دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آنچه باید درباره مهاجرت از طریق تولد بدانیم؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۲ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

مهاجرت از طریق تولد فرزند یکی از شیوه های مهاجرتی در کشورهای دیگر است که می تواند شرایط مناسبی داشته باشد. این کشورها شامل کشورهای آرژانتین، آمریکا و کانادا می باشند شما باید هزینه کافی برای تولد فرزندان خود داشته باشید در این صورت می توانید تابعیت این کشورها را دریافت نمایید که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

یکی از شیوه های دریافت ویزای کشورهای مختلف دنیا مهاجرت از طریق تولد فرزند است در این میان کشورهای متعددی هستند که ویزا صادر می کنند به عنوان مثال آمریکا از جمله کشورهایی است که می توانید از طریق تولد فرزندتان اقامت این کشو را دریافت کنید در واقع تولد فرزند شما در یک کشور دیگر موجب می شود تا جزو اتباع آن کشور محسوب شود و والدین می توانند از طریق فرزند خود اقامت دریافت کنند.

وجود موقعیت های شغلی و تحصیلی مناسب در بسیاری از کشورهای اروپایی موجب شده تا بسیاری از افراد هزینه های تولد فرزند را در کشورهای اروپایی قبول کنند تا بتوانند از این طریق ویزای این کشو را دریافت نمایند و حق شهروندی داشته باشند همانطور که می دانید این شیوه دریافت ویزا نیز دارا  مشکلات خاص خود است و در این مقاله به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. در این میان برخی از کشورها برای دریافت ویزا و اقامت پر طرفدارتر هستند آمریکا، آرژانیتن و کانادا از جمله مهمترین این کشورها هستند و متقاضیان دارند اما چگونه می توان چنین ویزای دریافت کرد و دارای چه شرایطی است؟

مهاجرت از طریق تولد چگونه ممکن است؟

همانطور که می دانید افراد از مهاجرت کردن اهداف گوناگونی دارند برخی برای تحصیل برخی برای کار و … مهاجرت می کنند و باید بدانید که برای دریافت ویزای یک کشور راه های مختلفی وجود دارد در این میان افرادی که دارای دارایی بیشتری هستند می توانند راحت تر مهاجرت کنند آن ها با پرداخت هزینه تولد نوزاد خود در کشور مورد نظر می توانند به راحتی تابعیت ان را دریافت کنند. از سویی آن ها می توانند از شیوه سرمایه گذاری کردن در بخش های مختلف این کار را انجام و ویزای خود را دریافت کنند برای این مهاجرت ها شرایط خاصی وجود دارد و هر یک از کشورها دارای شرایط خاص خود می باشند.

تولد فرزند و مهاجرت

شرایط:

تولد فرزند در یک کشور دیگر و دریافت ویزا از سوی آن کشور دارای شرایطی است این شیوه برای همه مناسب نیست زیرا در برخی از کشورها فقط پاسپورت به نوزاد متولد شده تعلق می گیرد و تعداد کشورهایی با شرایط مساعد بسیار کم است برخی از کشورها این شرایط را دارند که پاسپورت و ویزا به والدینی داده می شود که حداقل یکی از والدین دارای ویزا و پاسپورت آن کشور باشد و ملیت کشور را داشته باشند برخی از کشورها نیز بدون هیچ قید و شرطی ویزا می دهند و تنها نکته مهم تولد فرزند در کشور مقصد است. شما بعد از تولد نوزاد خود در کشور مورد نظر باید مراحل اداری را طی کنید تکمیل کردن فرم های مربوطه، و دریافت ویزا برای نوزاد از مهمترین گام های دریافت ویزا هستند اما در سال های اخیر نشان داده شده است که این قوانین شکل سخت گیرانه تری به خود گرفته اند.

دریافت تابعیت با تولد فرزند

کشورهایی که اقامت می دهند:

تنها کشورهایی حق اقامت می دهند که تابع اصل خاک هستند این کشورها بدون اینکه نیاز به ملیت والدین باشد و تنها از طریق تولد فرزند اجازه مهاجرت می دهند طبق آمارها این کشورها ۱۹۴ کشور هستند ۳۰ کشور در این میان تابعیت خاک را می پذیرند از مهم ترین این کشورها می توان به ونزوئلا، آمریکا، مکزیک، اروگوئه، تووالو، سنت لوسیا، فیجی، بولوی، پاناما، آرژانتین، برزیل، اکوادور، پرو اشاره کرد که اصل خاک را قبول دارند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

کانادا:

این کشور نیز شرایط مساعدی در این زمینه دارد و یکی از کشورهای پرطرفدار در این زمینه است برای مهاجرت به این کشور شیوه های مختلفی وجود دارد و شما می توانید با تابعیت فرزند اقامت این کشور را دریافت نمایید این کشور نیز بدون ملیت والدین حق شهروندی می دهد صدور پاسپورت برای این کشور دارای هزینه های بالایی است اما برخی از خدمات پزشکی در این کشور دارای بیمه است و تحت پوشش بیمه قرار می گیرد از مزایای مهاجرت به این کشور می توان به تحصیل رایگان و دریافت پاسپورت رایگان دیگر کشورها اشاره کرد. در راهنمای سفر به کانادا می توانید اطلاعات بیشتری را در این زمینه کسب کنید.

ویزا با تولد فرزند

آمریکا:

این کشور دارای شرایط عالی برای مهاجرت کردن است امکانات شغلی و تحصیلی مناسب در این کشور موجب شده است تا هر ساله افراد زیادی تقاضای مهاجرت به این کشور را داشته باشند در این کشور تنوع نژادی نیز بسیار بالا است اما یکی از شیوه هایی که برای مهاجرت به این کشور کم هزینه است مهاجرت از طریق تولد است والدین با تولد فرزند خود در این کشور می توانند اقامت خود را دریافت کنند اما در سال های اخیر برخی از سیاست های دولت موجب شده است تا پذیرش در این کشور با مشکلاتی مواجه شود و تحقیقات نشان می دهد که گردشگری زایمان در کالیفرنیا به بیشترین حد رسیده است.

آرژانتین:

این کشور پهناور دارای کیفیت و سطح مناسب زندگی است هزینه های اقامت و زندگی در این کشور مقرون به صرفه است این کشور در میان کشورهای مهاجرپذیر از کیفیت بالایی برخوردار است و طرفداران زیادی دارد این کشور نیز دارای اصل خاک است و کودکانی که در این کشور به دنیا می آیند نیازی به تابعیت والدینشان وجود ندارد و می توانند حق شهروندی در این کشور داشته باشند افراد با دو سال زندگی در این کشور می توانند تابعیت و اقامت آن را دریافت نمایند. سفر به آرژانتین نیز می تواند شما را در موقعیت مناسبی قرار دهد و می توانید از طریق سفر زایمان ویزای این کشور را دریافت کنید.

مهاجرت از طریق تولد فرزند

مکزیک:

مهاجرت از طریق تولد فرزند در این کشور نیز امکان پذیر است این کشور نیز دارای حق تابعیت می باشد این کشور هزینه های زندگی پایینی دارد و به همین دلیل یکی از کشورهای مناسب برای مهاجرت می باشد شما می توانید برای مهاجرت دائم سفرهای کوتاه مدتی به این کشور داشته باشید برای اقامت در این کشور نیازی به اینکه یکی از والدین تابعیت و ملیت این کشور را داشته باشد نیست.

افرادی که خواهان دریافت این نوع از ویزا هستند باید با تولد فرزند خود در کشور مقصد کارهای اداری آن را انجام دهند به طور کلی این شیوه مهاجرتی تنها با داشتن پول کافی برای تولد فرزند در کشور مورد نظر می تواند امکان پذیر باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *