دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

میدان سرخ مسکو و آشنایی با این جاذبه گردشگری

  • سمیه نیک فرجام
  • ۶ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

میدان سرخ مسکو یکی از مهم ترین بناهای تاریخی در این شهر است این میدان به عنوان یکی از مهم ترین نمادهای کشور روسیه شناخته می شود و رخدادهای تاریخی زیادی را از سر گذرانده است. این میدان دارای معماری ویژه ای است و از بخش های مختلفی تشکیل شده است که شامل کلیسا، فروشگاه و … می باشد.

میدان سرخ مسکو از مهم ترین نمادهای تاریخی و فرهنگی در کشور روسیه است میدانی که در طی تاریخ رویدادها و اتفاقات مهمی را از سر گذرانده است این میدان تاریخی در قلب مسکو، پایتخت کشور روسیه واقع شده است و یکی از مهم ترین دیدنی های این شهر در طی تاریخ محسوب می شود. هیچ مسافری تا کنون بدون بازدید از این بنا از مسکو خارج نشده است این بنا که به عنوان یادبود شهر شناخته می شود در تاریخ قدمتی صد ساله دارد. اما جذابیت های این میدان برای گردشگران در چیست؟ بهتر است بدانید که این میدان یک میدان معمولی نیست بلکه بنایی با مجموعه ای از جذابیت های تاریخی است این میدان از کلیسا، برج، دیوارهای حفاظتی، بارو، قبرستان، موزه و آرامگاه و فروشگاه تشکیل شده است به همین دلیل است که از سوی گردشگران مورد توجه قرار می گیرد این بنا از ساختمان هایی با معماری های ویژه تشکیل شده است در قرن ۱۵ تا ۲۰ این میدان محلی برای متحد شدن ساختمان های پیرامونی بوده است به همین دلیل است که دسته ای واحد از معماری های گوناگون در آن مشاهده می کنید این بنا دارای جذابیت های بسیاری است که در این بخش با آن ها آشنا می شوید.

میدان سرخ مسکو را بشناسید:

این میدان علاوه بر جذابیت های فرهنگی و تاریخی خود از زیبایی های دیگری برخوردار است زندگی مردمان این منطقه به نوعی با این میدان پیوند می خورد زیرا که بسیاری از جشن ها و جشنواره های ملی در این میدان برگزار می شود همچنین شما سالانه شاهد فستیوال های گوناگونی در این منطقه هستید که از جذابیت های زیادی برای گردشگران برخوردار می باشند. جشن های خیابانی نیز در این میدان طرفداران زیادی دارند و تعداد زیادی از مردم برای دیدن این جشن ها در اطراف این میدان جمع می شوند. در فصل زمستان نیز جشن های مختلفی در این منطقه برگزار می شود پیست اسکی روی یخ یکی از تفریحات مهیج زمستانی است که می توانید از آن ها لذت ببرید گاهی اوقات رژه های سالانه در روزهای خاصی از سال  در این میدان برگزار می شود این رژه ها متعلق به دوران جنگ جهانی و یادبود آن دوران است. این بنا از مهم ترین مکان های دیدنی در مسکو است که می توانید از زیبایی های آن ها دیدن نمایید و اطلاعات زیادی کسب کنید.

میدان مسکو

آشنایی با تاریخچه میدان:

میدان سرخ مسکو از  میدان های تاریخی دنیا است که از پیشینه تاریخی قدرتمندی برخوردار می باشد همانطور که می دانید ساخت این شهر مدت زمان زیادی به طول انجامیده است دیوارهای کرملین بخش هایی از شهر مسکو هستند که در این شهر وجود دارند در اواخر قرن ۱۵ ساخت دیوارهای کرملین و بازارهایی که در اطراف آن هستند انجام شد اما با یک آتش سوزی بزرگ برخی از فروشگاه های چوبی تخریب شدند و این میدان و فروشگاه های آن به یک مخروبه سوخته تبدیل شدند از این رو مردمان روسیه آن را محل سوخته نیز می دانند. در این منطقه سه خیابان وجود دارد که به دروازه های کرملین منتهی می شود.

در قرن ۱۶ کلیسایی که در این منطقه ساخته شد به کلیسای شفاعت شهرت داشت نام این کلیسا کلیسا جامع سنت باسیل است این کلیسا که در بخش شمالی رودخانه بنا شده است این کلیسا که در اطراف ان مراکز خرید و تجارت وجود دارد برجی که در بالای این دروازه ساخته شده است از زیبایی و شهرت زیادی برخوردار است. این میدان برای گردشگران به قدری دارای جذابیت است که می تواند توجه گردشگران را به خود جلب کند همچنین مردمان این منطقه نیز از این میدان استقبال می کنند.

میدان سرخ مسکو

حاکمان شوروی این میدان را به عنوان یکی از مراکز رژه نظامی انتخاب کرده اند و رژه های مهمی در این محله انجام شده است که جبهه مهمی دارد. در خلال جنگ های سرد در این منطقه نیز اتفاقات و رویدادهای مهمی صورت گرفته است امروزه این میدان به یکی از مکان های دیدنی مسکو تبدیل شده است و خالی از وسیله نقلیه است. بسیاری از بازدیدکنندگان در این میدان به عکاسی مشغول می شوند و تصاویر زیبایی از آن را ثبت می کنند.

  •  آرون گروپس

میدان سرخ مسکو محل برگزاری بسیاری از عروسی ها و جشن ها می باشد در زمان شب مناظر این منطقه بسیار دیدنی تر است و شما می توانید چشم اندازهای زیباتری از آن را مشاهده کنید در شب می توانید نمایی زیبا و دیدنی از برج های این منطقه را مشاهده کنید برج های کرملین با گنبدهای زیبا و کلیسای سنت بلسیا یکی از مهم ترین جذابیت هایی هستند که شما در شب از چشم اندازهای آن دیدن خواهید کرد. این نما در آسمان تاریک بسیار دیدنی تر است این مناظر خارق العاده می تواند توجه شما را به سوی خود جلب کند و شما می توانید از چنین مناظری از نزدیک دیدن کنید.

کلیسای سرخ مسکو

دیدنی های مسکو:

مسکو علاوه بر این میدان از جذابیت های دیگری نیز برخوردار می باشد که برای شما جذابیت زیادی خواهد داشت این شهر که به عنوان پایتخت رسمی روسیه شناخته می شود یکی از شهرهای تاریخی با اهمیت است و می تواند جذابیت های زیادی برای شما علاقه مندان داشته باشد این شهر زیبایی های زیادی را در خود جای داده است. گالری ترتیاکوف که یکی از گالری های مشهور در این شهر است یک موزه هنر و تاریخ مشهور است این گالری کلکسیونی ارزشمند از هنر و تاریخ است و شما می توانید از آن بازدید کنید. از دیگر مکان های دیدنی مسکو که باید از آن دیدن کنید می توان به کیلومتر صفر مسکو، تئاتر بولشوی، میدان مانژ، خیابان آربات اشاره کرد هر یک از این جاذبه ها می تواند از سوی علاقه مندان مورد توجه باشد.

میدان تاریخی مسکو

آسمان نمای مسکو یکی از مهم ترین زیبایی های این شهر است که از جذابیت های زیادی برخوردار است این آسمان نما منظره ای خیره کننده دارد و شما با بازدید از آن می توانید با بخش مهمی از نجوم نیز آشنا شوید و اگر به ان علاقه مند هستید توصیه می کنیم این تجربه منحصر به فرد را از دست ندهید و تجربه یک نجوم داشته باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *