دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بررسی هندزفری هایلو t15 و قابلیت های فنی آن

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

هندزفری هایلو t15 با طراحی ارگونومیک و قابلیت هایی مانند سیستم ویژه حذف نویز، بلوتوث ۵، Zero Latency تجربه عالی از گوش دادن به موسیقی و مکالمه بی دردسر را برای شما فراهم می آورد. با بررسی این هندزفری همراه ما باشید تا با دیگر امکانات آن آشنا شوید.

هندزفری زیبا و با کیفیت هایلو t15 علاوه بر قابلیت های متعددی که با خود همراه کرده با قیمت اقتصادی نیز ارائه می شود. هایلو برای طراحی این هندزفری از بدن شاهین الگوبرداری نموده از این رو در برخی فروشگاه ها با اسم هایلو falcon دیده می شود. در مقالات گذشته هندزفری هایلو t19 را بررسی کردیم. در ادامه به بررسی هندزفری هایلو t15 می پردازیم.

آشنایی و بررسی هندزفری هایلو t15

برای داشتن یک تجربه عالی از گوش دادن به موسیقی و یا یک مکالمه بی دردسر پیشنهاد می کنیم هندزفری بلوتوثی شیائومی هایلو t15 را در صدر انتخاب های خود قرار دهید. هایلو در طراحی این هندزفری از بدن شاهین الگو برداری نموده از این رو ممکن است در برخی فروشگاه ها آن را با اسم هایلو falcon ببینید. این هندزفری کنترل لمسی هوشمند دارد که عملکرد آن ساده و راحت بوده و به خاطر وزن ۳.۷ گرمی استفاده از آن خیلی خوشایند می باشد و داخل گوش پایدار می ماند.

از مزایای رقابتی این هندزفری می توان به طراحی ارگونومیک، پشتیبانی از بلوتوث ۵، سیستم ویژه حذف نویز و برخورداری از قابلیت Zero Latency اشاره کرد. این هندزفری زیبا و با کیفیت علاوه بر امکانات جانبی فراوان با قیمت اقتصادی و مناسبی هم ارائه می شود. در ادامه با بررسی هایلو t15 با این هندزفری بیشتر آشنا می شوید.

طراحی سبک و مقاوم

با توجه به بررسی ها می توان گفت که هندزفری هایلو t15 از ساختاری کاملا ارگونومیک بهره می برد که به آسانی در گوشی جای می گیرد. ساختار نرم و جنس این ایرفون ها طوری است که در طولانی مدت موجب آزار شما نشده و تجربه دلپذیری از شنیدن موسیقی و یا مکالمه را در اختیار کاربر می گذارد. جالبتر این که وزن هر یک از هندزفری ها فقط ۳.۷ گرم است و این موضوع سبب می شود که حتی حضور آن ها در گوش هم حس نشود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

خوشبختانه هایلو t15 از استاندارد IPX5 بهره می برد و بنابراین در برابر نفوذ گرد و غبار ، عرق و همچنین قطرات باران مقاوم است. به این ترتیب به آسانی می توانید حتی هنگام ورزش از این هندزفری دوست داشتنی بهره بگیرید. همانطور که پیشتر اشاره شد در طراحی هندزفری هایلو t15 از پرنده شاهین الگو گرفته شده از این رو ظاهر این هندزفری منحصر به فرد است. از نظر زیبایی چیزی کم ندارد و ارگونومی جالب آن، بسیار جلب توجه می کند.

ایربادهای هایلو t15 به خوبی درون گوش ثابت شده و در بدنه آن ها ساقه مشاهده نمی شود. ضمنا بالشتک های سیلیکونی مانع از ورود صدای اضافی به داخل گوش می شوند. بررسی سیلیکون ها نشان داد که به خوبی منعطف هستند و با مواد اولیه مرغوب در اثر تعریق بدن حساسیت پوستی به دنبال ندارند. درون پکیج سه اندازه سیلیکون حضور دارد تا مطابق با سایز گوش خود سیلیکون را روی ایربادها نصب کنید.

به طور کلی اگر قرار است ساعت زیادی از روز را با هندزفری هایلو t15 سپری کنید طراحی ارگونومیک (In- ear) و وزن ۳.۷ گرمی ایرفون ها به گوش آزار نمی رساند و سطح خارجی آن دارای مازول لمسی می باشد تا بعضی دستورات پرکاربرد نظیر مدیریت موسیقی یا پاسخ/رد تماس بدون مراجعه به گوشی انجام شود.

عملکرد و اتصالات

بررسی ها نشان می دهد هندزفری هایلو t15 از جدیدترین چیپست ها بهره می برد و دو چیپست مستقل در هر یک از گوشی های این هندزفری در نظر گرفته شده است. به این ترتیب این هندزفری به صورت مستقل به بلوتوث وصل شده که بنابراین می توان از هر یک از گوشی ها به حالت مونو (تک گوش ) یا استریو (دو گوش) استفاده کرد. در هنگام سوییچ بین گوشی ها هیچگونه قطع و وصلی ایجاد نمی شود و بدون نگرانی می توانید بسته به موقعییتان بین یکی از حالت های مونو و استریو خیلی سریع جابجا بشوید.

به عبارت دیگر در آخرین نسخه ایرفون هایلو قابلیتی به عنوان master-slave switch وجود دارد که توسط آن هر دو ایرفون با یکدیگر هماهنگ شده و می توان بین آن ها سوییچ کرد. به بیان ساده تر در هر لحظه می توان فقط از یک ایرفون استفاده کرد یا از هر دو ایرفون بهره برد و به پخش صدای موسیقی در حالت استریو پرداخت. بعد از اولین اتصال هندزفری هایلو t15 با دستگاه شما در دفعات بعد این هدفون به شکا خودکار به آن متصل می شود و برای این کار فقط نیاز است ایرفون را از جعبه آن بیرون بیاورید. جهت قطع اتصال هم یا ایرفون را طولانی مدت لمس کنید تا خاموش شود یا آن را درون کیس قرار دهید.

اتصال ایربادها به گوشی همراه خیلی آسان و راحت بوده به این نحو که برای اتصال باید ایربادها را از دورن جعبه شارژ خارج کرده تا بقیه کار توسط هندزفری انجام شود. برای قطع اتصال و شارژ هم باید آن ها را درون کیس شارژ جای دهید. پنل لمسی هندزفری هایلو t15 دارای یک سنسور حساس برای اجرای دستورات کاربر بوده و این کلید لمسی چند منظوره(MFB) این امکان را فراهم می آورد تا کارهایی مانند پخش/مکث موزیک، پاسخ/ رد تماس و … بدون کمترین فشاری اجرا شود. حالا همه چیز زیر نوک انگشتان شما است. در ضمن این هندزفری سنسور مادون قرمز ندارد.

سیستم نویز کنسلینگ (DSP)

نوع کدک رمزگذاری صوتی در این هندزفری AAC می باشد که همراه با بیو دیافراگم ۶ میلی متری، صدایی ا کیفیت فوق العاده در همه دامنه های فرکانسی تولید می کند. دیافراگم ۶ میلی متری در ارائه مراحل صوتی لایه ای، نازک و انعطاف پذیر می باشد و این احتیاج کاربر را در بیشتر ژانرهای موسیقی مانند کلاسیک و راک به خوبی مرتفع می سازد.

در یک هندزفری بلوتوثی فاق فناوری لغو نویز به هیچ وجه مکالمه شفافی انتظار نمی رود اما در بررسی ها مشخص شد هندزفری هایلو t15 با تجهیز شدن به سیستم لغو نویز یا نویز کنسلینگ (DSP) خیال کاربر را از لحاظ مکالمه شفاف و بدون نویز آسان کرده است. دیگر نگران نویزهای ناخواسته هنگام مکالمه نباشید و از کیفیت تماسی در حد تماس چهره به چهره لذت ببرید.

بلوتوث نسل ۵.۰

با توجه به بررسی ها باید گفت تقریبا بیشتر هدفون های نسل جدید به بلوتوث نسل ۵ مجهز هستند و هندزفری هایلو t15 از این قاعده مستثنی نیست. چیپست بلوتوث نسخه ۵ نسبت به نسخه های قدیمی با دستگاه های متعددی سازگار است. توسط این چیپست سرعت انتقال داده ها تا ۸ برابر بیشتر شده و انتقال داده ها بین هندزفری و دستگاه گیرنده به سرعت انجام می گیرد. شعاع عملکرد این نسخه از بلوتوث تا فاصله ۱۰ متر هم بدون مانع است. در ضمن نکته قابل توجه در استفاده از این هدفون ها این است که اگر دستگاه گیرنده دارای این نسخه بلوتوث نباشد در انتقال صدا اندکی تاخیر ایجاد می شود.

به طور کلی هندزفری هایلو t15 با تجهیز به چیپست بلوتوث ۵.۰ در کوتاه ترین زمان به دستگاه کاربر متصل می شود. توسط این هندزفری می توان به لپ تاپ، موبایل و حتی کامپیوتر وصل شد و از آن به عنوان خروجی صدا بهره برد. به لطف بلوتوث نسخه ۵ کیفیت ارتباط خیلی بهتر شده و تاخیر صدا به طرز محسوسی کاهش پیدا کرده است. و همانطور که پیشتر اشاره شد هندزفری هایلو t15 به میکروفون و قابلیت پخش صدای استریو مجهز است به این ترتیب می توان از این ایرباد حتی برای اجرای بازی های آنلاین هم بهره برد.

تجهیز به حالت گیمینگ

هنگام گیمینگ به ویژه بازی های با گرافیک بالا اخیر و عدم هماهنگی بین صدا و تصویر بسیار آزار دهنده خواهد بود. این مشکل توان مانوردهی و واکنش سریع در برابر اتفاقات بازی را از کاربر سلب کرده و موجب عقب ماندن از رقبا می شود. اما خوشبختانه در بررسی ها مشخص شد هندزفری هایلو t15 با بکارگیری حالت گیمینگ این مشکل را مرتفع نموده است.

حالت گیمینگ تاخیر صدا را به طرز چشمگیری تا ۶۰ درصد کاهش می دهد. با سه بار کلیک روی کلید سمت راست حالت گیمینگ برای شما فعال می شود و اکنون یک گام از رقبا جلوتر خواهید بود. نکته منفی در مورد هندزفری هایلو t15 همه جانبه نبودن آن است. با توجه به تجربه کاربران مشاهده  فیلم با این هندزفری در گوشی آیفون چندان خوشایند نیست. در سیستم عامل ios میان صدا و تصویر اندکی تاخیر وجود دارد ولی خوشبختانه در اندروید همه چیز مرتب است.

قابل ذکر است هندزفری هایلو t15 فاقد اپلیکیشن مخصوص خودش است ولی از اپلیکیشن عمومی هایلو در این هندزفری هم برای گوشی های اندرویدی می توان بهره برد. از طریق این برنامه امکان کنترل های سفارشی مانند جستجوی موقعیت گوشی های هدفون، نمایش میزان شارژ باتری، و … روی هندزفری فراهم می شود.

در ادامه بررسی هندزفری هایلو t15 خوب است بدانید این هندزفری از قابلیت Zero Latency بهره می برد که بنا به گفته های هایلو میزان تاخیر صدا را نزدیک به صفر می رساند به عبارت دیگر فاصله بین پردازش تصویر و صدا خیلی کم بوده و این ایرفون هنگام پردازش صدا عملکردی مشابه هندزفری های باسیم ارائه می دهد. البته همانطور که پیشتر اشاره شد تکنولوژی DSP به کار رفته در آن کمک می کند هم هنگام پخش صدا و هم مکالمه (انتقال صدا) میزان نویز صدا کاهش و شفافیت آن افزایش یابد.

ژستورها Gestures

ژستورها یا دستورات حرکتی خیلی کاربردی به ایرفون های هایلو افزوده شده که سریع و قابل اعتماد هستند و کارکردن با آن ها لذت بخش است. سطح خارجی ایرفون های هندزفری هایلو t15 به لمس حساس بوده و ماژول لمسی آن برای اجرا به فشار زیاد نیازی ندارد. در ادامه به همه ژستورهای این هندزفری دوست داشتنی  و نحوه استفاده هر یک اشاره می شود.

  • پاسخ به تماس یا قطع مکالمه: دوبار لمس کوتاه مدت هندزفری
  • رد تماس: لمس هندزفری برای ۱ تا ۲ ثانیه
  • پخش یا توقف موسیقی: یکبار لمس کوتاه هندزفری
  • رفتن به موسیقی بعدی: دو مرتبه لمس سریع هندزفری گوش چپ (L)
  • رفتن به موسیقی قبلی : دو مرتبه لمس سریع هندزفری گوش راست (R)
  • فعال شدن حالت گیمینگ: سه مرتبه لمس سریع هندزفری گوش راست
  • فعال شدن دستیار صوتی( سیری، گوگل، بیکسبی): سه مرتبه لمس سریع هندزفری گوش چپ.

در ادامه قابل ذکر است استفاده دائم از حالت گیمینگ سبب کاهش سریعتر شارز باتری می شود.

کیس شارژ یا پاوربانک

کیس درون جعبه هندزفری هایلو t15 علاوه بر محلی برای نگهداری و شارژ ایرفون ها از قابلیت شارژ معکوس نیز پشتیبانی دارد و با اتصال کابل مخصوص آن می توان از کیس هایلو به عنوان یک پاوربانک بهره برد. این کیش دارای ظرفیت شارژ ۲۲۰۰ میلی آمپر ساعت است که توسط آن می توانید بالغ بر نیمی از حجم باتری بیشتر موبایل های موجود در بازار را شارژ کنید.

در بررسی ها مشخص شد هر یک از ایرفون های هندزفری هایلو t15 به یک باتری ۴۳ میلی آمپر ساعتی مجهز هستند که طبق گفته هایلو با هر مرتبه شارژ کامل آن ها ۲ ساعت پخش مداوم موسیقی میسر می شود. در صورتی که کیس هندزفری از شارژ کامل برخوردار باشد توسط آن می توانید حدود ۴۵ روز از ایرفون ها بهره بگیرید. شارژ کامل هر ایرفون تقریبا ۹۰ دقیقه زمان می برد و شارژ کامل کیس ۴ ساعت طول می کشد.

بررسی ها نشان داد تراشه بلوتوث نسخه ۵ به همراه کیش شارژ ۲۲۰۰ میلی آمپر ساعتی هندزفری هایلو t15 بالغ بر ۶۰ ساعت امکان پخش را فراهم می آورد. که این عدد آن را به رکورد دار بیشترین میزان نگهداری شارژ در میان هدفون های مشابه تبدیل کرده است. این میزان شارژ می تواند نیاز شما را در طول یک هفته برای موسیقی و فیلم دیدن پوشش دهد. این هندزفری با پخش ۲ ساعت موسیقی در طی روز حدود یک ماه دوام می آورد.

با یک مرتیه شارژ کامل هندزفری و کیس شارژ  تا ۶۰ ساعت بازی، ۳۰ فیلم سینمایی، ۹۰۰ آهنگ و ۱۰۲ قسمت از یک سریال شما را همراهی می کند. کیس هندزفری با کابل قابل شارژ است و برای نمایش میزان شارز باتری دارای ۳ چراغ چشمک زن است. در ضمن کیس شارژ این هندزفری بزرگتر از GT2, GT1 plus, GT1, GT1 Pro می باشد.

همانطور که اشاره شد میزان شارژ کیس از روی LED های روی آن قابل تشخیص بوده که معیار آن به صورت زیر است.

  • ۳ چراغ روشن: شارژ کیس کامل است.
  • ۲ چراغ روشن: کیس حدود ۶۵ درصد شارژ دارد
  • ۱ چراغ روشن: کیس حدود ۳۰ درصد شارژ دارد
  • ۱ چراغ چشمک زن: شارژ کیس کمتر از ۱۰ درصد است.

با این تفاسیر اگر به دنبال هندزفری خوش قیمت با ظرفیت باتری فوق العاده برای استفاده طولانی مدت می باشید بی شک هندزفری هایلو t15 بهترین گزینه در بین انتخاب های میان رده است. به طوری که این هندزفری با باتری لیتیوم پلیمری و این ظرفیت ، علاوه بر شارژ کیس و هندزفری قابلیت شارژ گوشی همراه را پشتیبانی می کند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *