دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کمپوت ریواس خوش طعم و متفاوت

  • زهره گنج بخش
  • ۲۷ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

کمپوت، خوراکی های شیرینی هستند که از پختن میوه های درسته یا تکه شده بدست می آیند. با انواع میوه ها می توان کمپوت تهیه کرد. امروز با طرز تهیه کمپوت ریواس همراه مجله آرگا باشید.

کمپوت ها خوراکی های خوشمزه و پر خواصی هستند و انواع طعم های متفاوتی دارند. کمپوت های صنعتی قند زیادی دارند. به همین علت توصیه می شود که این خوراکی ها را به صورت خانگی تهیه کنید، که هم میزان قند آن ها کم تر است و هم از نداشتن مواد افزودنی اطمینان خواهید داشت. کمپوت ریواس یکی از انواع این کمپوت هایی است که دارای خواص زیادی می باشد. ریواس سرشار از ویتامین K و فیبر است. هم چنین این گیاه در سلامت استخوان ها، کاهش وزن و مبارزه با سلول های سرطانی بسیار تاثیر گذار است. ساقه های ریواس ترش مزه و مفید هستند که با جدا کردن برگ های آن می توان از ریواس ها در تهیه غذا ها و هم چنین کمپوت استفاده کرد. طرز تهیه کمپوت ریواس را یاد بگیرید و با درست کردن آن از خواص بی نظیرش بهره مند شوید.

طرز تهیه کمپوت ریواس پر خاصیت

مواد لازم:

ریواس: ۵۰۰ گرم

آب: ۳ پیمانه

شکر: ۲۰۰ گرم

طرز تهیه کمپوت ریواس پر خاصیت

مواد تهیه شده برای این کمپوت مناسب ۵ الی ۶ نفر می باشد. در ابتدا برای پخت کمپوت باید ساقه های نرم و نازک ریواس را تهیه کنید. سپس پوست آن را کنده و به اندازه طول دو بند انگشت ریواس را تکه تکه کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

ظرف مناسبی را تهیه کنید. بهتر است برای شفاف شدن رنگ کمپوت جنس ظرف شما لعابی باشد. شکر و آب را داخل ظرف بریزید و روی شعله گاز قرار بدهید تا بجوشند. هنگام جوشیدن کفی که روی سطح آن ها ایجاد می شود را بگیرید و سپس به مدت ۵ دقیقه دیگر اجازه دهید مجددا بجوشد.

در این مرحله تکه های ریواس را به آب و شکر اضافه کنید و منتظر بمانید تا ۱۰ الی ۱۵ دقیقه مواد ترکیب شده بجوشد. توجه کنید که ریواس زود له و پخته می شود پس در هنگام پخت این کمپوت نیازی نیست که همواره آن را بهم بزنید.

کمپوت ریواس و مواد لازم برای تهیه آن

پس از پخته شدن ریواس ها شعله را خاموش کرده و ظرف را کنار بگذارید تا کمی خنک شود. کمپوت تهیه شده را در یخچال قرار دهید تا کاملا سرد شود. کمپوت ریواس به دلیل اینکه زمان زیادی جوشانده نمی شود به شکل رقیق می باشد بهتر است زود تر مصرف شود.

معمولا در کمپوت ها خانگی از هیچ اسانسی استفاده نمی شود زیرا عطر طبیعی خود میوه بهتر است و کاملا سالم می باشد. ولی اگر تمایل به عطر دار کردن این کمپوت دارید می توانید از وانیل یا گلاب استفاده کنید.

پس از مدتی که کمپوت سرد شد آن را داخل ظرفی بریزید و یخ به آن اضافه کنید و میل بفرمایید. اگرشکر کمپوت زیاد بود می توانید کمی آب سرد به آن اضافه کنید تاشیرینی اش به حد مطلوب برسد.

کمپوت ریواس و خواص آن

هم چنین می توانید کمپوت را به همراه یخ داخل مخلوط کن ریخته و مخلوط کرده و به این شکل نوش جان کنید. برای آشنایی با طرز تهیه کمپوت آناناس و کمپوت گلابی کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *