دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش ساخت لوستر دست ساز بسیار زیبا و متفاوت

  • یلدا محمدی
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

اموزش ساخت لوستر با کاغذ و مقوا را در این مطلب مشاهده نموده و با نحوه صحیح و آسان ساخت لوستر دست ساز شیک و زیبا برای منزل آشنا شده و از این طریق اقدام به ساخت لوستر و آباژورهای زیبا نمایید.

ساخت لوستر یکی از خلاقیت های زیبا و کاربردی است که از جذابیت خاصی برخوردار می باشد و اغلب ما ترجیح می دهیم با نحوه ساخت لوستر های مختلف آشنا شده و اقدام به ساخت نماییم و از این طریق علاوه بر زیبایی بخشیدن به فضای منزل، از دیگر کاربردهای لوستر نیز استفاده نماییم. بر این اساس سعی نمودیم در این مقاله آموزش ساخت لوستر را به صورت مرحله به مرحله مطرح نماییم که با استفاده از آن می توان اقدام به ساخت لوسترهای متفاوت و زیبایی نمود.

آموزش ساخت لوستر مدرن و زیبا در منزل :

طریقه ساختن لوستر که در این مطلب مطرح می نماییم مربوط به ساخت لوستر تزیینی زیبا با استفاده از کاغذ و مقوا می باشد که با تهیه آن می توان زیبایی خاصی به فضای منزل بخشید، این نوع لوستر به راحتی تهیه می گردد و کاربردهای زیادی در تزیین منزل دارد. برای ساخت این لوستر زیبا به مواد و وسایل زیر احتیاج دارید :

  • مقوا و یا کاغذ ضخیم
  • نوار چسب دوطرفه
  • گیره کاغذ
  • اسپری رنگ
  • قیچی یا کاتر

آموزش ساخت لوستر

ساخت لوستر دست ساز یک نوع خلاقیت در خانه است که کاربردهای فراوانی نیز دارد، برای شروع ساخت آن باید الگوهای مربوطه را کشیده و بر روی کاغذ مورد نظر منتقل نمایید. در تصویر زیر الگوهای مورد نظر را مشاهده می فرمایید که در هر یک تعداد الگو مشخص شده است، همانگونه که مشاهده می فرمایید لازم است از الگوی اول یک عدد، الگوی شماره دو، ۵ عدد و از الگوی سوم، ۵۵ عدد الگو داشته باشید. بعد از کشیدن آنها بر روی کاغذ و یا مقوا آنها را برش زده و کنار بگذارید.

ساخت لوستر با الگو

الگوی شماره دو را که از آن پنج تکه دارید، مطابق شکل زیر به هم بچسبانید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

مراحل ساخت لوستر

حال الگوهای شماره سه را که از آنها تعداد ۵۵ عدد دارید، به شکل پنج ضلعی بچینید. برای این کار نیاز به پنج الگو دارید، توجه داشته باشید که با این تفاسیر شما یازده دسته پنج تایی خواهید داشت که آنها را به شکل پنج ضلعی به هم متصل نموده اید.

نحوه ساخت لوستر با کاغذ

حال همه دسته های پنج تایی را که شامل یازده دسته می شود کنار یکدیگر قرار داده و یه صورت گرد به هم متصل کنید. توجه داشته باشید که بهتر است در این مرحله علاوه بر چسب از گیره های مخصوص کاغذ نیز استفاده کنید تا مقاومت کار شما بیشتر شود.

آموزش ساخت لوستر مدرن و زیباساخت لوستر و آباژور زیبا

در مرحله بعد اقدام به رنگ نمودن قطعات متصل به هم می نماییم، انتخاب رنگ برای لوستر کاملا سلیقه ایی است، اما پیشنهاد می کنیم از دو رنگ متفاوت برای داخل و خارج لوستر استفاده نمایید و ابتدا داخل آن را رنگ زده و سپس با دستمال داخل را پوشانده و دیواره های بیرونی لوستر را رنگ کنید.

مراحل ساخت لوستر با مقوا

بعد از خشک شدن رنگ قطعات به هم متصل شده، قطعه ایی را که با الگوی شماره دو تهیه نمودید رنگ بزنید و سپس به قسمت بالای لوستر متصل کنید.

ساخت لوستر جدید و زیبا

حال زمان آن رسیده که از قطعه ایی که با الگوی شماره یک و به تعداد یک عدد تهیه نمودید، استفاده کنیم. بدین منظور قطع را رنگ زده و بعد از خشک شدن ، سر پیش لامپ را باز کرده و آن را از قطعه شماره یک رد نموده و مجددا لامپ را ببندید، حال لوستری را که از قبل تهیه نمودید به تکه بالایی متصل کنید. برای این اتصال می توانید از گیره های فلزی مناسب استفاده نمایید.

ساخت لوستر دست سازآموزش ساخت لوستر زیبا و شیک

ساخت لوستر به پایان رسید، با استفاده از این آموزش می توانید انواع چراغ خواب و آباژور های متنوع و زیبایی را نیز تهیه نمایید. در ادامه تصاویر نمونه تکمیل شده این مدل لوستر مدرن و زیبا را مشاهده می فرمایید.

مدل لوستر دست ساز نحوه ساخت لوستر در منزل ساخت لوستر در منزل آموزش ساخت لوسترهای جدید

ایده هایی جدید و شیک برای ساخت لوستر

لوستر از جمله وسایل منزل است که علاوه بر جنبه کاربردی آن برای روشنایی منزل، جنبه زیبایی و تزئینی آن نیز بسیار مطرح است و استفاده از آن می تواند تاثیر زیادی در جذابیت و شیک بودن دکوراسیون داخلی داشته باشد، اما خیلی از افراد ممکن است آن را هزینه اضافی دانسته و به لامپ ها و مهتابی های ساده بسنده کنند، حال می توانید با ساختن لوستر ها و آباژور های زیبا در منزل جلوه و شکوه زیبایی در فضای منزلتان ایجاد کنید، انجام این کار چندان سخت نیست بلکه با کمی سلیقه و خلاقیت و نیز با کمترین هزینه می توان لوستر های دست ساز زیبایی بسازید و مورد استفاده قرار دهید.

تصاویر ساخت لوستر

ایده های جذاب و متنوع زیادی برای ساختن لوستر وجود دارد؛ با کمی خلاقیت و با استفاده از انواع وسایل دو ریختنی و بدون استفاده موجود در منزل همچون سی دی، بطری پلاستیکی و شیشه ای، قاشق های یکبار مصرف، پاکت شیر یا پاکت آبمیوه، چوب بستنی، مفتول، کاموا و … می توان لوستر های شیک و زیبایی برای اتاق کودک، اتاق خواب، پذیرایی و دیگر قسمت های مختلف منزل مورد استفاده قرار داد، در اینجا مدلهای جذاب و متنوعی از لوستر های دست ساز قرار داده ایم که با کمی دقت در تصاویر می توانید الگوی ساختن آنها را بدست آورید.

ایده ساختن لوسترمدلی از ساخت لوسترایده هایی از ساخت لوسترایده جذاب ساخت لوسترایده جدید ساخت لوسترآموزش ساخت لوستر لوکسایده شیک ساخت لوسترایده زیبای ساخت لوسترآموزش ساخت لوستر خلاقانهایده ساخت لوستر شیکایده ساخت لوستر زیباایده ساخت لوسترمدل ساخت لوسترآموزش ساخت لوستر کاغذی

امیدواریم آموزش ساخت لوستر دست ساز برای شما نیز مفید و کاربردی بوده باشد و با استفاده از آن زیباترین لوسترها را تهیه و در منزل مورد استفاده قرار دهید. از شما دوستان هنردوست و خلاق دعوت می نماییم با مراجعه به بخش کاردستی از دیگر سازه ها و کارهای هنری جدید و متنوع نیز دیدن فرمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *