکته:

  • پیش از رزرو نوبت اطمینان حاصل کنید که مدارک مورد نیاز به ویژه مدارک احراز سند محل سکونت شما تکمیل است.
  • در حال حاضر فقط یک نوبت برای هر متقاضی در مراکز مربوطه تعویض پلاک وجود دارد.
  • حداقل ۱۰ دقیقه پیش از زمان رزرو شده در مرکز حاضر شوید. چنانچه در زمان و تاریخ تعیین شده به مراکز تعویض پلاک مراجعه نکنید نوبت شما به طور خودکار توسط سامانه باطل می شود. و محدودیت هایی در رزرو نوبت های آتی ایجاد می گردد. از این رو در صورت منصرف شدن از مراجعه به مرکز تعویض پلاک، جهت استفاده از حداکثر ظرفیت مراکز و ارائه خدمات به دیگر متقاضیان بلافاصله نوبت خود را لغو و ابطال کنید.
  • همه اطلاعات ثبت شده در سامانه، زمان ورود به مرکز تعویض پلاک چک می شود و تنها به دارنده کارت ملی یا وکیل قانونی و خودرو با شماره پلاک ثبت شده در نوبت اجازه ورود می دهند.

در ادامه پس از دریافت نوبت تعویض پلاک با مراحلی که با مراجعه به مراکز تعویض پلاک باید طی کنید آشنا می شوید.

۱. با ورود به پارکینگ مرکز تعویض پلاک به شما قبض یا برگه کاغذی داده می شود که باید تا پایان آن را نزد خود نگه دارید. روی این قبض شماره نوبت و باجه ای که باید به آن جا مراجعه کنید مشخص شده است. در ضمن هنگام خروج باید این قبض را به متصدی نشان دهید تا اجازه خروج از مرکز را پیدا کنید.

۲. پس از دریافت قبض نوبت به مراجعه به باجه مشخص شده می رسد. طبق قبضی که در اختیار دارید در صف نوبت قرار می گیرید و با رسیدن نوبت شما باید مدارک خود را به باجه تحویل دهید.

۳. بعد از ارائه مدارک در ادامه به شما یک فرم بازدید فنی برای بررسی خودرو داده می شود.

۴. سپس خودرو را جهت بازدید فنی به کارشناس مرکز می سپارید. کارشناس پس از بررسی وسیله نقلیه اصالت آن را تایید و فرم مربوطه را تکمیل می کند. در این مرحله تایید اصالت خودرو صورت می گیرد.

۵. چنانچه جریمه های خودرو پرداخت نشده باشد باید گواهی مفاصا حساب را ارائه نمایید.

۶. در ادامه هزینه های پست، هوشمند سازی و …. در دستگاه کارتخوان باجه انجام شود.

۷. با مراجعه مجدد به غرفه یا باجه مذکور، تاییدیه ای جهت نقل و انتقال سند مالیکت خودرو به شما داده می شود. این مرحله تاییدیه نقل و انتقال سند را دریافت می کنید.

۸. سپس به محل فک پلاک خودرو مراجعه می کنید.

۹. در ادامه پلاک قدیمی باید به انبار تحویل شده و پلاک جدید را دریافت کنید.

۱۰. بعد نصب پلاک در محل نصب انجام می شود و در پایان قبض دریافت شده ابتدایی را ارائه و از مرکز خارج می شوید.

توجه داشته باشید که برای هزینه نقل و انتقال خودرو باید مبلغی را به خزانه داری کل نزد بانک مرکزی واریز نمایید. که در مرکز تعویض پلاک به شما هزینه را اعلام می دارند. و از آنجا که همه هزینه ها با کارتخوان پرداخت می شود از این رو بهتر است به جای پول نقد، کارت بانکی به همراه داشته باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *