دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

ایده های ساده، شیک و کم‌هزینه برای طراحی اتاق کودک

  • فرهاد هاشمی
  • ۳ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

آیا به دنبال تزئین اتاق خواب کودکان خود هستید، اما نمی خواهید بودجه‌ی زیادی هزینه کنید؟ ایده‌های طراحی دکوراسیون اتاق خواب همیشه گران نیستند، با کمی خلاقیت و استفاده از وسایل داخل در منزل و همچنین الهام از  ایده‌های عالی در این مقاله می‌توانید دکوراسیون اتاق کودک خود را با کمترین هزینه تزئین و به روزرسانی کنید.

ایده های ساده، شیک و کم‌هزینه برای طراحی اتاق کودک

نصب کاغذ دیواری روی یک دیوار

 به جای کاغذ دیواری کردن کل اتاق کودک خود، با یک چهارم هزینه می توانید یکی از دیوارها را کاغذ دیواری کنید. این یک ترفند مورد تأیید طراحان داخلی برای دکوراسیون اتاق کودک و بزرگسالان است. یک چاپ سرگرم کننده و گرافیکی برای ایجاد دیوار شاخص و خنثی نگه داشتن بقیه دیوارها انتخاب کنید.

کاغذ دیواری فقط سقف

برای کم کردن هزینه تنها سقف را کاغذ دیواری کنید. این ایده می‌تواند برای هر اتاق خواب مفید باشد، به ویژه برای اتاق کودکی که زیرشیروانی است بسیار مناسب است. این روش باعث خطای چشم می‌شود، معماری جالب را برجسته می‌کند و فضا را بزرگتر نشان می‌دهد.

 ترکیب رنگ‌ها را فراموش نکنید

به جای رنگ آمیزی کل اتاق به یک رنگ  چرا رنگ های متنوع را به کار نبرید؟ هم اگر به دنبال ظاهری زنده و شلوغ هستید از ترکیب رنگ‌های متضاد استفاده کنید. برای داشتن ظاهری ساده تر از طیف‌های مختلف یک رنگ استفاده کنید. برای دیوارهای خنثی، رنگ را با منسوجاتی مثل فرش اتاق کودک، پرده کودکانه وسایر بافت‌های نرم به اتاق اضافه کنید.

از مجموعه کتاب‌های خود حداکثر استفاده را ببرید

به جای ذخیره کتاب‌ها، آنها را در معرض دید همگان قرار دهید. این یک روش فوق العاده آسان برای پرکردن یک دیوار خالی بدون هزینه کردن  است. با نصب چند شلف دیواری ساده به راحتی می‌توانید یک کتابخانه‎ی زیبا برای اتاق خواب کودک طراحی کنید.

مبلمان قدیمی را رنگ کنید

با یک رنگ تازه، به مبلمان قدیمی خسته و قدیمی جان تازه ببخشید. ارزان تر از رنگ آمیزی یک اتاق کامل است، اما می‌تواند فضا را به شیوه‌ای مشابه پر انرژی کند. شما می‌توانید یک دراور، قفسه و یا میز پاتختی، تخت و کمد کودک و … را رنگ آمیزی کنید تا با رنگ بندی جدید تناسب داشته باشد. همچنین می‌توانید از برچسب یا استنسیل برای جلوه دادن بیشتر به آنها استفاده کنید.

ایده های ساده، شیک و کم‌هزینه برای طراحی اتاق کودک

قاب کردن نقشه

آیا به دنبال راهی مقرون به صرفه و در عین حال شخصی برای تزئین دیوار اتاق خواب هستید؟ سعی کنید در اینترنت یا فروشگاه های محلی به دنبال نقشه ای جالب از یک مکان دوست داشتنی باشید. به نقطه‌ای فکر کنید که برای فرزند یا خانواده شما جالب و مهم است.

نمایش هنر و کاردستی کودک

اگر نقشه به اندازه کافی جذاب به نظر نمی‌رسد، به جای آن سعی کنید از آثار هنری فرزند خود برای پرکردن یک دیوار خالی استفاده کنید. اگر می‌خواهید هر چند وقت یکبار نقاشی‌ها را به روزرسانی کنید، یک تخته چوب پنبه‌ای بزرگ آویزان کنید و یا نقاشی ها و کارهای مورد علاقه خود را برای یک راه حل دائمی بیشتر قاب کنید و آویزان کنید. کوچولوی شما از دیدن کارهای دستی خود لذت خواهد برد.

ایده های ساده، شیک و کم‌هزینه برای طراحی اتاق کودک

طراحی دیوار گالری

دیوارهای تزئین شده با دکوراسیون دیوار به سبک گالری همیشه محبوب هستند و بهترین قسمت این روند سرگرم‌کننده این است که با همه‌ی سبک‌های دکوراسیون مطابقت دارد و نیازی به هزینه زیادی ندارد. تک رنگ یا پر از رنگ، یک دیوار برجسته با عکس‌ها، تصاویر و پوسترهای قاب‌دار راهی عالی برای جلوه بخشیدن به اتاق خواب کودک است.

آویز دستی خود را بسازید

کمی هوس و هیجان به فضای اتاق کودک خود اضافه کنید و یک آویز دست ساز ایجاد کنید. آویزهای مدرن با اشکال سرگرم کننده، خطوط تمیز و رنگ‌های پررنگ در حال حاضر بسیار محبوب هستند. تنها چیزی که برای ساختن آن نیاز دارید یک حلقه گلدوزی، ریسمان و کاغذ رنگی است.

از یک طراحی ساده و مدرن استقبال کنید

هنگام تزئین اتاق خواب کودک خود، یک سبک طراحی را انتخاب کنید که با بودجه شما مطابقت داشته باشد. آیا علاقمند به گزینه‌ای هستید که شامل رویکرد مینمالیسیم باشد؟ به دنبال زیبایی شناسی مدرن یا اسکاندیناوی باشید. این سبک ها مبلمان ساده، دکوراسیون مینیمالیستی و کاربردی کلی را در بر می گیرند. همچنین برای زیباترشدن فضای اتاق کودک پیشنهاد ما به شما تزیین تخت‌خواب با تور و حریر به خصوص برای اتاق دختران است تا همان اتاق رویایی که همیشه دوست دارند را داشته باشند.

برای تزئین دیوارها از شابلون و استیکر استفاده کنید

یک دیوار ساده را با استنسیل و یا استیکرهای دیوار تزئین کنید. شما می توانید از شخصیت فیلم مورد علاقه فرزند خود استفاده کنید یا آن را با یک طرح ساده دیزاین کنید. استفاده از رنگ‌های مختلف نیز زیبایی بیشتری به آن می‌بخشد. با تغییر سلیقه‌ی کودک می‌توانید روی آن را نقاشی کرده و از شابلون‌های جدید استفاده کنید و یا استیکرها را برداشته و طرح جدید انتخاب کنید.

امیدواریم با استفاده از این ایده‌های ساده و ارزان بتوانید اتاق خواب کودک خود را با کمترین هزینه تزئین و به روزرسانی کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *