دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

دروازه براندنبورگ برلین آلمان با معماری شگفت انگیز و زیبا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

دروازه براندنبورگ برلین یکی از دروازه های تاریخی ارزشمند در کشور آلمان می باشد. این دروازه در شهر برلین واقع شده و به دلیل وقایع تاریخی ارزشمندی که از سر گذرانده است از جمله جاذبه های تاریخی معروف این شهر محسوب می شود. یکی از جذابیت های این بنا، نقش برجسته های آن و ارابه های نماد صلحی است که بر روی آن قرار دارد.

دروازه براندنبورگ برلین یکی از دروازه های تاریخی است که در قرن ۱۸ ساخته شده است این بنا نمادی از صلح است و یکی از معروف ترین بناها و مکان های دیدنی برلین می باشد در طول جنگ های سرد در این منطقه برلین به دو قمست تقسیم شده است و این دروازه نیز محلی برای تقسیم شهر بوده است زمانی که این دیوار در سال ۱۹۸۹ خراب شد تبدیل به یکی از مهمترین نمادهای برلین شد و مجدد به یکپارچگی رسید.

این دروازه در تقاطع خیابان ابرت و لیندن واقع شده است این دروازه تنها دروازه ای است که شهر را احاطه کرده است و بسیار قدیمی و تاریخی می باشد تاریخچه این دروازه بسیار قدیمی است و از ارزش بسیار بالایی برخوردار است شما در این بخش می توانید با جذابیت های زیادی از این دروازه تاریخی آشنا شوید. این دروازه به دستور امپراتور ویلیام دوم بنا شده است و جایگزینی برای دروازه قدیمی بوده است. یکی از ویژگی های بارز در این بنا نوع معماری آن است که مشاهده می کنید و می تواند جالب توجه هر فردی باشد این بنا به شکل دروازه های جدید بنا شده است.

دروازه براندنبورگ برلین را بشناسید:

همانطور که اشاره کردیم این دروازه یکی از بناهای قدیمی رد شهر برلین است و به عنوان نماد صلح در این شهر شناخته می شود در این منطقه رویدادهای تاریخی زیادی اتفاق افتاده است و به نوعی این بنا را تبدیل به تاریخچه برلین کرده است. این بنا یک اثر تاریخی مشهور است و در طی تاریخ اهمیت زیادی داشته است به ویژه در زمان جنگ این بنا آسیب های زیادی را تحمل کرده است. معرفی دیدنی های آلمان از جذابیت های زیادی برای گردشگران برخوردار است زیرا این کشور از اهمیت تاریخی بالایی برخوردار است و جذابیت های زیادی برای گردشگران دارد از جمله شهر برلین که یکی از شهرهای تاریخی در این کشور است می تواند مکان مناسبی برای ماجراجویی های شما باشد.

دروازه برلین

در طی جنگ های سرد برلین به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شده است این دروازه که در نزدیکی برلین واقع شده است مرز میان برلین شرقی و غربی است و در واقع شهر از این قسمت گسسته می شود این دیوار در سال ۱۹۸۹ تخریب شده است و تبدیل به یکی از نمادهای برلین شده است قرار گرفتن این دروازه در تقاطع خیابان ابرت و لیندن موجب شده تا دروازه به بخش های مختلفی از شهر راه داشته باشد.

این دروازه بخشی از دیواری بوده است که برلین را احاطه کرده است و به عنوان یک ورودی اصلی شهر شناخته می شده است این دروازه به عنوان تنها دروازه ای شناخته می شود که بخشی باقی مانده از دیوار قدیمی شهر است.

دروازه براندنبورگ برلین

  •  آرون گروپس

تاریخچه ساخت دروازه:

این دروازه تاریخی به دستور ویلیام دوم بنا شده است و جایگزین یکی از دروازه های قدیمی شده است معمار این بنا نیز کارل گوتهارد یکی از طراحان مطرح بوده است طول این دروازه ۲۸ متر و عرض آن ۶۵.۵ متر بوده است نام این دروازه نیز دروازه صلح است و همانطور که اشاره شد به عنوان دروازه صلح و نماد برلین شناخته می شود. این نماد در طی سلطنت فردریک کبیر نامگذاری شده است در واقع ساخت این بنا در سال ۱۷۷۸ انجام شده است و این بنا در سال ۱۷۹۱ افتتاح گشته است تزئینات این بنا نیز ۴ سال دیگر به طول انجامیده است تزییناتی که در این بنا می بینید شامل نقش های زینتی هستند این نقش برجسته ها بخش های مهمی از داستان های اساطیری را به نمایش گذاشته اند.

آشنایی با بنا:

همانطور که می دانید این دروازه دارای پنج مسیر است بخش های مرکزی و بزرگ ترین مسیرهایی که متعلق به خاندان سلطنتی است معابر مجاور آن نیز برای تردد اشراف زاده هایی است که در این منطقه سکونت داشته اند.

دروازه براندنبورگ برلین دارای جذابیت های دیگری نیز می باشد این بنا امروزه پیشرفت هایی داشته است و بخش های متعددی به اطراف آن اضافه شده اند ارابه هایی که در بالای این بنا قرار گرفته اند ارابه های برنز پیروزی هستند و در بالای پل واقع شده است این ارابه ها در سال ۱۷۹۳ به وسیله مجسمه ساز معروف آلمانی ساخته شده اند یوهان گوتفرند شادو یک معمار و مجسمه ساز معروف است که با توانایی و مهارت خود توانسته این مجسمه و ارابه های آن را بسازد.

دیدنی های دروازه براندنبورگ

این ارابه ها شامل ۴ اسب می شود که به وسیله یک الهه بالدار رانده می شود این الهه نماد صلح است در سال ۱۸۰۶ شهر برلین توسط اشغالگران فرانسوی احاطه شد این ارابه ها به دستور ناپلئون به پاریس برده شد و بعد از آن با شکست ناپلئون در جنگ واترلو دوباره این ارابه را به شهر بازگرداندند. عقاب و صلیبی که در این بنا می بینید بعد از این واقعه به آن اضافه شده است میدان و دروازه ای که در نزدیکی این ارابه ها بود نیز تغییر نام داد.

دیوار برلین:

یکی دیگر از دیدنی های برلین دیواری است که این شهر را احاطه کرده است شما برای اینکه مکان های دیدنی برلین را بهتر بشناسید می توانید از این دیوار نیز دیدن کنید این دیوار اطلاعات تاریخی ارزشمندی را درباره این منطقه در اختیار شما قرار می دهد. در سال ۱۹۶۱ بعد از ساخت دیوار برلین دروازه براندنبورگ بسته شده و میدان اطراف آن نیز به یک میدانی تبدیل شد که هیچ ترددی در آن وجود نداشت این دروازه بعدها به عنوان نماد جدایی شناخته شد با تخریب دیوار برلین در سال ۱۹۸۹ مجددا دروازه را بازگشایی کردند و مرمت و بازسازی آن نیز در سال های ۲۰۰۲ انجام شده است.

نمای دروازه براندنبورگ

اکنون دروازه براندنبورگ برلین یکی از مکان های دیدنی کشور آلمان شناخته می شود که جذابیت های تاریخی زیادی دارد و به دلیل وقایع تاریخی ارزشمندی که از سر گذرانده است می تواند اهمیت داشته باشد. شما با بازدید از این بنا و جاذبه هایی که در اطراف آن وجود دارد می تواند اطلاعات تاریخی و گردشگری زیادی را درباره این مناطق کسب کنید. همانطور که می دانید شهر برلین یکی از شهرهای توریستی در کشور آلمان است این شهر دارای جذابیت های بسیار زیادی است و شما می توانید در سفر خود به این شهر از جاذبه های دیگری نیز دیدن نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *