دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آشنایی با کلیسای سامبا در تفلیس گرجستان

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

کلیسای سامبا یکی از کلیساهای تاریخی مشهور دنیا است این کلیسای جامع در کشور گرجستان و در شهر تفلیس واقع شده است شما برای بازدید از این بنا باید به منطقه تاریخی اولاباری بروید این کلیسا دارای بخش های تاریخی و طبیعی است شما می توانید از محوطه طبیعی آن نیز دیدن کنید.

کشور گرجستان کشوری تاریخی با پیشینه تاریخی غنی است هر ساله تورهای گردشگری زیادی به این کشور برگزار می شود به ویژه تورهای مسافرتی شهر تفلیس که طرفداران زیادی دارد. این شهر دارای جذابیت های بسیار زیادی است و با وجود بناهای تاریخی و مذهبی که در آن وجود دارد بسیار معروف است یکی از معروف ترین جاذبه های تاریخی و توریستی در شهر تفلیس بنای تاریخی کلیسای سامبا است. بسیاری از گردشگران این کلیسا را با عنوان کلیسای جامع تثلی نیز می شناسند تاریخ ساخت این بنا به سال های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۴ باز می گردد این بنا به دلیل ویژگی های بارزی که در معماری آن وجود دارد بسیار معروف است شما با بازدید از این بنا می توانید ویژگی های جذابی را در آن مشاهده کنید. از مهم ترین ویژگی های معماری در این بنا می توان به سنگ های رنگی اشاره کرد همچنین پله های مرمری که در این بنا می بینید بسیار جذاب هستند.

کلیسای جامع سامبا در تفلیس:

یکی از مهم ترین جاذبه های بی نظیر در کشور گرجستان این کلیسا مهم می باشد که می تواند هر بازدیدکننده ای را مجذوب معماری و دیدنی های خود نماید. این کلیسا مهم برای مردم این کشور به عنوان یک نماد بزرگ شناخته می شود که از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار می باشد. اگر قصد سفر به این کشور را داشتید پیشنهاد می کنیم حتما از کلیسای سامبا بازدید نمایید. در طول سال هزاران گردشگر از سراسر جهان به دیدن این کلیسا می آیند و یک روز عالی را در آن سپری می کنند. ارتفاع این کلیسا بزرگ به حدود ۹۷ متر می رسد که همین امر باعث شده تا یکی از بلندترین کلیساهای مسیحیان نام بگیرد و برای مردم گرجستان به عنوان یک نماد بزرگ شناخته شود. این کلیسا در بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۴ معماری و ساخته شده است و می تواند هر بازدیدکننده ای را مجذوب خود نماید.

صومعه تاریخی سامبا

گرجستان کشوری توریستی با جاذبه های توریستی متنوع می باشد یکی از مهم ترین شهر های این کشور شهر تفلیس است این شهر جاذبه های تاریخی زیادی دارد از جمله جاذبه های این شهر می توان به کلیسای جامع تثلیث اشاره کرد کلیسا در میان مردمان گرجستان شهرت و اهمیت زیادی دارد هر ساله گردشگران زیادی راهی سفر به گرجستان می شوند و از جاذبه های آن دیدن می کندد این کلیسا در یکی از مناطق تاریخی با نام اولا باری و بر روی تپه های الیا واقع شده است. این کلیسا یکی از دیدنی های گرجستان برای گردشگران است و در این مقاله می توانید با جذابیت های بیشتری از آن آشنا شوید.

آشنایی با پیشینه تاریخی کلیسا:

این کلیسا یکی از مهم ترین بناهای تاریخی در کشور گرجستان است این کلیسای تاریخی فرهنگی بخشی مهمی از ارزش ها و فرهنگ های مردمان گرجستان را  در خود جای داده است این کلیسا در شهر تفلیس که پایتخت گرجستان است واقع شده است منطقه اولاباری که یکی از مناطق تاریخی و قدیمی در تفلیس محسوب می شود با واقع شدن این کلیسا رنگ و بوی دیگری برای مردمان این منطقه دارد این کلیسا بخش مهمی از ارزش های فرهنگی و تاریخی تفلیس را در خود جای داده است.

جاذبه های صومعه سامبا

  •  آرون گروپس

این کلیسا در چه سالی ساخته شده است؟

تاریخ ساخت این کلیسا به سال ۱۳۷۴ باز می گردد در واقع آغاز ساخت این بنا از آن دوران اغاز شده است این ساختمان در بین سال های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۴ تکمیل شده است.

ویژگی های کلیسا:

این کلیسا از جذابیت های زیادی برخوردار است و بخش های متفاوتی دارد کلیسای جامع سامبا از بزرگ ترین کلیسا های ارتدوکس در جهان می باشد کلیسایی که ۹۷ متر ارتفاع دارد و از سومین کلیسای معروف در جهان است در سفر به این منطقه می توانید از ویژگی های زیبای این کلیسا دیدن کنید و جاذبه های آن را از نزدیک مشاهده کنید با توجه به این که شهر تفلیس یک شهر پر جاذبه و دیدنی است شما علاوه بر بازدید از این کلیسای جامع می توانید جاذبه های طبیعی دیدن کنید.

آشنایی با جاذبه های کلیسا:

کلیسای سامبا از جاذبه های تاریخی مهم در تفلیس است هر ساله تور های گردشگری زیادی به منطقه تفلیس برگزار می شود بسیاری از گردشگران از تجربه های بازدید از این بنا می گویند یکی از جذابیت های این کلیسا قرار گرفتن آن بر بالای تپه های این منطقه است زمانی که وارد محوطه کلیسا می شوید بخش های زیادی از شهر را مشاهده می کنید عظمت این کلیسا به قدری است که در دنیا آن را معروف گردانده است. از ویژگی های مهم این کلیسا می توان به معماری های ارزشمند آن اشاره کرد.

 

رنگ سصومعه سامبا گرجستاننگ هایی که در این بنا به کار رفته اند بسیار تماشایی می باشند همچنین نحوه طراحی این بنا بسیار جذب کننده است به نحوی که بعد از ورود به بنای کلیسا سامبا می توانید چشم انداز خیره کننده ایی از آن را مشاهده کنید برای اینکه وارد محوطه اصلی کلیسا شوید باید از مسیر پله های مرمری آن عبور کنید همچنین محوطه این کلیسا درخت کاری شده است گل کاری های زینتی نیز مناظر آن را تماشایی تر کرده است.

آشنایی با بخش های کلیسا:

قوانین بازدید از این کلیسا برای زنان و مردان چگونه است برای ورود به این کلیسا حجاب ضرروی است و خانم ها و آقایان باید حجاب داشته باشند این کلیسا دارای بخش های مختلفی نیز می باشد و می تواند دارای جذابیت های زیادی باشد. فضای داخل این بنا جذابیت های زیادی دارد همچننی از بخش های مختلفی نیز ساخته شده است بخش های مختلف آکادمی دینی، برج ناقوس، اقامتگاه اسقف، کارگاه های آموزشی، صومعه، استراحتگاه و … از دیگر بخش های متعدد در این کلیسا می باشند که می توانید از تمامی آن ها بازدید کنید.

کلیسای سامبا

این کلیسا یکی از دیدنی های تفلیس است و جذابیت های زیادی برای گردشگران دارد این کلیسا از بزرگ ترین کلیساهای دنیا است و به دلیل معماری هایی که دارد بسیار مورد توجه است. این کلیسا دارای محوطه و بخش های داخلی است هر یک از این بخش ها جذابیت های خود را دارد و می تواند برای گردشگران مورد توجه باشد که توصیه از نزدیک چشم اندازهای تاریخی و طبیعی این منطقه را مشاهده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *