دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

دلایل بروز ناراحتی از جنسیت جنین و راهکارهای مقابله با آن

  • منصوره رمضان زاده
  • ۴ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

احساس ناراحتی از جنسیت جنین بعد از انجام سونوگرافی از جمله مسائلی می باشد که برخی از والدین در زمان بارداری درگیر آن می شوند چرا که نتیجه تعیین جنسیت با میل و خواسته آن ها مطابقت نداشته و حتی گاهی نارضایتی اطرافیان را نیز به دنبال داشته ولی می توان با انجام راهکارهایی با این مشکل مقابله نمود.

یکی از موضوعاتی که خانواده ها در هنگام بچه دار شدن اهمیت زیادی به آن می دهند نوع جنسیت جنین می باشد و از آنجایی که برخی از آن ها به امید دختر یا پسر دار شدن اقدام به بارداری می کنند در نهایت در صورت مغایرت نتیجه سونوگرافی با نوع جنسیت دلخواهشان دچار نارضایتی و مشکل می شوند. بدین منظور سعی داریم در این مطلب در رابطه با دلایل ناراحتی از جنسیت جنین و راهکارها و توصیه های مهم برای مقابله با این امر به بررسی بپردازیم.

احساس ناراحتی از جنسیت جنین

به طور کلی تعیین جنسیت جنین در هفته بیستم بارداری قابل تشخیص می باشد و خانواده ها می توانند با انجام سونوگرافی از آن اطلاع یابند اما برخی اوقات والدین به دلیل علاقه خاصی به داشتن دختر یا پسر در صورت نرسیدن به خواسته شان دچار احساس ناراحتی از جنسیت جنین شده و کاملا ناامید و اندوهگین می شوند.
راه های مقابله با احساس ناراحتی از جنسیت جنین
نارضایتی از جنسیت جنین در واقع ترکیبی از حس ناامیدی شدید به همراه احساس گناه از داشتن چنین حسی به فرزند می باشد که اغلب از سمت اطرافیان قابل درک نمی باشد. به طور معمول نارضایتی و ناراحتی مادر بخاطر این که جنین را درون رحم خود احساس می کند خیلی سریع رفع می شود اما مشکل اصلی هنگامی رخ می دهد که شوهر ناراضی باشد و همین امر موجب ایجاد استرس و نگرانی دوچندان برای زن باردار خواهد شد.
روش مقابله با حس نارضایتی از جنسیت جنین

علل بروز نارضایتی از جنسیت جنین

  • داشتن یک رویای بزرگ برای ایجاد رابطه ای منحصر به فرد با دختر یا پسر خود
  • داشتن رابطه ای نامناسب با پدر و در نتیجه آن عدم تمایل به داشتن پسر
  • داشتن تجربه بد در زمان کودکی همچون تجاوز یا اذیت و آزار جنسی و در نتیجه آن عدم تمایل به داشتن دختر
  • وجود فشار فرهنگی و تنش های خانوادگی برای داشتن جنسیتی خاص به ویژه در رابطه با فرزند اول
  • ناراضی بودن همسر از جنسیت جنین
  • علاقه مند بودن به داشتن جنسیت مخالف بچه اول در حاملگی دوم

نحوه مقابله و کنار آمدن با این موضوع

باید این نکته را در نظر داشته باشید که شما تمامی سعی خود را به کار گرفته اید اما سرنوشت جور دیگری برایتان خواسته است بنابراین به جای این که حس گناه و ناامیدی داشته باشید کودک تازه متولد شده خود را در آغوش بگیرید و بپذیرید چرا که شما مسئول متولد شدن او می باشید و نباید اجازه دهید حس کمبود و ناراحتی به دلیل جنسیتش داشته باشد. در ادامه راهکارهایی را در این زمینه برایتان بیان کرده ایم.

نحوه مقابله با حس ناامیدی از جنسیت کودک

پذیرفتن احساسات :

در گام اول بایستی با خود روراست بوده و احساسات درونی خود از قبیل ناامیدی را قبول کنید. تمامی اطرافیان از شما انتظار دارند که کودکتان را فارغ از جنسیت دوست داشته باشید. در صورتی که احساسات خود را پنهان نمایید، خارج کردن افکار منفی از ذهنتان کار سختی خواهد بود. احساسات در واقع خوب و بد نمی باشند تنها حس درونی می باشند بدین ترتیب تلاش کنید برای پذیرفتن آن ها در رابطه شان با یک شخص مورد اعتماد و یا یک مشاور حرف بزنید.

دلایل اصلی نارضایتی از جنسیت کودک

اعتماد به مهارت ها و توانایی ها در خود :

باید این نکته را در نظر داشته باشید که حس گناه و ناراحتی درونی شما پایدار نخواهد بود و با متولد شدن فرزند جدیدتان احساس شادی در شما ایجاد خواهد شد و حس وابستگی وجودی به او پیدا خواهید کرد و به شکل غریزی احساس حمایت، دلبستگی و اضطراب زیادی به منظور مواظبت از او خواهید داشت.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

تمرکز بر روی نگرانی ها و رفع آن ها :

احتمالا حس نارضایتی شما به این خاطر می باشد که نمی دانید چگونه برای یک پسر مادری کنید یا به طور مثال استرس دارید که در رابطه با فوتبال اطلاعاتی نداشته باشید و یا برای مثال چگونه با یک دختر عروسک بازی نمایید. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که همه توانایی های مورد احتیاج را به طور همزمان با تکامل فرزندتان یاد خواهید گرفت و نباید در این رابطه استرس داشته باشید.

علت نارضایتی از جنسیت جنین

مشورت با دیگران :

صحبت کردن در واقع از جمله بهترین راهکارهای سازش انسان برای مقابله با مشکلات می باشد. فردی را بیابید که بدون این که شما را مورد قضاوت قرار دهد یا حس بدی در شما ایجاد کند و یا این که به شما اتهام بی احساسی بزند به صحبت های شما گوش فرا دهد. این شخص می تواند همسر، دوست و یا یکی از افراد خانواده شما باشد.

آشنا کردن همسر با جذابیت های جنسیت فرزند متولد شده :

ناآگاهی در رابطه با داشتن فرزندی با جنسیت مخالف با علاقه او می تواند علت نارضایتی پدر باشد. به مرور زمان و در کمال آرامش او را با ویژگی ها و جذابیت های داشتن فرزند پسر یا دختر آشنا سازید، به عنوان مثال لباس های بچگانه زیبا را از پشت ویترین مغازه به او نشان بدهید.

راه های کنار آمدن با نارضایتی از جنسیت جنین

غصه نخوردن همراه با همسر :

بهتر است بدانید که همراه شدن با او در این نارضایتی به مفهوم تایید نمودن این موضوع می باشد. شما نباید به گونه ای برخورد نمایید که حس او شدت بگیرد. احساس عذاب وجدان و گناه نکنید و خود را مقصر مسئله پیش آمده ندانید. سعی کنید شاد باشید و به آینده حس امیدواری داشته باشید.

تدارک دیدن برنامه های سرگرم کننده و شاد :

از جمله موثرترین راه ها برای کاهش حس نارضایتی و نگرانی این است که افکار خود را از موضوع موردنظر پرت سازید. به طور مثال برای گذراندن وقت با دوستان و آشنایان خود برنامه ای تدارک ببینید و در جلسات یوگای بارداری شرکت نمایید. به هر اندازه که برای فعالیت های شاد و دارای انرژی مثبت وقت بگذارید در نتیجه کمتر درگیر ناراحتی و نگرانی از جنسیت جنین خواهید شد.

نادیده گرفتن نارضایتی همسر :

با توجه به این که در دوران حساس و سختی از زندگی خود به سر می برید و بروز تنهایی و داشتن نارضایتی همسر و اطرافیان مشکلات این دوران را دوچندان می کند در نتیجه به جای این که شما نیز درگیر اضطراب و ناراحتی شوید بهتر است برای درمان اقدام نمایید و یا این که فعالیت های شاد و لذت بخش داشته باشید و برای روز زایمان خود را آماده نمایید.

دلایل ناراحتی از جنسیت جنین

در این مطلب دلایل اصلی ناراحتی از جنسیت جنین و روش های موثر غلبه بر این امر را به طور کامل شرح دادیم که امیدواریم نهایت استفاده را از آن برده باشید. همچنین برای تشخیص جنسیت جنین و علائم دختر بودن جنین می توانید کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *