دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

هایفوتراپی صورت و تاثیر آن برای جلوگیری از پیری

  • ملیحه بال افکن
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

توجه داشته باشید که هایفوتراپی صورت با وجود عوارض بسیار محدود و اندکی که دارد سرشار از مزیت خواهد بود که به همین منظور در این مقاله سعی داریم شما را با مزیت های انجام هایفوتراپی آشنا نماییم با ما همراه باشید.

بهتر است بدانید که هایفو تراپی که بدان هایفوتراپی صورت هم گفته می شود یک راه درمانی غیرتهاجمی برای پیری صورت است که هر روزه به طرفداران و علاقه مندان آن افزوده می شود زیرا این روش ضدپیری علاوه بر داشتن مزایای لیفت صورت نیازی به جراحی نداشته و با کمترین سختی می توانید بیشترین نتیجه را بگیرید.

هایفوتراپی صورت

به طور کلی افزایش سن و پیری طبیعی ترین و قابل پیش بینی ترین اتفاقی است که برای تمامی افراد رخ می دهد و به مرور زمان پوست کیفیت خود را از دست می دهد به گونه ای که چین و چروک ها پیدا شده و آرام آرام لبخند آینه به شما کمرنگ و کمرنگ تر خواهد شد. اما در این میان پیدا کردن اکسیر های جوانی و راه هایی برای بازیابی زیبایی از دست رفته قدمتی بسیار طولانی در تاریخ دارد و هر چند تاکنون دانشمندان نتوانسته اند روند پیری را به تعویض بیندازند اما راه های زیباسازی و جوان سازی پوست روز به روز پیشرفته می شوند که هایفوتراپی یکی از این روش های بسیار کارآمد و ایمن خواهد بود. بهتر است بدانید که هایفو یا HIFU به معنای امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا است که یکی از روشهای نسبتا جدید در درمان های زیبایی برای سفت کردن و لیفتینک پوست به شمار می آید و اغلب بدون درد و غیرتهاجمی بوده و می تواند جایگزین خوبی برای لیفت صورت شود. معمولا در انجام هایفوتراپی از امواج فراصوت استفاده می شود یعنی همان امواجی که در دستگاه های سونوگرافی مورد استفاده قرار می گیرد اما در هایفو این امواج به صورت متمرکز به یک لایه خاص از پوست انرژی وارد کرده و باعث تحریک تولید رشته های کلاژن می شود. از آنجایی که کلاژن وظیفه استحکام بخشیدن به بافت های بدن مانند پوست را بر عهده دارد این اتفاق موجب می شود تا پوستی سفت تر و بدون چین و چروک داشته باشید.

چگونگی انجام هایفوتراپی صورت

دستورالعمل انجام هایفوتراپی:

برای انجام این روش جوان سازی پوست فرد به آرامی روی تخت دراز می کشد و پزشک حدود ۳۰ الی ۴۵ دقیقه دسته دستگاه هایفو را درست مانند سونوگرافی معمولی به آرامی روی پوست صورت و در جهت های مختلف روی صورت بیمار حرکت می دهد. از آنجایی که این تکنیک درد غیر قابل تحملی ندارد هیچ نیازی به بیهوشی و بی حسی نخواهد داشت و حتی نیازی به استفاده از کرم های موضعی بی حسی نیست. دقت داشته باشید که بلافاصله پس از انجام هایفوتراپی شخص به صورت واضح لیفت صورت را احساس کرده که این نتیجه را به عنوان نتیجه سریع الاثر هایفو می شناسیم. با توجه به اینکه نتایج حاصل از لیفت صورت به دو دسته مجزا تقسیم می شوند از آن ها می توان به نتایج سریع الاثر و دیگری نتایج تاخیری و تدریجی که اغلب تا مدت زمان سه ماه پس از انجام هایفو ادامه دارد و تا ۶ ماه بعد هم نتایج کامل خواهد شد.

دستورالعمل اجرای هایفوتراپی روی پوست

انجام هایفوتراپی برای چه کسانی مناسب است؟

به صراحت می توان گفت که این روش درمانی برای اغلب افراد بین ۳۰ الی ۷۵ سال که از شل شدگی خفیف تا متوسط پوست صورت خود ناراضی هستند و می خواهند روند پیری را به تعویض بیندازند مناسب خواهد بود.

بهتر است بدانید که هدف اصلی از انجام هایفوتراپی کاهش سرعت پیری است که به همین خاطر در متقاضیان جوان تر پاسخ دهی بیشتری را شاهد خواهید بود. به همین منظور متقاضیان بالای ۲۵ سال می توانند از این روش درمانی به عنوان یکی از موثر ترین روش های پیشگیری از پیری پوست استفاده کنند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

به طور کلی افرادی که پوستشان دچار آسیب های ناشی از قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید و اشعه فرابنفش شده یا شل شدگی پوستشان شدید تر است برای رسیدن به نتایج دلخواه نیاز به چندین حلسه درمان خواهند داشت تا روند رفع شلی پوست صورت شان به خوبی طی شود.

همچنین افراد مسن تر که از شل شدگی و افتادگی پوست در ناحیه گردن خود ناراحت هستند نیز به طور معمول کاندید مناسبی برای انجام این روش نیستند و به احتمال قوی نیازمند جراحی خواهند بود. همچنین هایفوتراپی برای افرادی که در ناحیه هدف درمان دچار زخم، عفونت، آکنه های کیستی و ایمپلنت های فلزی هستند نیز مناسب نمی باشد.

مزیت های فراوانی هایفوتراپی

مزیت های انجام هایفوتراپی صورت:

جالب است بدانید که هایفوترپی با وجود عوارض محدود و خفیفی که دارد، سه مزیت بسیار مهم را در خود جای داده که در ادامه سعی داریم به بیان آن ها به صورت کامل بپردازیم:

نتیجه سریع و ماندگاری مناسب:

به صراحت می توان گفت که پس از جلسه درمانی بسیاری از مراجعین شاهد نتایج اولیه هایفوتراپی مانند سفت شدن و رفع افتادگی پوست در ناحیه صورت و گردن خواهند اما نتیجه کامل آن بین ۶ الی ۱۲ هفته پس از درمان پدیدار می شود و این وقفه زمانی را می توان به دلیل زمان بر بودن تولید و بازآرایی رشته های کلاژن در محل تحت درمان دانست. در واقع هایفوتراپی صورت همیشه باعث ایجاد رشته های کلاژن جدید می شود ولی این موضوع که تولید کلاژن های جدید چه تاثیری بر روی ظاهر پوست دارد و نتایج آن چقدر ماندگار است بستگی به سرعت فرآیند پیری پوست در شما خواهد داشت.

خصوصیات هایفوتراپی پوست

انعطاف پذیری بالا:

به طور کلی به دلیل محدود بودن عوارض هایفوتراپی و ایمنی بالای آن می توان از این روش برای جوانسازی تمامی قسمت های بدن حتی مناطق حساس مانند پلک ها نیز استفاده نمود. بهتر است بدانید که از جمله کاربردهای هایفوتراپی می توان به رفع ورم پلک ها، حذف نسوج بزرگ پوستی، لیفت صورت، شکستن چربی های بدن، رفع غبغب، بهبود خط فک و بهبود شکل کلی صورت استفاده کرد که همه این موارد با سرعت بالا و بدون دردسر های عمل جراحی انجام خواهند شد.

تعداد جلسات کم:

جالب است بدانید که اغلب متقاصیان جوان سازی پوست تنها به یک جلسه درمانی نیاز دارد و اینکه برای رسیدن به نتایج دلخواه به چند جلسه درمانی نیاز دارید به میزان افتادگی پوست، واکنش بدن به امواج هایفو، شرایط فرآیند پیری پوست و سایر موارد این چنینی بستگی دارد. در واقع دو جلسه با فاصله ۶ ماه یا ترمیم سالانه هایفو از جمله برنامه های مناسب برای حفظ جوانی پوست هستند که این برنامه های مناسب درمانی در جلسه مشاوره و پس از معاینات به شما اعلام خواهد شد.

چگونگی جوان سازی پوست صورت

معایب انجام هایفوتراپی:

شاید تنها عیبی که این روش جوان سازی دارد این است که برای تمامی افراد قابل استفاده نیست. همچنین در صورت زیاد بودن شدت چین و چروک ها یا افتادگی پوست انجام هایفوتراپی صورت توصیه نمی شود. اما اگر مواردی که در ادامه بیان کرده ایم در شما صدف کند ممکن است به کلی یا در محل های خاصی نتوانید هایفوتراپی را انجام دهید:

اگر به اختلالات خونی دچار هستید

اگر در فک خود ایمپلنت دارید

اگر در گذشته در محل مورد نظر تزریق ژل انجام داده اید بایستی ۶ ماه از زمان آن گذشته باشد.

معایب انجام هایفوتراپی پوست

توصیه های مهم در هایفوتراپی:

توصیه می شود که برای داشتن رضایت مطلوب از انجام هایفوتراپی صورت به نکاتی که در ادامه بیان کرده ایم توجه داشته باشید:

توقعی واقع گرایانه نسبت به نتیجه هایفوتراپی داشته باشید.

به درجه افتادگی پوست و میزان چین و چروک های خود دقت کنید.

با توجه به شدت افتادگی پوست صورت و سن شخص و همچنین عمق چین و چروک پوست با معاینه دقیق و کامل شخص و توجه به علل افتادگی و شلی پوست باید به شما توضیح داده شود که:

آیا کاندید مناسبی برای انجام هایفو هستید

آیا هایفوتراپی به تنها مشکل شما را حل می کند

چون گاهی اوقات لازم است هایفو درمانی در کنار سایر اقدامات درمانی و زیبایی مانند تزریق چربی یا ژل های هیالورونیک قابل جذب به صورت ترکیبی برای شخص انجام شود تا نتیجه قابل قبولی حاصل گردد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *