دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

هفت نکته مهم درباره رنگ موهای فانتزی

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

استفاده از رنگ‌های فانتزی جذابیت‌های زیادی دارد و هر کسی بسته به سلیقه و حال و هوایی که دارد، می‌تواند سراغ طیفی از رنگ‌های مورد علاقه‌اش برود. همه چیز درباره رنگ مو فانتزی بسیار جذاب است؛ جز اینکه باید به دقت از آن مراقبت کنید تا مثل روز اول درخشان و پر رنگ باقی بماند. اگر اهل مراقبت کردن نیستید که بهتر است سراغ رنگ مو فانتزی نروید؛ اما اگر داشتن رنگ مورد علاقه‌تان به مراقبت‌های بعدش می‌ارزد، این مقاله با هفت نکته طلایی برای شما نوشته شده است.

۱.    دکلره را به هر کسی نسپارید

برای اینکه بتوانید از رنگ مو فانتزی استفاده کنید، موهای شما نیاز به دکلره شدن دارند آن هم تا حد پایه صفر یا رنگ سفید. رساندن موها به رنگ سفید کاری نیست که بتوانید آن را به هر کسی بسپارید یا خودتان در خانه سراغش بروید. این کار نیاز به یک آرایشگر بسیار ماهر دارد که درست سر وقت  و پیش از اینکه دکلره موهای شما را بسوزاند، پایه مورد نظر را تشخیص داده و پودر را از روی سر بشوید. در غیر این صورت کش آمدن موها، خرد شدن و شکستن‌شان اتفاقاتی است که در انتظار یک دکلره غیر حرفه‌ای خواهد بود.

۲. عمر رنگ فانتزی کوتاه است

بر خلاف انواع رنگ مو زیتونی، دودی، نسکافه‌ای و گزینه‌های مشابه که دوام نسبتا خوبی دارند، رنگ مو فانتزی عمر بسیار کوتاهی دارد و اگر از آن درست مراقبت نکنید، خیلی زودتر از موعد هم از بین خواهد رفت. اگر دوست دارید طبق مد سال ۱۴۰۰ عمل کنید و سراغ رنگ موهای فانتزی و دخترانه با طیف رنگی تیره یا روشن بروید، حتما باید در مرحله مراقبت دقت زیادی داشته باشید. در غیر این صورت خیلی زود مجبور به مراجعه مجدد به آرایشگاه خواهید شد.

۳. از شامپو خشک استفاده کنید

استفاده از شامپو خشک

از همان بار اولی که موهایتان را بشویید، رنگ فانتزی شروع به محو شدن خواهد شد و با هر بار شستشو کمرنگ‌تر از قبل ظاهر می‌شود. برای اینکه جلوی این مشکل را بگیرید و دوام رنگ مو را بالا ببرید، بهتر است تعداد دفعاتی را که در طول هفته موهایتان را شامپو می‌کنید، کاهش دهید و در این میان، هر بار که نیاز داشتید موهایتان را تمیز کنید، از شامپو خشک کمک بگیرید که بدون نیاز به آب ظاهری تمیزتر به موها خواهد داد.

۴. از حرارت دوری کنید

معمولا بهار و تابستان فصلی ایده‌آل برای استفاده از رنگ‌های فانتزی شاد و پر انرژی است، سبز، آبی، سرخابی و … در این دو فصل جلوه دیگری دارند. تنها مشکلی که وجود دارد این است که نور خورشید در این فصل‌ها با شدت بیشتری می‌تابد و هر گونه حرارتی می‌تواند باعث کمرنگ و به دنبال آن محو شدن رنگ موی فانتزی شود. به همین دلیل اگر قرار است در فضای باز قرار بگیرید، حتما موهایتان را به وسیله یک کلاه لبه پهن بپوشانید.

  • دشمنی حرارت با رنگ فانتزی تنها به نور خورشید محدود نمی‌شود و شامل دستگا‌ه‌های برقی حالت دهنده موها هم هست. بنابراین لازم است طی مدتی که موهایتان رنگ‌های خاصی دارند، استفاده از سشوار، اتوی مو و انواع فر کننده‌ها را به حداقل کاهش دهید تا عمر رنگ موی‌تان افزایش پیدا کند.
  • آب گرم هم دشمن رنگ موی شماست و باعث از بین رفتن آن می‌شود. بنابراین بهتر است شستن موها را با آب خنک انجام دهید و اگر به آن عادت ندارید، آب را ولرم رو به خنک کنید.

همچنین خواندن این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا از موهای رنگ شده خود در خانه بهتر مراقبت نمایید.

۵. زمان مناسب برای تجدید رنگ چه وقت است؟

نکات مهم رنگ کردن مو

اینکه موهای شما تا چه حد میزبان رنگ فانتزی باشد، به جنس موها و مراقبت‌های شما بستگی دارد. معمولا اگر کار مراقبت را خوب انجام داده باشید، می‌توانید دو الی سه هفته از رنگ جدید موهایتان لذت ببرید و سپس برای تجدید رنگ به آرایشگاه مراجعه کنید.

  • طول زمان رنگ کردن موها در خوشبینانه‌ترین حالت حدود چهار ساعت و در صورتی که موهای پر و بلندی داشته باشید که به راحتی رنگ باز نمی‌کنند، ممکن است تا هفت ساعت یا بیشتر هم زمان ببرد. نکته مثبت این است که این زمان تنها مربوط به دفعه اول است و از دفعات بعدی که برای ترمیم مراجعه کنید، مدت زمان حضورتان در آرایشگاه کمتر خواهد شد.

۶. آیا می‌توان از رنگ فانتزی برای ابرو استفاده کرد؟

اگر دوست دارید از رنگ ابرو استفاده کنید، باید بدانید که برای رنگ ابروها به هیچ وجه نباید از رنگ‌های فانتزی و به دنبال آن دکلره استفاده کرد. این کار به شدت خطرناک است و علاوه بر آسیب به ابروها، به دلیل داشتن بخارات ناشی از دکلره ممکن است به چشم‌ها هم آسیب برساند.

پیشنهاد ما این است که برای رنگ ابرو سراغ گزینه‌هایی مثل قهوه‌ای سوخته، مشکی، قهوه‌ای روشن و دودی بروید. برای مثال اگر رنگ موهایتان آبی است و پوست سفیدی دارید، رنگ ابرو مشکی برایتان جذابیت بیشتری ایجاد می‌کند و اگر موهای سرخابی دارید، بسته به رنگ پوست‎‌تان می‌توانید سراغ قهوه‌ای روشن یا دودی بروید.

۷. سراغ شامپوهای مخصوص بروید

استفاده از شامپوهای مخصوص موهای دکلره و رنگ شده را فراموش نکنید و اگر آرایشگرتان تایید کرد، از انواع شامپو رنگساژ با رنگ ها یاسی، بنفش، آبی و…  برای تثبیت و بالا بردن دوام رنگ مو کمک بگیرید.

شامپوهای معمولی به علت داشتن قدرت زیاد، علاوه بر پاک کردن آلودگی‌ها به راحتی رنگ مو را هم پاک کرده و شما را خیلی زودتر از آنچه باید مجبور به صرف وقت و هزینه دوباره برای ترمیم خواهند کرد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *