دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کدام دیدنی های مقدونیه برای گردشگران جذاب تر هستند؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

دیدنی های مقدونیه از جذابیت ها و تنوع زیادی برخوردار هستند این منطقه دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی زیادی است هر ساله گردشگران زیای را جذب می کند. مقدونیه دارای بناهای تاریخی، قلعه های تاریخی و آثار باستانی ارزشمندی است که از دیدن آن ها حیرت خواهید کرد.

مقدونیه سرزمینی تاریخی با تمدن و پیشینه تاریخی بسیار غنی است این جمهوری از جذابیت های زیادی برخوردار است به همین دلیل ارزش توریستی بالایی نیز برای گردشگران و علاقه مندان دارد. هر ساله گردشگران زیادی از جاذبه های این منطقه بازدید می کنند و راهی سفر به مقدونیه می شوند این جمهوری در شبه جزیره بالکان واقع شده است تاریخ باستانی این منطقه اهمیت زیادی دارد و بسیار با ارزش است. این کشور استقلال یافته که پایتخت آن اسکوپیه این ساله گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است با وجود اینکه بیکاری و بسیاری از معضلات را پشت سر گذاشته است امروزه به یک جمهوری مستقل تبدیل شده است که با وجود جاذبه های بسیار زیبای خود مورد توجه است. آشنایی با تاریخ مقدونیه و دیدنی های آن می تواند برای گردشگران زیادی مورد توجه باشد این سرزمین باستانی دارای بناهای تاریخی زیادی است که از دوران اسکندر مقدونی بر جای مانده اند.

آشنایی با دیدنی های مقدونیه:

آثار به جا مانده از دوران پارینه سنگی نشان می دهد که منطقه مقدونیه دارای قدمت بسیار طولانی است این منطقه قدمتی ۹۰۰۰ ساله دارد و آثار باستانی که در آن یافت می شود بسیار ارزشمند می باشند. سفالینه های سرخ و سفال گری هایی که از دوران پاره سنگی و نوسنگی بر جای مانده ارزش تاریخی این منطقه را بالا برده است. در دوران باستان نیز این منطقه از اهمیت بالایی برخوردار بوده است همچنین این منطقه در زمان اسکندر مقدونی نیز شاهد رویدادها و اتفاقات مهمی بوده است. پادشاهی مقدونی در دوران ۵۰۰ سال پیش پایه گذاری شده است که در آن دوران اسکندر مقدونی به جهانگشایی های زیادی دست یافته است.

 

پارک ملی ماوروو:

یکی از مهم ترین جاذبه هایی که در این کشور می تواند هر بازدیدکننده ای را مجذوب خود نماید این پارک ملی می باشد که برای مردم این کشور از اهمیت بسیار ویژه ای برخودار است و بخش هایی از آن تحت حفاظت دولت آن می باشد. پارک ملی ماوروو در تابستان دارای چشم انداز بی نظیری می باشد که می تواند هر گردشگری را مجذوب خود نماید. اگر قصد سفر به این پارک ملی را دارید پیشنهاد می کنیم بازدید از آن در تابستان را از دست ندهید. این پارک دارای آب و هوای مطبوع و بسیار سالمی می باشد و یکی از مهم ترین دیدنی های مقدونیه است.

جاذبه های تاریخی مقدونیه

پارک آبی واتر لند:

اگر به ماجراجویی و شنا کردن علاقه مند هستید و می خواهید در طول سفر خود با یک مکان هیجان انگیز رو به رو شوید پارک آبی واتر لند می تواند نیاز های شما را برآورده کند و یک روز تفریحی عالی را برای شما بسازد. این پارک ملی در سال ۱۹۹۴ تاسیس شده است و سالانه گردشگران زیادی از آن استفاده می کنند. مساحت این پارک حدود ۱۵۰ هزار متر مربع می باشد که یکی از بزرگ ترین پارک های آبی در این کشور است. همچنین در این پارک کافه و رستوران های زیادی وجود دارد که گردشگران می توانند از آن ها استفاده نمایند.

پارک مقدونیه

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

 قلعه ساموئل:

یکی دیگر از دیدنی های مقدونیه این قلعه تاریخی می باشد که با گذشت زمان از آن فقط ۴ دروازه و ۱۸ برج باقی مانده است و از دیدنی های معروف این کشور محسوب می شود. این قلعه مربوط به دوران بیزانس می باشد و برای مردم منطقه به عنوان یک نماد بزرگ شناخته می شود. این قلعه در یک منطقه سرسبز و بسیار زیبا واقع شده است که گردشگران می توانند علاوه بر بازدید از آن در جنگل های اطراف یک روز تفریحی عالی را برای خود بسازند. همچنین پیشنهاد می کنیم اگر به این کشور سفر کرده اید ثبت عکس با قلعه ساموئل را هرگز فراموش نکنید. این قلعه سالیان زیادی ست که مورد حمایت دولت قرار ندارد و مورد مرمت واقع نشده است، با این حال هنوز هم زیبایی خود را از دست نداده و می تواند هر مسافری را حیرت زده خود نماید.

قلعه مقدونیه

دریاچه اهرید:

این دریاچه زیبا در مرز بین مقدونیه و آلبانی واقع شده است و سالانه بازدیدکنندگان زیادی را در خود جای می دهد. تماشا این دریاچه در میان کوه ها می تواند بسیار لذت بخش باشد و هر مسافری را مجذوب خود نماید. این دریاچه منطقه ای آرامش بخش برای گردشگران است و هر ساله علاقه مندان زیادی را به خود جذب می کند شما با سفر به این منطقه می توانید از چشم اندازهای ویژه این دریاچه دیدن کنید.

مکان های زیبای مقدونیه

کلیسای سنت جان:

این کلیسا یکی دیگر از جاذبه های تاریخی در مقدونیه است این کلیسا ارزش تاریخی بسیار زیادی دارد و جذابیت های زیادی برای گردشگران است این بنا تلفیقی از معماری ارمنی و بیزانسی دارد جالب است بدانید که معماری این بنا معماری بالکانی نیز می باشد دیدن معماری این بنا از نزدیک جذابیت های زیادی دارد و می تواند برای گردشگران زیادی مورد توجه باشد.

دیدنی های مقدونیه

مقدونیه از جذابیت های بسیار ویژه ای برخوردار است این منطقه دارای قلعه های تاریخی، بناهای باستانی، جاذبه های طبیعی و … می باشد شما در سفر به این منطقه می توانید از جاذبه های تاریخی زیادی دیدن کنید. کشور مقدونیه کشوری تاریخی و باستانی است این کشور با پشینه تاریخی بسیار غنی ارزش تاریخی بالایی دارد. پایتخت مقدونیه مکانی گردشگری با جاذبه های بسیار زیبا است این منطقه دارای مجموعه ای از معماری های ارزشمند است مساجد تاریخی که متعلق به دوران عثمانی ها هستند در خیابان های این منطقه مسجمه های قدیمی می بینید که دارای زیبایی های زیادی هستند هر یک از این جاذبه ها می تواند برای گردشگران و علاقه مندان مورد توجه باشد.

شما علاقه مندان با سفر به میانه دره ها و تنگه های این منطقه می توانید جذابیت های زیادی را مشاهده کنید پارک های ملی و حیات وحش فوق العاده در مقدونیه از امکانات زیادی برخوردار می باشند. دریاچه های وسیع و پهناور با چشم اندازهای کوهستانی و وسیع از زیبایی های خارق العاده ای برخوردار هستند پیاده روی کردن در میان جنگل ها و کوهستان های این منطقه نیز می تواند جذابیت های ویژه ای داشته باشد.

شما دوست داران طبیعت با سفر به این منطقه نیز می تواند از جاذبه های طبیعی آن دیدن کنید همچنین می توانید چشم اندازهای زیبایی را مشاهده کنید که مورد توجه هستند و از آن ها دیدن می کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *