دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

دریاچه ولشت و بازدید از چشم اندازهای این منطقه فوق العاده زیبا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

دریاچه ولشت یکی از دریاچه های دیدنی و پر جاذبه در شمال ایران است این دریاچه بخش مهمی از آب های منطقه را در خود جای داده است از زیبایی های این منطقه می توان به زیستگاه های حیوانات و جانوران اشاره کرد که بسیار جذاب می باشند همچنین این منطقه دارای امکانات تفریحی متعددی برای گردشگران می باشد.

دریاچه ولشت، دریاچه ای با چشم اندازهای دوست داشتنی و خارق العاده در استان مازندران که دارای آب های شیرین است این دریاچه در جنوب غربی شهر چالوس و در شمال شرقی منطقه ییلاقی کلاردشت واقع شده است چشم اندازهای این دریاچه کوهستانی از زیبایی های بسیار زیادی برای علاقه مندان برخوردار است. چشم اندازهای این دریاچه بسیار بی نظیر است به ویژه در فصل های بهار که می توانید چشم اندازهای جذاب تری از آن را مشاهده کنید این منطقه کوهستانی جاذبه های شگفت انگیزی دارد و ره ساله گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور را به خود جذب می کند. جالب است بدانید که این دریاچه در شمار ۱۰ دریاچه آب شیرین ایران قرار دارد محیط زیست این منطقه غنی و ارزشمند است و تشکیل شده از گونه های مختلف پرندگان دریایی است آبزیان نیز گونه هایی از حیوانات این منطقه را تشکیل می دهند تنوعی که در زیستگاه حیوانی و جانوری اینگونه از مناطق وجود دارد موجب جذابیت های بیشتری در این منطقه شده است. این دریاچه از زیبایی های منحصر به فردی برخوردار است که در ادامه این مقاله می توانید از جاذبه های شگفت انگیز را بشناسید.

آشنایی با دریاچه ولشت مازندران:

با بازدید از این دریاچه می توانید از نزدیک زیستگاه آن را نیز بشناسید این منطقه دارای گونه های مختلفی از پرندگان و جانوران است متاسفانه در سال های اخیر تعداد زیاد گردشگران و توریست ها در این منطقه موجب آسیب های زیادی در این منطقه شده است از سویی موجب شده تا اکوسیستم این دریاچه نیز دچار تحولات و تغییراتی شود همین موضوع نیز زندگی جانوری در این منطقه را به خطر انداخته است. این منطقه از دیدنی های مرزن آباد محسوب می شود و یک منطقه توریستی و تفریحی مشهور مسحوب می شود.

  آب های ولشت

واقع شدن این دریاچه در مسیر جاده چالوس و کلاردشت موجب شده است تا هر ساله گردشگران زیادی از این مناطق سفر کنند از سویی نزدیک بودن این دریاچه به شهر مرزن آباد موجب پیشرفت های توریستی در این مناطق شده است. جالب است بدانید که این دریاچه با ویژگی های شگفت انگیز خود در سال ۱۳۸۸ به وسیله سازمان میراث فرهنگی به عنوان یکی آثار طبیعی و ملی ایران به ثبت رسیده است.

جاذبه های تفریحی و امکانات دریاچه:

این دریاچه دارای امکانات تفریحی متعددی است ماهی گیری، شنا، پیاده روی و دوچرخه سواری این امکان را به گردشگران می دهد تا تجربیات زیادی از سفرهای خود به این مناطق داشته باشند همچنین تنوع سفر را برای آن ها بیشتر می کند. اگر از علاقه مندان به قایق سواری هستید این امکان برای شما ایجاد شده است و می توانید در سفر خود به این دریاچه دیدنی از قایق سواری لذت ببرید. تماشای چشم اندازهای دیدنی که در اطراف این دریاچه واقع شده اند دارای شگفتی های زیادی می باشند و چشم اندازهای کوهستانی در این مناطق را گسترش داده اند.

مناظر زیبای ولشت

در فصل های مختلفی از سال چشم اندازهای این منطقه دیدنی تر می شود به ویژه در فصل های بهار و تابستان که زیبایی های خاص خود را دارد از سویی مسیر آسفالته و جاده راحت در این منطقه امکان سفر را برای گردشگران بیشتر کرده است.

  •  آرون گروپس

ویژگی های دریاچه:

این دریاچه از ویژگی های منحصر به فردی برای گردشگران و توریستان برخوردار می باشد این منطقه دارای آب و هوای بسیار مطبوعی است و به دلیل واقع شدن در دامنه های البرز دارای طبیعت ویژه ای است این میراث طبیعی یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری است و در هر فصلی علاقه مندان خاص خود را دارد. این منطقه ییلاقی می تواند جاذبه های طبیعی و فرهنگی متعددی داشته باشد و یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری در مازندران است. دریاچه ولشت یکی از مکان های دیدنی مازندران است که می توانید از آن دیدن کنید.

دیدنی های دریاچه ولشت

همانطور که می دانید کلاردشت یکی از مناطق ییلاقی در استان است که به دلیل قرار گرفتن دریاچه زیبای ولشت اهمیت زیادی از نظر گردشگری دارد نزدیک بودن این دریاچه به تخت سلمیان نیز موجب اهمیت آن شده است علم کوه نیز یکی دیگر از جاذبه هایی است که در اطراف این دریاچه می باشد و زیبایی های زیادی را به خود اختصاص داده است.

تحقیقات نشان می دهد یک تیم غواصی هفت نفره مساحت و عمف این منطقه را در سال ۹۳ تخمین زده اند عمق این دریاچه ۲۲ متر و وسعت آن ۲۸ متر است این دریاچه یک گودال بزرگ با خاصیت رانشی است آب این دریاچه از طریق برف و باران و چشمه های زیر زمینی تامین می شود همچنینی در برخی از فصل های سال حجم آب های باران در این منطقه بیشتر می شود.

زیبایی های ولشت

آشنایی با پوشش های گیاهی منطقه:

این منطقه از پوشش های گیاهی ویژه ای برخوردار است چندین نوع درخت، بوته های کوچک و درختان نی در این منطقه تنوع زیستی این منطقه را بیشتر کرده اند این منطقه از نظر موقعیت های پرندگان نیز دارای موقعیت مناسبی است و گونه های مختلفی از پرندگان مهاجر در این منطقه زندگی می کنند. از آبزیان این منطقه می توان به جلبک ها، مار ماهی، مار آبی، ماهی کولی و … اشاره نمود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *