دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

معرفی اصلی ترین رنگ های سایه چشم و ابرو که باید داشته باشید!

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

ابزار و لوازم آرایش از مواردیست که اکثر خانم های جوان به آن علاقه دارند و همچنین میل زیادی به خرید انواع لوازم آرایشی دخترانه و خوش رنگ و لعاب دارند. لوازم آرایشی با پکیجینگ های زیبا و رنگارنگ باعث می­شود اکثر دختران جوان علاقه به خرید لوازم آرایشی داشته باشند و هزینه زیادی بابت لوازم آرایش کنند. اما در این مقاله می‌خواهیم به شما بگوییم کدام رنگ های سایه را باید داشته باشید و این رنگ ها در چه مکان هایی کاربرد دارند و همچنین روش های زدن سایه های مختلف را به شما آموزش دهیم.

  1. تناژ خاکی

تناژ رنگی خاکی و کرم رنگ بسیار مهم و به روزی است که هرکسی باید حداقل دو عدد سایه­ی تکی از این تناژ را داشته باشد تا بتواند در مهمانی ها بدون نیاز به آرایشگاه خود را به زیبایی آرایش کند و نگران هزینه های سنگین آرایشگاه نباشد. این تناژ رنگی شامل رنگ‌های کرم و رنگ‌های نزدیک به قهوه ای برای اکثر مراسم و مهمانی ها و حتی برای استفاده روزانه در محل کار مناسب و طبیعی جلوه می­کند و شما محدودیتی در استفاده از این تناژ رنگی جذاب نخواهید داشت. می­توانید دو رنگ از این تناژ را به هم ترکیب کنید و یک سایه مناسب مراسم عروسی نیز داشته باشید.

بهتر است یک شاین بی رنگ هم روی قسمت‌های میانی این سایه استفاده کنید تا زیبایی و تناسب آن برای یک مراسم عروسی تضمین شود، برای این کار می‌توانید از یک مدل سایه چشم مایع اکلیلی جدید کمک بگیرید. رنگ های خاکی و کرم قهوه ای به چهره اکثر افراد می­آیند و زیبایی چشمان را به خوبی نشان می­دهند بنابراین محدودیتی در استفاده از این تناژ ندارید به غیر از این که رنگی مناسب با چشمانتان را انتخاب کنید.

  1. تناژ دودی

آرایش چشم اسموکی

رنگ های دودی از دیگر رنگ هایی هستند که باید داشته باشید. این رنگ ها نیز مناسبت زیادی با مراسم های مختلف و مخصوصا میهمانی ها و دورهمی ها دارند و سایه شیکی پشت پلک شما خواهند شد. می­توانید از ترکیب این تناژ رنگی با تناژ خاکی سایه ای مناسب عروس داشته باشید و این سبک سایه از دیگر مد های این روزهاست. از رنگ های دودی بسیار پررنگ استفاده نکنید چون انرژی چشمانتان را می­گیرند. در کل استفاده از رنگ های خیلی تیره و خیلی روشن مهارت بالایی نیاز دارد. از این جهت که این سبک رنگ ها نیاز دارند با یک رنگ دیگری خنثی شوند و حالت شیکی به خود بگیرند و در غیر این صورت حالت چشمان شما را یا بسیار افتاده می­کنند( توسط رنگ های بسیار تیره) یا بسیار پهن( توسط رنگ های بسیار روشن). اما می­توانید از تمامی تناژ رنگ های دودی استفاده کنید و لازم به ذکر است رنگ های دودی فقط شامل طوسی نمی­شود بلکه رنگ هایی چون طلایی چرک، فیلی، سبز زیتونی در دسته رنگ های دودی قرار دارند که شما با توجه به رنگ چشمتان بهتر است یکی را انتخاب کنید.

  1. تناژ صورتی و قرمز

تناژ رنگ های گرمی مانند قرمز و صورتی هم از دیگر رنگ هایی هستند که احتیاج دارید برای برخی مواقع داشته باشید اما این رنگ ها را همه جا نمی­توانید استفاده کنید و بهتر است در دور همی هایی مانند تولد از رنگ قرمز استفاده کنید. ترکیب این رنگ با رنگ مشکی یا سبز را می­توانید از سایه های مناسبتی مانند شب یلدا بدانید و استفاده کنید. اما رنگ صورتی و خصوصا صورتی کمرنگ را می­توانید در میهمانی های خانوادگی و یا حتی در برخی مواقع به صورت روزانه استفاده کنید. ترکیب رنگ صورتی جیغ با زرد از دسته سایه های فانتزی مناسب برای جشن هایی مانند هالووین است و ترکیب جذاب و دیدنیی می­باشد. این رنگ هایه ها بیشتر به صورت پودری استفاده می­شود و برند هایی چون هدی بیوتی و گلدن رز محصولات مناسبی از نظر کیفیت در این حوزه تولید کرده اند.

  1. تناژ رنگی آبی

سایه های مایع آبی و جذاب و اکلیلی برای تابستان به صورت ترکیبی با رنگ های روشنی مانند زرد و یا صورتی در محیطی ساحلی بسیار زیبا و جذاب خواهد بود و همخوانی زیادی با فضای اطراف نیز دارد. می­توانید از این ترکیب با رژ های جیغ صورتی هم استفاده کنید تا یک آرایش تابستانی جذاب و دلنشین داشته باشید. این رنگ ها را نباید به صورت کمرنگ و یا محو استفاده کرد و باید از رنگ های درخشان آبی و ترکیب های جذاب تابستانی بدون استفاده از بلندر استفاده کنید. می­توانید از سایه مدادی های زرد به جای سایه زرد و همچنین خط چشم استفاده کنید.

  1. رنگ های مونو کروم با تناژ ملایم

آرایش چشم مونوکروم ملایم

رنگ های مونوکروم عموما رنگ های جیغی هستند که به صورت مایع یا پودری تولید می­شوند اما برخی از رنگ های صورتی و زرد کم رنگی دارند که برای آرایش های خاص بسیار مناسب هستند. تنها با کشیدن یک خط چشم گربه ای ساده و مشکی زیبا آرایش خاص و فانتزی می­شود با این سایه های خوشرنگ انجام داد. سایه های مونوکروم از سایه های جدیدی هستند که برندهای معتبری چون اتود و رولوشن آن را در کیفیت بالا تولید کرده اند.

  1. تناژ رنگی تیره

همانطور که گفته شد این سبک سایه ها و استفاده از آن ها مهار خاصی می­خواهد تا چشمانتان حالت کوچک و افتاده به خود نگیرد. اما داشتن آن هم خالی از طلف نیست مخصوصا برای مواقعی که خط چشم همراه خود ندارید می­توانید از سایه‌های خیلی تیره مانند مشکی یا دودی نزدیک به مشکی استفاده کنید و البته باید برای آن زیرسازی مناسبی کرده باشید و از پرایمر مناسب استفاده کرده باشید تا سایه دچار ریزش نشود. همچنین میتوانید از سایه ابرو پودری با طیف رنگی قهوه‌ ای، دودی یا مشکی برای آرایش ابرو نیز استفاده کنید.

در ادامه باید بدانید اصلی ترین سایه برای هر شخص رنگیست که رنگ چشمانش را جذاب تر کند و استفاده از برند های معروف و مرغوب هم دلیلی بر زیباتر شدن چشمانتان نخواهد بود اگر با ترکیب رنگ و ماهیت رنگ ها آشنایی نداشته باشید و ندانید چه رنگ هایی برای چشمان و رنگ پوستتان مناسب تر هستند. می­توانید برای این که بهتر با ماهیت رنگ ها و ترکیب رنگ آشنا شوی  این مطلب را بخوانید و یا از بسیاری از کتاب هایی که در این حوزه هستند کمک بگیرید، همچنین می‌توانید تنها با یک سرچ ساده کتاب رنگ ایتن را با یک برسی اجمالی خوانده و اطلاعات لازم در مورد رنگ ها را بدست آورید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *