دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

کدام گیاهان مناسب راهرو هستند و چه مشخصه ای دارند؟

  • ملیحه بال افکن
  • ۲۹ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

همانطور که می دانید گیاهان مناسب راهرو انواع مختلف و پیچیده ای دارند که در این مقاله سعی داریم به بیان برخی از این گل های زیبا و جلوه بخش بپردازیم.

با وجود اینکه اغلب راهروهای موجود در آپارتمان های استاندارد شهری معمولا کوچک، تاریک و گرفته هستند. اما این دلیل مناسبی برای عدم باغبانی آن ها نیست و شما می توانید با در نظر گرفتن احتیاط های خاص اقدام به انتخاب گیاهان مناسب راهرو بپردازید و در راهروی منزل خود مورد استفاده قرار دهید.

آشنایی با گیاهان مناسب راهرو

بهتر است بدانید که تمامی گیاهان آپارتمانی زمانی می توانند به اوج زیبایی خود دست پیدا کنند که در فضای یک گلدان مناسب و زیبا قرار گیرند و خودنمایی کنند. در واقع استفاده از گلدان های دکوراتیو می تواند حتی ساده ترین و کسل کننده ترین راهروها را نیز سبز و درخشان کند. چنانچه که راهروی خانه شما باریک است توصیه می شود از گلدان هایی باریک و بلند استفاده کنید تا فضای زیادی از آن اشغال نشود. همچنین می توانید یک میز مستطیلی بلند انتخاب کنید و گلدان های رومیزی دکوراتیو روی آن قرار دهید.

زمانی که فردی به داخل خانه شما می آید اولین قسمتی که از داخل منزل رویت می کند راه پله ها خواهد بود. پس چه خوب است که با یک برنامه ریزی درست و اصولی در تزیین راهرو و راه پله خود را به بهترین شکل ممکن عمل نمایید. توجه داشته باشید که کاشتن یک باغ کوچک در خانه تنها برای کسانی که در روستاها و خانه های دوبلکس زندگی می کنند نیست، همه علاقه مندان به گل و گیاه می توانند یک باغ شخصی هر چند کوچک داشته باشند.

انواع گیاهان مناسب راهرو

در واقع متاسفانه فضای کافی نداریم یکی از جملات رایج برای لذت نبردن از وجود یک باغچه کوچک در داخل است اما گیاهان آپارتمانی را می توان در هر فضایی مانند پارکینگ، پشت بام، تراس، راه پله، زیرپله و حتی راهروهای کوچک در داخل یا خارج نگهداری نمود.

همچنین این باغ های سبز می توانند بخشی از دکوراسیون شما باشند و به عنوان یک المان تزئینی مورد استفاده قرار گیرند. اغلب راهروهای موجود در آپارتمان های استاندارد شهری, معمولا کوچک، گرفته و تاریک هستند. اما این ها دلیل مناسبی برای عدم باغبانی آن نیست و تنها باید انتخاب گل های آن را با احتیاط انجام دهید. می توانید گیاهان مناسب راهرو را در قفسه ها و مزارع حلق آویز و همچنین به تکیه گاه ها گره بزنید.

  •  آرون گروپس

پرورش گل های راهرو

انواع گل های راهرو:

همانطور که متوجه شدید در فضای راهرو می توان انواع مختلفی از گیاهان را پرورش داد که در ادامه سعی داریم شما را با برخی از این گیاهان مناسب راهرو آشنا نماییم:

گیاه شفلرا:

بهتر است بدانید که این گیاه زیبا بومی سرزمین استرالیا است. برگ های سبز روشن براق و چرمی دارد که در آن دمبرگ های بلند و در بخش انتهایی برگ های پنجه ای شکل ابتدا با سه برگچه و سپس به تدریج تعداد آن ها به ۸ عدد خواهد رسید. معمولا ارتفاع گیاه شفلرا زیبا در صورت فراهم بودن شرایط مطلوب به بیش از ۲ متر هم خواهد رسید. بر خلاف سایر گیاهان زینتی که با حذف جوانه انتهایی شاخه های جانبی رشد می کنند در این گیاه تنها یک شاخه اصلی وجود خواهد داشت.

ویژگی های گل شفلرا

گیاه فاتسیا ژاپنی:

اگر دارای یک راهرو بزرگ و فضای کافی هستید شما می توانید بدون داشتن ترس از فرم های بزرگ برای طراحی اقدام نمایید. برای مثال می توانید یک گلدان کف بزرگ از گیاه فاتسیا ژاپنی را پرورش دهید چون مطمئنا فضای داخلی شما را زنده خواهد کرد. اگر این نوع گیاه در گوشه ای ضعیف و کم نور نصب شود جالب خواهد بود و آن ها توجه هر شخص ورودی را جلب می کنند و در چنین گلدان هایی می توانید نخلستان های فن حماسه را پرورش دهید.

درختچه های سرخسی:

در بسیاری از موارد سرخس هایی با سبزیجات آبدار و شفاف برای راهروهای محوطه سازی استفاده می شوند. شما می توانید آن ها را بدون ترس در کلیه سبک های مدرن فیتودیزن چه به تنهایی و چه در ترکیب با گیاهان دیگر استفاده نمایید. همچنین برای این گیاه بسیار مهم است زمین غرق نشود و برگ های با گرد و غبار پوشیده نشوند زیرا در غیر اینصورت ظریف ترین بخش های برگ ها قهوه ای رنگ خواهد شد.

خصوصیات گیاه سرخس

گیاه کلروفیتوم:

همچنین می توانید از ساحلی های مختلف برای پرورش در راهرو استفاده نمایید که در این حالت توصیه می شود از گیاهانی با برگ های در حال سقوط مانند کلروفیتوم یا صابیفراژ استفاده نمایید. این گیاه زیبا در راهروهای دارای آینه هم جلوه ای زیبا خواهد داشت و البته باید بستر را به گونه ای قرار دهید که در آن منعکس شده و دو برابر بیشتر شود.

گیاه مینیاتوری:

گیاه مینیاتوری یکی دیگر از گیاهان مناسب راهرو به شمار می رود. به طور کلی می توانید در بخش های تاریک و کم نور راهروها کاکت های کوچک و نادر مینیاتوری یا سایر گیاهان گرمسیری ریز و درشت که در ترکیب گوشه ای از جنگل های بارانی سازماندهی شده اند نگهداری نمایید. همچنین می توانید در راهروها انواع مختلفی بنفشه های اوزامبار با نورپردازی اصلی را قرار دهید. چون استفاده از آن باعث می شود تالار تاریک کمی مرموز و جذاب به نظر بیاید.

انواع گیاهان مینیاتوری

گیاه فیلودندرون:

بهتر است بدانید که فیلودندرون ها نیز خانواده بزرگی با شکل و شمایل مشابه هم هستند که تمامی آن ها به نور بسیار کمی برای رشد و نمو نیاز دارند. معمولا لبه میز بهترین مکان برای نگهداری این گل امروزی است که با هر شاخه اش می توان گلدان های زیادی از آن را در فضای خانه تکثیر نمود.

آشنایی با گیاهان راهرویی

برای نگهداری این گیاه در فضای راهرو تنها کافی است ساقه ای را جدا کنید و چند وقتی در آب قرار دهید که پس از این روند سر و کله ریشه ها پیدا خواهد شد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *