دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تعبیر خواب کشاورزی و زراعت از دیدگاه معبران مختلف

  • مریم صبوری
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

دیدن خواب نشانه هایی از طرف خداست که در آینده برای شما اتفاق خواهد افتاد. از این رو در این مطلب قصد داریم تعبیر خواب کشاورزی, شالیزار, زراعت, کاشت و مزرعه را که همگی بر وجه خوب هستند را از دیدگاه چندین معبر بیان کنیم.

تعبیر خواب کشاورزی به معنی دیدن زمین کشاورزی و کاشتن است که معنایش در خواب های ما چیست؟ یکی از نشانه های خدا همان طور که می دانید خواب اغست و خواب برادر مرگ است و بی شباهت به مردن نیست. زمانی که می خوابید روح از بدن خارج گشته و همان طور که می میریم روح از بدن ما جدا می شود. روح به آسمان رفته و همین امر موجب شده که ما خواب ببینیم که گاهی مواقع همین رویای صادقانه است. زمانی که قران را نگاه می کنیم بارها کلمه خواب را می بینیم که از اهمیت خوابیدن در ان جا اشاره شده است. نا دیگر خواب در قرآن به اسم (حلم) آمده است که اگر جمع بسته شود می شود احلام و گاهی رویا در احادیث آمده است و از خواب های مبشرات نام برده می شود.

تعبیر خواب کشاورزی از نظر امامان

تعبیر خواب کشاورزی و زراعت

اگر در خواب ببیند که خودتان یا دیگری زمین کشاورزی و مزرعه سرسبزی دارد و به کار مشغولید. تفسیرش رسیدن خبر خوش و نعمت و برکت است که اگر زراعت مال خودتان باشد خیر ببینید و خواب تان تعبیر خواهد کرد. ولی اگر مزرعه ای که آفت زده و خراب و ویران شده باشد و یا کشت و زرع سوخته بود را ببینید تعبیرش بر عکس خواهد بود و به خودتان تعلق ندارد.

کاشتن بذر و نیکی کردن بوده و جمع کردن خرمن پاداش آن نیکی که به شما می رسد اگر درو خرمن ناموفق بود تعبیرش درباره زراعت نادرست خواهد بود. ما در این مقاله تعبیر های زیادی را برای شما همراهان گرامی به اشتراک گذاشته ایم از قبیل؛ تعبیر خواب پنبه، تعبیر خواب گندم و تعبیر خواب زمین که قصد داریم امروز درباره تعبیر خواب کشاورزی و زراعت و کشت را برای شما عزیزان بیان کنیم.

تعبیر خواب کشاورزی از نظر حضرت دانیال نبی

  • امام جعفر صادق (ع)

در رابطه با تعبیر آن حضرت صادق علیه السلام می فرمایند: دیدن زرع و کشت کشاورزی بر ۵ وجه است:

  1. منفعت
  2. روزی حلال
  3. بیماری
  4. معیشت زندگی
  5. عزت و جاه

که تعبیر دیدن کاشتن تخم:

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس
  1. جاه و بزرگی
  2. فساد
  3. مال حرام
  4. سود و منفعت

چنانچه ببیند در زمین خود کشاورزی می کند یعنی مال و منفعت به دست می آورد. اگر ببیند در زمین خودت بذر افشانی می کند و تخم می کارد یعنی با زنی ازدواج می کند و کارش روبراه می شود.

تفسیر خواب دیدن

  • حضرت دانیال نبی (ع)

چنانچه دید در مکانی که تا بحال آن جا را ندیده تخم کاشته و سبز شده یعنی دشمنان دین به جنگ و نبرد می پردازد و آن جنگ برای تو آسان خواهد بود که به خیر و خوشی انجام می شود.

اگر کشتزار آشنایی کار می کنی در خواب ببینی یعنی برای دین و دنیای تو خوب و نیک است.

در صورتی که ببینی در میان کشتزاری می روی یعنی به جنگ با دشمنان دین می روی.

چنانچه ببینی در باغ گیاهان و گل خوشبو می کاری یعنی صاحب فرزند صالح و خوب خواهی شد.

اگر هم که زمینی را که در آن کشت کرده‌ای، در خواب ببینی که کشت نشده است، یـعـنـی با کسی دشمنی پیدا می‌کنی.

بیان و تعبیر خواب دیدن

  • محمد ابن سیرین

طبق نظر این معبر دیدن کشت و زرع در خواب به معنی توکل کردن بر حق و یافتن روزی حلال است. اگر ببیند در زمین تخم می کارد دلیل آن که کارش نیکو شود و اگر ببیند که بالا آمده دلیل آن نعمتش زیاد شود.

تعبیر کشت زار طبق فرموده ابن سیرین؛ کشتزار آشنا فرزند می باشد.

اگر ببینی در زمین و ملک خودت تخم یا درخت می کاری یعنی معیشت زندگانی تو گسترده خواهد شد و کارت رونق خواهد گرفت.

چنانچه در خواب کشاورزی دید که آن جایی که کاشته ای می خوری یعنی شرافت و بزرگی به دست خواهی آورد. اگر هم ببینی چیزی که کاشته محصول نداده یا نمی داند چه محصولی به بار آمده تعبیر آن غم و اندوه است.

تعبیر خواب کشاورزی دلیل بر به دست آوردن شرافت و بزرگی است. اگر دیدی کشت را درو و جمع کردی یعنی بعضی از مردم آن جا کشته می شوند. و چنانچه ببینی چیزی که کاشته ای درآمده یعنی نعمت تو زیادتر خواهد شد.

تفسیر خواب دیدن

  • اسماعیل بن اشعت

چناچه در خواب ببینی در میان زمین کشت شده ای قرار داری یعنی با شخصی شریک خواهی شد یا با زنی ازدواج خواهی کرد.

اگر دیدی زمین را برای کاشتن شخم می زنی یعنی به شغل بزرگی مشغول خواهی شد و از طرف زن به سود و منفعت و نعمت به دست خواهی آورد.

  • ابراهیم کرمانی

چنانچه ببینی زمین را شخم می زنند و تخم می کارند که محصول برداشت کنند یعنی نعمت فراوانی به دست خواهی آورد و روزی تان فراخ و زیاد می شود.

اگر در خواب دیدی که آن چیزی که کاشته ای حاصلی نداشته و چیزی نمانده یعنی دچار غم و اندوه خواهید شد.

تعبیر خواب کشاورزی از نظر بزرگان

  • جابر مغربی

چنانچه ببیند زمین کشاورزی خود را فروخته یعنی دچار غم و اندوه و رنج می شود. اگر هم ببیند که کشتزار آتش گرفته و سوخته تعبیر آن قحطی است.

اگر در خواب دیدی گاوها زمین را شخم می زنند یعنی مال و اموال زیادی به دست خواهی آورد.

اگر دید که گندم کاشته به معنایی که از پادشاه نعمت بگیرد، اگر دیده که جو کاشته یعنی مال بسیار حاصل کند، اگر هم که دید کاورس کاشته یعنی منفعتش کمتر می شود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *