دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تهیه کود با پوست پیاز و دفع آفات گیاهان با این کود

  • ملیحه بال افکن
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

معمولا تهیه کود با پوست پیازها چندان سخت و پیچیده نیست و در این مطلب سعی داریم تا روش های مختلف تهیه کود با پوست پیاز را به صورت کامل بیان نماییم.

بهتر است بدانید که استفاده از پوست پیاز به عنوان کود می تواند تاثیر بسزایی در سیستم ریشه ای گیاهان داشته باشد. با تهیه کود با پوست پیاز می توانید به افزایش بازسازی ریشه ها بپردازید و احتمال فرآیند های التهابی در گیاه را کاهش دهید.

چگونگی تهیه کود با پوست پیاز

به طور کلی مدت زمان بسیار زیادی است که خواص پوست پیاز برای گیاهان شناخته شده و به صورت گسترده ای از پوست پیاز در باغات استفاده می شود. زیرا تزریق پوست پیاز به گیاهان می تواند باعث عملکرد بالاتر آن ها شود و همچنین به عنوان یک قارچ کش طبیعی برای مقابله با آفات گیاه عمل نماید.

چگونگی تهیه کود با پوست پیاز

توجه داشته باشید که از پوست پیاز یک کود خوب و به معنای مبارزه با آفات میوه تهیه می شود که علاوه بر این شامل تعدادی از میکرو و کلسیم ها مانند ویتامین های گروه A و B، کلسیم، پتاسیم، آهن و فسفر می باشد که برای گیاهان توسعه بسیار ضروری است. همچنین در ترکیب آن ماده ای یافت می شود که با حملات از حشرات هجومی گیاه جلوگیری خواهد کرد.

پوست پیاز دارای مواد مختلف معدنی و بیولوژیک فعال است که صرفه جویی در آن ها از بسیاری بیماری ها و مبارزه با آفات پیشگیری می کند. به صراحت می توان گفت که پوست پیاز راهکار خوبی برای اضافه کردن مواد مغذی به کود است که عمدتا می تواند سرعت رشد گیاهتان را بهبود ببخشد.

روش های تهیه کود :

توجه داشته باشید که پوست پیازها امروزه به عنوان یک کود جهانی شناخته می شود که هم برای سبزیجات داخل خانه و در فضای باغچه مناسب است و در ادامه سعی داریم تا به بیان روش های تهیه کود با پوست پیازها بپردازیم:

  • جوشاندن
  • ساخت پوسته به صورت مستقیم
  • اصرار در آب خنک

روش های مختلف ساخت کود

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

توصیه می شود که تکه پوست پیازها را به مدت چندین دقیقه درون آب بجوشانید و سپس آب را به مدت دو الی سه ساعت اجازه دهید تا به خوبی خنک شود زیرا خواص مفید کود تهیه شده عمدتا در آب خنک شکل خواهد گرفت. دقت داشته باشید که این روند طولانی است و ممکن است از یک تا دو روز طول بکشد.

دقت داشته باشید که هرگز نباید پیاز را در آن مخلوط کنید زیرا آب بعد از چندین ساعت پس از آماده سازی مورد استفاده قرار می گیرد. اضافه کردن پیاز به آب تهیه شده باعث ترش شدن کود شده و هیچ فایده ای برای گیاهتان نخواهد داشت.

معمولا مقیاس های خشک در فصل بهار پیش از حفاری روی خاک اعمال می شود و همچنین می توان پیش از پیوند نهال با بذر به صورت مستقیم به گیاهتان اضافه نمایید. البته برای انجام این کار لازم است کود به خوبی با مقداری خاکستری ترکیب شود زیرا استفاده از چنین ترکیبی نه تنها خاک را با مواد مفید اشباع می کند بلکه آفات را نیز نمی ترساند.

به صراحت می توان گفت که روش استفاده از پوست پیاز به عنوان کود گیاه نشان می دهد که یک کود طبیعی و مفید در دسترس گیاه است زیرا پوست شامل مقدار زیادی کلسیم، پتاسیم، منیزیم و آهن است.

خواص پوست پیاز برای گیاهان

برای تهیه این کود همچنین می توانید یک مشت پیاز قرمز را به همراه یک لیتر آب درون ظرفی بریزید و در ظرف را به مدت زمان ۱ روز ببندید. سپس با استفاده از یک پارچه آب پیاز ها را بکشید و هفته ای یک مرتبه پای گیاه بریزید. پس از گذشت مدتی شادابی و طراوت را در گیاهتان مشاهده خواهید کرد.

همچنین برای نگهداری پرورش و کاشت بهتر گیاهان منزل خود می توانید دیگر مطالب آرگا در رابطه با خاک گلدان، از بین بردن آفات خاک گلدان و دفع آفات گیاهان آپارتمانی را مطالعه نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *