دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای برخورد با افراد کینه ای و نکاتی که باید بدانید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۷ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

برخورد با افراد کنیه ای نیازمند تکنیک ها و اصولی است که روابط شما را سازمان دهید کند شما برای برخورد با این دسته از افراد باید سعی کنید تا علت ناراحتی و دلخوری را جویا شوید و سپس از او عذرخواهی کنید اگر مشکل با عذرخواهی کردن از بین نمی رود باید سعی کنید تا این کار و اشتباه خودتان را جبران نمایید و او را خوشحال کنید.

افراد کینه ای چه ویژگی هایی دارند؟ چگونه باید با آن ها رفتار کنیم؟ بسیاری از ما در روابط اجتماعی خود با این دسته از افراد آشنایی داریم این افراد اغلب سخت با دیگران وارد رابطه می شوند و در صورتی که اشتباهی از سوی شما رخ دهد با رفتارهای نادرستی از سوی آن ها مواجه خواهید شد. وجود زودرنجی در این افراد و دریگر ویژگی ها موجب می شود تا روابط با آن ها سختی ها و دشوارهای خود را داشته باشد همه ما باید گذشت را سر لوحه زندگی خودمان قرار دهیم شاید افرادی در زندگی باشند که در حق ما بدی هایی کرده اند اما ما با گذشت کردن از ان افراد می توانیم زندگی بهتری داشته باشیم زیرا در صورت گذشت کردن اولین فردی که به آرامش دست پیدا می کنیم خودمان هستیم. اگر از فواید گذشت در زندگی و در روابطمان بیشتر آگاه شویم بی شک دیگر این کار برای ما دشوار نخواهد بود اما چگونه این گذشت را به دیگران بیاموزیم؟ فهماندن این موضوع به افراد کینه ای کار سختی است اما شما در برخورد درست و قاطعانه با این افراد می توانیم موضوعات مهمی را به آن گوش زد کنید و به آن ها بفهمانید که گذشتن می تواند آرامش بیشتری را به خودشان بدهد.

نحوه برخورد با افراد کینه ای:

کینه جویی بیش از هر چیز می تواند ذهن و جسم شما را فرسوده کند بنابراین برای دور شدن از این آسیب ها باید تغییراتی در خودتان ایجاد کنید اگر در زندگی شما  فرد کینه ای وجود دارد که به شدت موجب آزار شما شده است باید بدانید که چگونه با او رفتار کنید. این اشخاص به سختی از خطای دیگران چشم پوشی می کنند آن ها رفتارهایی زننده دارند و گاهی ممکن است به شما بی احترامی کنند شما باید بدانید که با این دسته از افراد چگونه باید رفتار کنید که کمتر دچار آسیب شوید ما در این مقاله به بررسی بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت.

رفتار درست با فرد کینه ای

مغذرت خواهی کردن:

در برخورد با این افراد باید در صورت بروز یک رفتار اشتباه از آن ها عذرخواهی کنید اگر اشتباه از سوی شما رخ داده است باید به او نشان دهید که پشیمان هستید شما باید مسئولیت اشتباهات خود را بر عهده بگیرید و به این اشتباهات اعتراف کنید در این صورت می تواند دل فرد مقابل را نرم کنید و او را راضی نگه دارید. بهتر است اشتباهات خود را جبران کنید جبران کردن می تواند از شدت این کینه ها کم کند خوشحال کردن فرد مقابل گاهی حتی موجب می شود تا این خطا از ذهن او برای همیشه پاک شود. اجازه دهید که به دیدگاه متفاوت شما پی ببرد و از سویی شما نیز باید دیدگاه او را درک کنید این گام در برخورد با افراد کینه ای بسیار با اهمیت است و حتما باید از آن استفاده کنید.

رها کردن مسئله بعد از عذرخواهی:

برخی از افراد مدام تلاش می کنند تا دیدگاه خودشان را نسبت به برخی از مسائل از دیدگاه فرد مقابل تایید کنند آن ها در واقع به دیدگاه های دیگران به شدت اهمیت می دهند بنابراین اگر شما سعی کنید مسئله را تکرار کنید حس کینه توزی را در این افراد بیشتر خواهید کرد این افراد اغلب به مرور زمان و کم کم دست از کینه خود برمی دارند در نتیجه نیازی نیست مدام به دنبال جبران این مسئله باشید. سعی کنید به او نشان دهید که از عصبانیت و ناراحتی او ترسی ندارید و وانمود کنید که اوضاع به خوبی پیش می رود. شما گاهی باید جدی باشید و تکنیک های جدی بودن را جدی بگیرید.

افراد کینه ای

چه کاری باعث جبران می شود؟

از او بپرسید که چه کاری می تانید این کدورت ها را از بین ببرد و جبران اشتباهات شما باشد نیت خوبی که دارید در کنار عذرخواهی کردن از فرد مقابل گاهی می تواند تاثیرگذار باشد اما در برخی از موارد نیز فرد نیاز دارد که شما کارهای دیگری برای او انجام دهید. بنابراین باید در این زمینه آمادگی داشته باشید که برای چشم پوشی کردن از اشتباهتان کاری برای او انجام دهید و با به نحوی که دوست دارد از او عذرخواهی کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

این کینه چه دلایلی دارد؟

این کینه می تواند دلایل گوناگونی داشته باشد بنابراین باید بدانید که طرف مقابل شما چرا دچار کینه ورزی می شود و برای برخورد با این افراد کینه ای در زندگیتان باید به دنبال دلایل اصلی ایجاد کینه باشید. ممکن است این موضوع ناشی از رفتارهای شما باشد و یا ممکن است مقصر فرد مقابل باشد برخی از افراد ممکن است از انتقادهای شما دچار نفرت شوند و سعی می کنند تا از خودشان محافظت کنند. حسادت، نداشتن اعتماد به نفس، مشکلات روحی و … می تواند از دلایل مهم در این زمینه باشد.

شناختن فرد کینه ای

دریافت حمایت مثبت از اطراف:

این موضوع بیشتر در محیط های کاری دیده می شود یعنی شما می توانید از همکارانی که چنین تجربه هایی داشته اند سوال کنید ممکن است رئیس با این افراد نیز این رفتارها را داشته باشد به همین خاطر باید توجه کنید که آن ها چه رفتارهایی را در مقابل انجام داده اند. در این میان باید به نکته ای توجه داشته باشید که گفت و گوهای شما با همکارانتان تبدیل به بدگویی نشود که می تواند این موضوع در روابط کاری شما تاثیر زیادی داشته باشد.

برخورد با افراد کینه

بدتر شدن شرایط:

گاهی ممکن است این شرایط وخیم تر و بدتر شود در این شرایط شما باید از حالت امیدواری دست بردارید زیرا ممکن است رئیس شما به همین راحتی از خطای شما چشم پوشی نکند و یا صحبت های شما درباره او موجب بدگویی شده باشد.  اگر امکان ترک فضا را دارید بهتر است پیش از بدتر شدن شرایط مکان را ترک کنید همچنین اگر این امکان وجود دارد از حمایت های همکاران خود در این زمینه نیز استفاده کنید سعی کنید تا حد امکان کار را بدون شکایت و بدگویی پیش ببرید تا از این طریق تاثیرات منفی کینه توزی را کاهش دهید.  شما باید در رفتار با افراد کینه ای به این نکات دقت کنید در این صورت می توانید روابط خود با این افراد را سازمان دهی کنید

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *