دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

مهم ترین ابزارهای مورد نیاز آرایشگاه ها برای آرایش مو

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

برای اوج گرفتن هر کسب و کاری، ابزاری وجود دارد که باعث حرفه‌ای شدن نتیجه کار می‌شود. آرایشگری هم از این حیطه خارج نیست. اگر می‌خواهید در زمینه آرایش مو به شهرت برسید و جزو برترین‌ها باشید، ابزارهایی را که در این مقاله به شما معرفی کرده‌ایم، تهیه کنید. این موارد، مهم‌ترین ابزارهای آرایش مو برای آرایشگاه شما هستند.

  1. سشوار حرفه‌ای

در تمام مدتی که در سالن مشغول به کار هستید، سشوار عصای دست شما خواهد بود و به عنوان یک وسیله چند کاره، از پس بسیاری از سفارش‌های مشتری‌ها از جمله براشینگ، شلاقی کردن موها، حالت دادن به مو و حتی چک کردن کوتاهی برمی‌آید. اشتباه رایجی که بعضی از آرایشگران انجام می‌دهند، خرید سشوارهایی با کیفیت متوسط است و توجیح‌شان هم پایین بودن قیمت این محصولات نسبت به محصولات حرفه‌ای است. در حالی که یک سشوار معمولی هیچ وقت از پس نیازهای یک سالن حرفه‌ای آرایش برنمی‌آید و بر اثر فشار خیلی زود از کار خواهد افتاد. در حالی که یک سشوار قوی و حرفه‌ای سال‌های سال برای شما باقی مانده و از پس کارهایتان بر خواهد آمد.

در حال حاضر برندهایی مثل فیلیپس، جانسون، پرومکس و پرنسلی جزو ارائه دهندگان بهترین انواع سشوارهای متنوع و حرفه‌ای با امکاناتی مثل برس چرخشی، قابلیت تنظیم دما و استفاده از تکنولوژی یونیزه کردن هستند که می‌توانید سشوار یا سایر لوازم برقی حالت دهنده مو را از بین آن‌ها انتخاب کنید.

نکته دیگری که خوب است به آن دقت داشته باشید بلند بودن سیم سشواری است که برای سالن می‌خرید. هر چه این سیم بلندتر باشد، دسترسی شما به بخش‌های مختلف موی مشتری هم راحت‌تر خواهد بود.

  1. سشوار ایستاده

استفاده از سشوار ایستاده

سشوار ایستاده یکی دیگر از ابزارهای اساسی آرایش مو در آرایشگاه شما است. اگر در ابتدای راه هستید و هنوز نسبت به اینکه چه تعداد مشتری خواهید داشت، مطمئن نیستید، کار را با خرید یک سشوار ایستاده شروع کنید و بعدا در صورت نیاز می‌توانید به تعداد این وسیله اضافه کنید.

از سشوار ایستاده می‌توانید استفاده‌های متنوعی داشته باشید:

  • گاهی وقت‌ها موهای دکلره شده مشتری به راحتی رنگ باز نمی‌کند. در این شرایط و برای پخش یکنواخت حرارت، به جای استفاده از سشوار دستی، با دقت و کنترل مشتری را زیر سشوار ایستاده بنشانید و وضعیت موها را بعد از حرارت دادن چک کنید. دقت داشته باشید این کار باید با توجه انجام شود؛ مبادا زمان و حرارت زیاد منجر به سوختگی مو با دکلره شود.
  • اگر مشتری شما دوست دارد برای فر کردن موهایش از بیگودی استفاده کند، حرارت دادن موها با سشوار ایستاده نتیجه‌ای بسیار زیبا و شیک برایتان به دنبال خواهد داشت.
  • زمانی که سرتان شلوغ است و موهای مشتری برای خشک شدن نیاز به سرعت بیشتری دارد، سشوار ایستاده می‌تواند به کارتان بیاید.
  1. حالت دهنده و اتوی مو

یکی از کاربردی‌ترین ابزارها برای صاحبان و کارکنان آرایشگاه‌ها اتو مو و حالت دهنده موی فر یا لخت است. این وسیله به راحتی می‌تواند موهای وز و مجعد را صاف کرده یا به موهای صاف موج داده و آن‌ها را آماده مراحل بعدی آرایش مو یا حتی مرخص شدن مشتری کند.

چندین نکته مهم وجود دارد که باید درباره این دستگاه‌های برقی به آن‌ها دقت داشته باشید:

  • جنس صفحه داخلی اتو مهم است و تعیین کننده کیفیت کار شما خواهد بود. معروف‌ترین جنس‌های موجود در بازار سرامیک، تیتانیوم و تورمالین هستند. سرامیک بیشتر برای مصارف خانگی مناسب است، تیتانیوم برای مواردی که وقت کم است و دستگاه باید سریع داغ شود و تورمالین بهترین جنس برای رساندن کمترین آسیب به موهاست.
  • حتما دقت داشته باشید که سیم وسیله برقی شما بلند باشد تا امکان حرکت راحت را برایتان فراهم کند.
  • قابلیت تنظیم دما و صفحه نشانگر به شما کمک می‌کند با کنترل بیشتری عملیات صاف یا فر کردن موها را انجام دهید. به ویژه اگر کار کراتینه انجام می‌دهید باید اتوی مخصوص کراتینه با درجه مخصوص (۱۳۰ تا ۲۳۵ درجه) را تهیه کنید.
  1. لوازم جانبی و خرده ریزها

انواع اکسسوری های زیبا برای مو

علاوه بر ابزارهای برقی که داشتن‌شان برایتان بسیار ضروری است؛ خرده ریزهایی هم وجود دارند که بدون آن‌ها عملیات آرایش موها ناقص خواهد ماند. در کنار شانه، بیگودی و اسپری آب بعضی از این وسایل شامل موارد زیر می‌شود:

  • انواع اسپری حالت دهنده مو

اسپری‌های حالت دهنده مو چه برای حفظ حالت مو بعد از براشینگ و چه برای حفظ حالت موهای شینیون شده، بسیار کاربردی هستند. بنابراین بهتر است انواع اسپری با کیفیت را برای نیازهای مختلف کار تهیه کنید. برای مثال اسپری‌های براق کننده بیشتر به کار موهای فری می‌آید که حالا صاف شده‌اند و قرار است تا چندین ساعت صاف بمانند؛ همین اسپری را اگر روی موهای صاف بزنید، باعث به اصطلاح خوابیدن موها و از بین رفتن حالت‌شان می‌شود.

  • ژل و مواد حالت دهنده

داشتن ژل، کریستال مو، انواع چسب مو و موارد مشابه دست شما را برای حالت دهی مناسب به موها و حفظ مدل آن باز گذاشته و از طریق آن‌ها می‌توانید تنوع بیشتری در کارتان داشته باشید.

  1. انواع سنجاق و گیره مو

از سنجاق موی معمولی گرفته تا سنجاق مویی، گیره تقسیم مو و موارد مشابه، همگی باید در کشوی کار شما وجود داشته باشند تا بتوانید یک آرایش زیبا را برای مشتری‌هایتان انجام دهید. برای آشنایی بیشتر با انواع این اکسسوری‌ها کلیک کنید.

  1. گیره و شانه فانتزی مو

بهتر است چندین مدل شانه و گیره فانتزی داشته باشید تا دست‌تان برای بیشتر کردن جذابیت موها به ویژه در جشن‌های نامزدی و عقد باز باشد. دقت داشته باشید که شیک و زیبا بودن این مدل‌ها جذابیت کار خودتان را بالا خواهد برد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *