دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

آموزش تکنیک کالر ملتینگ مو + فرمول های ترکیبی

  • ندا خوشرو
  • ۹ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

در این بخش از آرایش مو مجله آرگا تکنیک کالر ملتینگ را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد که امیدواریم با توجه به نکات و فرمول ترکیبی ذکر شده بتوانید به راحتی در زمینه این رنگ مو مهارت لازم را بدست آورید.

به ترکیب کردن رنگ های بدون تضاد با یکدیگر و ایجاد طیف تیره به روشن تکنیک کالر ملتینگ گفته می شود. این مدل رنگ مو می تواند یکی از مناسب ترین انتخاب ها برای خانم هایی باشد که تمایل دارند در رنگ موهایشان تنوع ایجاد کنند و علاوه بر این ترجیح می دهند که ریشه موهایشان به رنگ آغشته نشود.

آشنایی با تکنیک کالر ملتینگ

برای رنگ کردن موها امروزه روش های متنوعی نظیر آمبره و سامبره و کالر ملتنیگ و … وجود دارد که شما می توانید به کمک این روش ها تغییرات مثبتی را در ظاهر موهای خود ایجاد نمایید همچنین امروزه از کالر ملتنیگ برای ایجاد زیبایی بیشتر رنگ موها استفاده می شود و به دلیل اینکه این رنگ مو فانتزی می باشد بهتر است شما رنگ هایی با کیفیت را برای زدن روی موهایتان انتخاب نمایید.

رنگ موی کالر ملتینگ

آموزش تکنیک کالر ملتینگ

موی اغلب ایرانی ها به رنگ مشکی می باشد به همین دلیل استفاده از تکنیک کالر ملتنیگ برای خانم های ایرانی مناسب و می باشد و در این روش اغلب ریشه موها مشکی و وسط موها قهوه ای و انتهای مو نیز بلوند می باشد.

برای اینکه رنگ موها یکدست شوند بهتر است رنگ هایی را برای ترکیب کردن با یکدیگر انتخاب نمایید که توناژ نارنجی و زرد ندارند همچنین رنگ هایی که انتخاب کرده اید باید از یک خانواده باشند.

قبل از هر چیز بهتر است موهایتان را شانه کنید تا صاف و بدون گره شوند و ترکیب رنگ موی دلخواه خود را روی موها قرار بزنید. می توانید از رنگ های دودی و نسکافه ای و بژ برای رنگ زدن موهایتان استفاده نمایید همچنین می توانید از سه شماره رنگ ۶ و ۷ و هایلایت برای ایجاد سه طیف رنگی تیره و متوسط و روشن استفاده کنید.

 رنگ موی کالر ملتینگ

  •  آرون گروپس

اگر تمایل دارید رنگ موهایتان فانتزی شود می توانید از سه طیف آبی سرمه ای تیره و آبی نفتی و یخی برای رنگ زدن موهایتان استفاده نمایید. اگر تمایل ندارید ریشه موهایتان را رنگ بزنید می توانید از انتخاب رنگ تیره خودداری نمایید و از دو ترکیب رنگی که با رنگ اصلی موهای شما همخوانی دارند استفاده نمایید. توجه داشته باشید که رنگ موها را باید در سه کاسه مختلف بریزید که کاسه شماره یک تیره ترین رنگ می باشد که از آن برای رنگ زدن ریشه موها استفاده می شود و این رنگ از قسمت ریشه تا ۱۰ یا ۱۵ سانت پایین تر زده می شود. کاسه شماره دو نیز رنگ میانه موها می باشد و کاسه شماره سه نیز روشن ترین رنگ است که مربوط به قسمت انتهایی موها است.

اگر رنگ موهای شما مشکی می باشد و تمایل ندارید که ریشه موها را رنگ بزنید بهتر است در این تکنیک وسط موها را قهوه ای کنید و انتهای مو را نیز دکلره نمایید. با انتخاب فرمول هایی مناسب می توانید ترکیب رنگی جذاب و بی نظیری داشته باشید و علاوه بر این نیازی به رنگ ریشه موها نخواهید داشت.

فرمول های ترکیبی تکنیک کالر ملتینگ

فرمول های ترکیبی کالر ملتینگ

همانطور که گفته شد در تکنیک کالر ملتینگ باید از سه رنگ مختلف استفاده شود بنابراین بهتر است شما توجه لازم را داشته باشید تا قسمت های ابتدایی و میانی و انتهایی موی خود را بدرستی رنگ بزنید.

رنگ مو برای ۱۰ تا ۱۵ سانت ابتدای موها

  • ۱/۲ تیوپ رنگ موی تنباکویی شماره ۶
  • ۱/۴ تیوپ رنگ موی دودی پایه ۶
  • ۱/۴ تیوپ رنگ موی زیتونی شماره ۷
  • واریاسیون بنفش : ۲ بند انگشت
  • اکسیدان شماره دو

رنگ موی قسمت میانی

  • ۱/۴ تیوپ رنگ موی تنباکویی شماره ۷
  • ۱/۲ تیوپ رنگ موی دودی شماره ۷
  • ۱/۴ تیوپ رنگ موی زیتونی شماره ۷
  • واریاسیون آبی : ۱ بند انگشت
  • اکسیدان شماره دو

رنگ موی انتهایی موها

  • دکلره پایه ۹
  • شستشوی مو به کمک شامپو ضد زردی
  • رنگ کردن موها با ۱/۴ تیوپ رنگ موی بژ شماره ۹
  • ۱/۴ تیوپ رنگ موی دودی شماره ۹
  • ۱/۲ تیوپ رنگ موی شیر نسکافه ای شماره هشت
  • اکسیدان شماره یک

بررسی کالر ملتینگ

توجه داشته باشید که رنگ کاسه اول موها را باید از قسمت ریشه مو تا حدود ۱۰ تا ۱۵ سانت بالاتر از ریشه بزنید و اگر تمایل ندارید ریشه موهایتان را رنگ بزنید می توانید این مرحله را انجام ندهید.

برای رنگ کردن موهای قسمت میانی باید رنگ را از انتهای قسمت تیره به مو آغشته نمایید سپس به کمک انگشت و کف دستان بخش میانی مو را رنگ بزنید و تا ۱۰ سانت پایین تر نیز رنگ را بکشید و بلافاصله این قسمت را به کمک فویل پوشش بدهید تا رنگ به قسمت های دیگر موی شما نفوذ نکند.

برای رنگ زدن قسمت انتهایی موها نیز فویل قسمت قبلی را بردارید و رنگ هایلایت را از قسمت انتهایی قسمت تیره مو به موها بزنید تا رنگ ها به صورت کامل در یکدیگر ترکیب شوند سپس به کمک دست قسمت وسط و انتهای مو را ماساژ بدهید. در این مرحله نیازی به گذاشتن فویل ها نخواهید داشت.

نحوه تکنیک کالر ملتینگ

نکاتی برای رنگ کردن موها به روش کالر ماتینگ

۱.رنگ را به کمک قلم مو و به صورت عمودی روی موها بزنید تا رنگ موی شما منظم تر به نظر برسد.

۲. موهایتان را به خوبی شانه بزنید تا رنگ موها منظم تر شود.

۳. موهایتان را به لایه هایی نازک تقسیم نمایید سپس رنگ مو را روی موها بزنید تا رنگ موهای شما یکدست شوند.

۴. ابتدا باید موی پشت گردن و وسط پشت موها را رنگ آمیزی نمایید سپس می توانید قسمت های کناری گوش و جلوی مو را به رنگ مو آغشته نمایید. توجه داشته باشید که قسمت های کناری مو باید به صورت زاویه دار رنگ آمیزی شوند تا طبیعی تر به نظر برسند.

آموزش تکنیک کالر ملتینگ

۵. برای انتخاب ترکیب رنگی باید به رنگ پوست و رنگ طبیعی موها توجه داشته باشید.

۶. پایه موها را به کمک دکلره به پایه ۸ تا ۹ برسانید تا رنگ موهایتان جذابیت و روشنی بیشتری داشته باشند.

۷. اگر تمایل دارید موهایتان را به تنهایی رنگ بزنید می توانید رنگ موها را درون ظرف های مخصوص سس یا ترکیب رنگ لورال که به صورت قیفی و فشاری هستند با یکدیگر ترکیب نمایید سپس برای رنگ زدن مو ها می توانید ظرف را فشار بدهید و به کمک دست مواد را روی موها بکشید و قسمت زیر و رویی موها را به رنگ آغشته نمایید.

تکنیک کالر ملتینگ چیست ؟

در این مطلب با آموزش تکنیک کالر ملتینگ در خدمت شما عزیزان بودیم که امیدواریم با توجه به مطالب ذکر شده بتوانید موهایتان را به کمک این روش به راحتی رنگ بزنید و جذابیت ظاهری تان را تکمیل نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *