دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

ازدواج با افراد کمال گرا چه مشکلاتی دارد؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

ازدواج با افراد کمال گرا می تواند دارای مشکلات زیادی باشد این افراد ویژگی های متفاوت از دیگران دارند و زندگی با آن ها سختی های خاص خود را دارد از مشکلات رابطه داشتن با این افراد می توان به شکست، فشارهای روانی و کنترل شدن اشاره کرد که باید در زندگی با این افراد توجه زیادی به آن داشته باشید.

ازدواج با افراد کمال گرا چگونه است؟ اگر با فردی وارد رابطه شده اید که کمال گرا است و ایده آل های زیادی در زندگی دارد باید به خوبی شیوه های زندگی با این افراد را نیز بدانید زیرا همانطور که می دانید کمال گرایی علاوه بر اینکه ویژگی های مثبتی دارد می تواند یک نقطه ضعف باشد و موجب بروز رفتارهای مربی می شود که اطرافیان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. اغلب افرادی که دارای کمال گرایی هستند دچار بی نقص گرایی نیز می شوند آن ها تصور می کنند که هیچ نقصی ندارند از سویی آن ها از دیگران نیز توقع بی نقص بودن دارند به همین دلیل است که شریک زندگی این افراد سختی های بیشتری نسبت به سایرین می کشند. وجود اهداف افراطی در زندگی این افراد موجب می شود تا زندگی پر تنشی را تحمل کنند زیرا این اهداف اغلب غیر افراطی هستند و غیر واقع بینانه می باشد از سویی موجب می شوند تا همسر شما احساس رضایت کاملی نسبت به شما نداشته باشد.

مشکلات ازدواج با افراد کمال گرا:

بسیاری از افراد کمال گرا تصور می کنند که کمال گرایی آن ها نشان دهنده موفقیت می باشد آن ها این ویژگی ممتاز را در خود برجسته می دانند برداشت مثبتی نسبت به آن دارند آن ها زمانی که در زندگی و مسیرهای شغلی خود با مشکل مواجه می شوند متوجه این موضوع می شوند که کمال گرایی نمی تواند کمک چندانی به آن ها داشته باشد. تحقیقات نشان می دهد که این امر ریشه در اضطراب و نقاط ضعف فرد دارد این افراد اغلب اعتماد به نفس درستی ندارند و خودباوری آن ها نیز دچار مشکل است. این افراد چون تصور می کنند هر کاری انجام می دهند بی عیب است بیشتر دچار شکست می شوند بنابراین این موارد می تواند زود در مقابل شکست ها تسلیم شوند.

 ازدواج با شخص کمال گرا

حال شما تصور کنید با فردی زندگی می کند که مدام تصور می کند بی عیب است و هر مشکلی ایجاد می شود مقصر آن دیگران هستند اطرافیان افراد کمال گرا نیز به شدت تحت تاثیر این شکست ها قرار می گیرند و مسیر زندگی آن ها متفاوت می شود این افراد سطح توقعشان از دیگران و خودشان بسیار بالا است که همین موضوع موجب درگیری های زیادی در زندگی می شود در این صورت ازدواج با افراد کمال گرا برای شما به یک چالش تبدیل می شود.

چگونه بفهمیم همسران کمال گرا است؟ چند پرسش در این زمینه می تواند کمک کننده باشد و مسیر شما را روشن تر می کند به عنوان مثال از خودتان بپرسید آیا همسرتان مدام از شما انتقاد می کند؟ آیا مدام همسرتان شما را ناامید می کند؟ آیا مدام از سوی همسرتان کنترل می شوید؟ آیا همسرتان به شما اعتماد دارد؟ سوالاتی از این قبیل به شناخت بیشتر شما نسبت به همسرتان کمک می کند از سویی موجب می شود تا در صورت کمال گرایی همسرتان زودتر به این موضوع پی ببرید. دودلی در ازدواج با این افراد مجبور می شود تا در انتخاب های خود خطای بیشتری داشته باشید.

 ازدواج با فرد کمال گرا

اگر پاسخ این سوالات مثبت باشد همسر شما فردی کمال گرا است او مدام اضطراب دارد و فعالیت های شما را نیز کنترل می کند این افراد اغلب ترس از شکست دارند زیرا کمال گرایی و اهداف غیر واقع بینانه موجب ایجاد این ترس ها می شود. اغلب این افراد تصور می کنند که همسرشان به خوبی از عهده کارها برنمی آید زمانی که کاری را به شما می سپارد اضطراب بیشتری دارد این قید و بندها هم شما را آزرده خاطر می کند و هم موجب ایجاد برای همسرتان می شود این فرسودگی های روحی می تواند جوانب مختلفی از زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

چگونه با همسر کمال گرا رفتار کنیم؟

برای اینکه بتوانید زندگی خود را با یک فرد کمال گرا مدیریت کنید باید ابتدا مشکلات را شناسایی کنید ازدواج با افراد کمال گرا دارای مشکلات زیادی است زمانی که شما به این مشکلات واقف هستید می توانید آن ها را بیشتر کنترل و مدیریت کنید. زمانی که مشکلات را شناسایی نکرده اید نمی تواند راه درستی برای مقابله با آن ها اتخاذ کنید گام اول این است که این مشکل را به طور دوستانه و بدون دلخوری به همسر خود بازگو کنید.

 ازدواج با زن کمال گرا

مشاوره:

مراجعه کردن به مشاوره می تواند بسیاری از این مشکلات را برطرف کند بهتر است به همراه همسرتان به مشاوره مراجعه کنید مشاوره می تواند استراتژی های لازم را در این زمینه در اختیار شما قرار دهد مشاوره می تواند زمینه های اضطراب شما را کاهش دهد  شرایط شما را بهبود می دهد. این جلسات مشاوره زوج درمانی است در اغلب موارد می تواند کمک کننده باشد.

اهمیت ارتباط:

ارتباط ها نقش مهمی در این زمینه دارد یک ازدواج سالم در گرو ارتباط های سالم دو نفره است در یک رابطه هر دو نفر باید احساسات یکدیگر را درک کنند امکان شنیده شدن را به فرد مقابل بدهید ارتباط های سالم نشات گرفته از احترام مقابل است برای موفق شدن در این زمینه می تواند در طی روز زمان هایی را برای حرف زدن با یکدیگر صرف کنید. فرصت ارتباط های موثر و مثبت را به یکدیگر بدهید. شما در ازدواج با افراد کمال گرا باید به این مورد توجه کنید.

 ازدواج با افراد کمال گرا

برای اینکه همه چیز را درباره افراد کمال گرا بدانید باید کمی این افراد را درک کنید این افراد دارای ویژگی های متفاوتی هستند و به دلیلی ویژگی هایی که دارند اغلب نمی توانند با دیگران ارتباط های پایدار و موثری داشته باشد از این رو در روابط عاطفی خود نیز با مشکلات زیادی مواجه می شوند. مشخص کردن حد و مرزها ر روابط نیز دارای اهمیت زیادی است و می تواند بخش های مهمی از زندگی شما را با این افراد تحت تاثیر قرار دهد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *