دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آشنایی با رودخانه دانوب و جاذبه هایی که برای بازدید از این رودخانه دارید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۸ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

رودخانه دانوب یکی از جاذبه های گردشگری زیبا در کشور رومانی است این رودخانه در مسیل جنگل های سیاه آلمان واقع شده است و جالب است بدانید که آب های آن نیز از ارتفاعات کوه های آلمان سرچشمه می گیرند. این رودخانه دارای ارزش باستانی است و در گذشته یکی از سکونتگاه های اقوام ایرانی بوده است که در ادامه با آن آشنا می شوید.

این رودخانه از زیباترین رودخانه هایی است که در قاره اروپا واقع شده است این رودخانه از کوه های آلمان سرچشمه گرفته اند و در بخش های دلتای دانوب نیز به دریای سیاه ختم می شوند در دوران باستان این رودخانه یکی از مهم ترین سکونتگاه های سکاها بوده است در واقع این اقوام ایرانیان مقیم اروپا بوده اند. جالب است بدانید که رودخانه دانوب به عنوان دومین رودخانه طولانی در قاره اروپا شناخته می شود سرچشمه اصلی آن نیز از کنار باغ های پرنس فورستنبرگ که در حاشیه جنگل های سیاه می باشد. سفر به این منطقه از اروپا با تجربیات ویژه ای همراه است شما گردشگران و علاقه مندان می توانید با بازدید از این جنگل ها و رودخانه آن با شگفتی های بیشتری از این منطقه آشنا شوید. یکی از زیباترین بخش های سفر به این رودخانه بازدید از جنگل های سیاه است جنگل هایی با قدمت بسیار طولانی که قدمت آن به ۱۵ سال پیش از میلاد باز می گردد. این رودخانه زیبا منطقه ای خاطره ساز است فضای رمانتیک و دلنشین آن بیش از هر چیز توجه شما را به خود جلب می کند که در ادامه با آن آشنا می شوید.

رودخانه دانوب و شگفتی های آن:

همانطور که اشاره کردیم یکی از ویژگی های منحصر به فرد این رودخانه ها نما و چشم اندازی است که از آن مشاهده می کنید فضای رمانتیک این رودخانه موجب شده است تا برای خیلی از گردشگران دلنشین و دلچسب باشد از دیگر ویژگی های این رودخانه می توان به امکانات تفریحی اشاره کرد که برای گردشگران در نظر گرفته شده اند امکاناتی همچون قایق سواری و عبور کرن از مناظر زیبا که هر یک به نوعی برای علاقه مندان جذابیت دارند. این رودخانه یکی از مکان های دیدنی رومانی است و دارای جذابیت های گردشگری بسیار زیادی برای علاقه مندان خود می باشد.

 جاذبه هایی از دانوب

فعالیت های فرهنگی:

این رودخانه محلی برای فعالیت های فرهنگی نیز می باشد فعالیت های این رودخانه بسیار گسترده و وسیع است و نقش بسیار مهمی در پیدایش و گسترش این منطقه داشته است فرهنگ و تمدن اروپا بی تاثیر از این منطقه نبوده است. مناظر زیبا و شگفت انگیزی که از این منطقه می بینید تمدن و فرهنگ این منطقه را به نمایش می گذارد این منطقه یکی از مهم ترین مراکز تفریحی و فرهنگی بوده است مردمان این منطقه به فرهنگ هالشتات معروف بوده اند به همین خاطر این منطقه را نخستین مهد فرهنگی اروپا می دانند مردمان آن دوران در صنعت و تجارت نیز مهارت زیادی داشته اند به ویژه در صنعت مس، آهن و کهربا که به خوبی برجسته بوده اند.

رودخانه دانوب

سفر خاطره انگیز به دانوب:

تجربه سفر به رودخانه دانوب منحصر به فرد و رویایی خواهد بود تجربه زندگی آرام و لذت بردن از فضایی دل انگیز را با سفر به این منطقه کسب خواهید کرد بسیاری از گردشگران که به این منطقه سفر کرده اند این منطقه را معمولی و ساده نمی پندارند معجزه آرامش بخشی که در این منطقه وجود دارد هر فردی را محسور خود می کند. این رودخانه دارای فضای بسیار رمانتیک و عاشقانه ای است سفر به این منطقه یکی از خاطره انگیزترین سفرهای اروپایی است به محض تماشای مناظر زیبای این منطقه می توانید از تفریحاتی همچون قایق رانی نیز استفاده کنید.

این رودخانه یکی از مقاصد توریستی اروپا و یکی از مکان های دیدنی اروپا است که دارای چشم اندازهای بسیار ویژه ای است و از مناظر رمانتیک و رویایی برخوردار است. این رودخانه ۲۸۵۰ کیلومتر است قرار گرفتن آن در اروپای مرکزی و نزدیکی به جنگل های سیاه آلمان موجب اهمیت بیشتر این رودخانه شده است این رودخانه در کشور رومانی و در دلتای دانوب واقع شده است که شما می توانید در سفر خود به این منطقه از مهم ترین مناظر آن دیدن کنید.

  •  آرون گروپس

مناظر دانوب

کشورهای همسایه:

این رودخانه با کشورهای مختلفی همسایه است و همین ویژگی موجب اهمیت آن شده است و ارزش توریستی این رودخانه را بیشتر کرده است شما با سفر به این منطقه می توانید زیباترین مناظر و چشم اندازها را مشاهده کنید. از جمله مهم ترین کشورهایی که از مسیر این رودخانه عبور می کنند می توان به بلغارستان، اتریش، المان، کرواسی، صربستان، رمانی، اکراین و اسلواکی نزدیک بودن این رودخانه به این کشورها موجب اهمیت توریستی آن شده است و هر ساله این کشورهای همسایه برای بازدید از جاذبه های این رودخانه به رومانی سفر می کنند. از این نظر این کشور در سال های اخیر در مقاصد توریستی پیشرفت های زیادی داشته است و در این زمینه درآمدهای زیادی کسب کرده است.

طبیعت دانوب

از سویی کشور رومانی یکی از ارزان ترین کشورهای اروپایی برای سفر است به همین دلیل هر ساله علاقه مندان و گردشگران زیادی به این منطقه سفر می کنند و از جاذبه های توریستی آن بازدید می کنند. زیبایی های این رودخانه در ویژگی های متعددی از آن پنهان شده است این منطقه به دلیل فضای رمانتیک خود محلی برای سرودن موسیقی ها و نواختن آن است و خیلی از افراد در کنار این رودخانه به نواختن مشغول می شوند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *